Het leggen van het bovendeel is zo goed als klaar. Er moet nu nog een bergspoor op niveau +1 worden gemaakt, maar dat is te overzien. Eerst test ik wat er nu ligt.
Alle draden zijn aangesloten, de wissels en bezetmelders werken en het spul is in Koploper ingevoerd. Ik ben nu aan het testrijden, en de vergeten punten aan het opsporen en herstellen.
Even een totaalimpressie, de foto's gaan de baan langs. Deze beslaat 3 wanden (op een deur na).
De helix, opnieuw gebouwd dus.
In- en uitgang van de helix, de rechter is de uitgang, leidend richting station, en de linker is de ingang (binnenbaan helix is uiteraard dalend).
Stukje opschuiven, de kleine spiraal leidt een berg op naar niveau +1. Hier moet dus nog een stuk aan worden gebakken.
Nog wat doorschuiven, de wisselstraat bij de ingang van het station.
En de stationssporen. Onderin takt het paradespoor af.
Het station weer uit, richting rangeerterrein. Testlocje heeft net zijn eerste rondje gereden via Koploper.
Sporen die het station verbinden met het rangeerterrein. Er lopen 2 doorgaande sporen tussen 5 rangeersporen door. Doorgaande treinen hoeven dus niet over het rangeerterrein.
Het rangeerterrein, linker- en rechterhelft. 1 spoor is voorlopig een kopspoor geworden want de driewegwissel wil niet en is vervangen door mijn laatste gewone wissel.
Lussen die de rijrichtingen verbinden.
Voorlopig is dit het. Vanaf volgende week eerst 3 weken Frankrijk onveilig maken en daarna ga ik uitgebreid testrijden. Er is wat ruimte in het baanplan voor extra verbindingen en zo, maar daar wil ik spaarzaam mee omgaan. Eerst dit maar eens soepel draaiend krijgen.