Ik ben aan het ballasten. Een groot deel van de baan ligt inmiddels in de ballast. Wat nog moet gebeuren is het station en het hooggelegen deel van de baan.
Tussen de sporen is wat ruimte over. Ik wil daar ook ballast leggen, met wat plukken gras. Wat is de handigste manier: eerst de pollen gras plakken en daarna ballast of omgekeerd?
Overzicht-fotootje:

Op de grond:

Een speciale uitdaging zijn de perrons. Omdat ik het zo mooi vond om de stationssporen in een boog te leggen, doemt nu het probleem op hoe de perrons te maken. Na een eerste poging met een stuk MDF dat op maat moest worden gezaagd, was ik niet blij. Die zijn er dus weer uit. Twee forumgenoten gaven de tip om met dunne houtjes te werken en die te buigen. Dat heb ik nu gedaan, en dat werkt wel.
De houtjes zijn kwartrond latjes van 7mm die zijn meegebogen en vastgespijkerd. Ik ga nu testrijden om te kijken of er geen wagons of locs blijven haken. Daarna wordt de binnenzijde gevuld met gips. En daarna nog wat verzinnen voor de bestrating ervan, misschien printen. Ik zie wel.

(en die spijkertjes krijgen nog een klap, ja)