Tijd voor de volgende stap. Ik heb in de baan een stuk dat loop boven een ander spoor. Hoe zoiets weg te werken? Na wat dubben besloot ik dat een stalen damwand een aardige oplossing was. Maar wat dan bij calamiteiten? Afneembaar maken dus. Hierbij een fotoverslagje:
Eerst damwand maken. Men neme een stuk stevig dubbelwandig karton, bijvoorbeeld van deze doos:

Daar peuter je 1 laag karton/papier vanaf, en dan hou je dit over, de ribbel-tussenlaag en een papierlaag. Deze is al wat versneden.

Die geef je een lik roestverf, in dit geval Revell Aqua 83.

Tot zover het simpele deel. Aan de achterkant van de stukken damwand heb ik een kleine constructie gemaakt van stukjes Gamma ondervloer bevestigd. Zoals je hopelijk kunt zien zit daar een kleine ruimte tussen damwand en ondervloerspul-ding. Op de achtergrond nog een exemplaar, de damwand is in 4 delen. Het Gamma-spul-ding is heel simpel, 2 reepjes op elkaar geplakt en daarop een derde, smaller, reepje.

De bedoeling daarvan is dat dat over een kleine uitstulping wordt bevestigd, zodat de damwand los (ja, los) hangt en makkelijk te verwijderen is bij calamiteiten.
Die kleine uitstulping is een randje van karton. Op de foto zie je reepjes karton, bevestigd tegen de zijkant van het latje waar de rails op loopt. Het karton steekt nog geen 1mm boven het latje uit, het is dus echt een heel klein randje.

En dan kan de damwand op zijn plek. Hier hangt de eerste.

En nog een paar stuks erbij. Hierna (dat moet nog gebeuren) komt er nog een nette rand op.