Ik had al een draadje over mijn baanplan gemaakt, inmiddels ben ik ook al met de bouw begonnen.
Rothenburg ligt in Duitsland, waar precies ben ik nog niet uit, maar ergens waar ze bergen hebben. Vermoedelijk ergens aan de Rheinstrecke.
Het ligt aan een enkelsporige aftakking van een dubbelsporige lijn. Deze opzet maakt een gevarieerd treinverkeer mogelijk.
Ik rijd met periode V/VI, maar er zal waarschijnlijk ook wel wat museummateriaal komen te rijden.
Het is de bedoeling dat ik digitaal ga rijden, maar zover ben ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen digitaal materiaal. Ook de wisselsturing wil ik digitaal maken en eigenlijk ook alles aansturen vanaf de computer. Waarbij ik natuurlijk wel treinen over moet kunnen nemen. Computersturing lijkt me handig omdat de enkelsporige lijn op de vrije baan op het dubbelspoor komt.
Ik ben begonnen met de onderbouw en heb ook al wat rails en dozen neergelegd om enigszins een beeld te geven. De rails die nu zichtbaar is, ligt wat anders als dat het moet gaan worden. Ik heb in eerste instantie met de rails die ik heb een rondje neergelegd, zodat ik al wat kan rijden.

Ik heb een stapeltje flexrails besteld, zodat ik binnenkort de rails kan gaan leggen. Voorlopig eerst provisorisch, want zoals gezegd wil ik digitaal gaan, maar ben nog analoog. Ik wil eerst gaan testen of het allemaal uitkomt qua hellingen etc. Dan kan ik al wel vast de rails wat definitiever gaan leggen, maar waarschijnlijk kan ik pas dit najaar gaan digitaliseren.
De meeste wissels heb ik al wel. Praktisch probleem is wel dat ik pas de keerlus kan gaan proberen als ik digitaal ben opgestart, want om die eerst analoog aan te leggen, lijkt me wat onpraktisch.
Groeten,
Wim