bijlagen
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
bijlagen
Hallo allemaal,
ik wordt nu geconfronteerd met het feit als ik een foto als bijlage wil plaatsen krijg ik de kreet
BIJLAGEQUOTE BEREIKT.
Hoe kan ik nu nog foto,s en dergelijke als bijlage plaatsen ???????
ik wordt nu geconfronteerd met het feit als ik een foto als bijlage wil plaatsen krijg ik de kreet
BIJLAGEQUOTE BEREIKT.
Hoe kan ik nu nog foto,s en dergelijke als bijlage plaatsen ???????
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: bijlagen
Jan,
FF accountje aanmaken bij zo'n foto site
Bijvoorbeeld foto emmer: http://photobucket.com/
- indeling maken (je mapjes)
- publiekelijk activeren / aanvinken per map
- foto uploaden
- op het foto linkje klikken
- linkje hier in je post dumpen
- jezelf trakteren op deze prestatie als het je gelukt is
Mvg,
Ad
FF accountje aanmaken bij zo'n foto site
Bijvoorbeeld foto emmer: http://photobucket.com/
- indeling maken (je mapjes)
- publiekelijk activeren / aanvinken per map
- foto uploaden
- op het foto linkje klikken
- linkje hier in je post dumpen
- jezelf trakteren op deze prestatie als het je gelukt is

Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Hoi,
Door afbeeldingen niet meer als bijlagen aan een bericht te hangen, maar als een inline-afbeelding in het bericht zelf (dat dan verwijst naar een foto elders).
De reden voor een limiet aan bijlagen, dus bestanden die je hier op de server zet, is de kosten die door H@ns gemaakt worden voor het aanbieden van deze gratis website.
Een goede uitleg is hier http://n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=40&t=1444 te vinden.
Edit: Jan was mij net voor
Bart
Door afbeeldingen niet meer als bijlagen aan een bericht te hangen, maar als een inline-afbeelding in het bericht zelf (dat dan verwijst naar een foto elders).
De reden voor een limiet aan bijlagen, dus bestanden die je hier op de server zet, is de kosten die door H@ns gemaakt worden voor het aanbieden van deze gratis website.

Een goede uitleg is hier http://n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=40&t=1444 te vinden.
Edit: Jan was mij net voor

Bart
-
Hallo heren,
was al wat verder aan het zoeken geweest op forum en inderdaad http://photobucket.com/ gevonden.
ben nu op dit moment al mijn foto,s aan het overzetten daarnaartoe.
betekend het wel dat ik alle reeds geplaatste foto,s moet verwijderen en herplaatsen vanuit photobucket ???
was al wat verder aan het zoeken geweest op forum en inderdaad http://photobucket.com/ gevonden.
ben nu op dit moment al mijn foto,s aan het overzetten daarnaartoe.
betekend het wel dat ik alle reeds geplaatste foto,s moet verwijderen en herplaatsen vanuit photobucket ???
gr jan
De huidige foto's worden gewoon nog getoond, de foutmelding gaat over het maximaal aantal bijlagen dat je hebt gebruikt. Wat er al staat, blijft er staan. Er kan alleen geen nieuwe bij. Wel is het voor H@ns en de kosten natuurlijk (uiteindelijk) het beste als je ook de berichten die je al hebt aanpast en de bijlage vervangt door photobucketplaatjes.
Bart
Bart
-
ja das lochies,
alleen als ik plaatje link op geinbaan plak krijg ik complete photobucket link
met honderden foto,s en das niet de bedoeling dus nog effe verder zoeken.
ben nu ongeveer een uur verder heb tientalle keren geprobeerd wat jos uitlegt in zijn beschrijving van photobucket maar dat IMG link geval krijg ik niet in beeld en krijg ook geen save en share mogelijkheid aangeboden.
of heb programma niet goed gedownload of heb wat anders verkeerd gedaan. heb van dit soort zaken ook geen verstand dus hulptroepen erbij (dochter, schoonzoon )
alleen als ik plaatje link op geinbaan plak krijg ik complete photobucket link
met honderden foto,s en das niet de bedoeling dus nog effe verder zoeken.
ben nu ongeveer een uur verder heb tientalle keren geprobeerd wat jos uitlegt in zijn beschrijving van photobucket maar dat IMG link geval krijg ik niet in beeld en krijg ook geen save en share mogelijkheid aangeboden.
of heb programma niet goed gedownload of heb wat anders verkeerd gedaan. heb van dit soort zaken ook geen verstand dus hulptroepen erbij (dochter, schoonzoon )
gr jan
Om op forums foto's te laten zien gebruik ik al een poos postimage.com.
Hoe alles werkt het bij postimage.org
Dit is de indeling van het scherm, klik op "Hotlink voor Fora (1)".

Je kan ook meerdere bestanden tegelijk uploaden.

Hotlink voor Fora (1) met url naar postimage.org
Dit geeft geen toegevoegde waarde, je komt op de site van postimage.org in de juiste map maar geen foto te zien.
Alleen de tekst tussen en inclusief
gebruiken, dit is meer werk maar je klikt niet per ongeluk op de foto.

Alleen de foto via Hotlink voor Fora (1) (dus niet te klikken)
Als je via postimg.org jouw foto hebt geüploaded kan je op de tekst klikken aan de rechterkant, je krijgt dan heel even de tekst te zien "Copied" te zien.
Daarna ga je naar het forum en kan je met CTRL-V de koppeling in je bericht plakken.
De onderste regel kan je helemaal verwijderen en van de andere regel het begin en het einde weghalen zoals hierboven al staat.
Deze site werkt goed, gelukkig nogal minimalistisch, maar dat is eerder een voordeel dan een nadeel.
Denk dat ik Foto-Emmer in het vervolg met rust laat, die heeft veel te veel bagger als je niet registreert.
Hoe alles werkt het bij postimage.org
Dit is de indeling van het scherm, klik op "Hotlink voor Fora (1)".

Je kan ook meerdere bestanden tegelijk uploaden.

Hotlink voor Fora (1) met url naar postimage.org
Dit geeft geen toegevoegde waarde, je komt op de site van postimage.org in de juiste map maar geen foto te zien.
Alleen de tekst tussen en inclusief

Alleen de foto via Hotlink voor Fora (1) (dus niet te klikken)
Als je via postimg.org jouw foto hebt geüploaded kan je op de tekst klikken aan de rechterkant, je krijgt dan heel even de tekst te zien "Copied" te zien.
Daarna ga je naar het forum en kan je met CTRL-V de koppeling in je bericht plakken.
De onderste regel kan je helemaal verwijderen en van de andere regel het begin en het einde weghalen zoals hierboven al staat.
Deze site werkt goed, gelukkig nogal minimalistisch, maar dat is eerder een voordeel dan een nadeel.
Denk dat ik Foto-Emmer in het vervolg met rust laat, die heeft veel te veel bagger als je niet registreert.
-
Hoi Ben,
t,was effe puzzelen maar zie laatste plaatje toegevoegd aan geinbaan dus gelukt.
nu maar hopen dat ik voor volgende plaatje nog weet hoe het ging.
t,was effe puzzelen maar zie laatste plaatje toegevoegd aan geinbaan dus gelukt.
nu maar hopen dat ik voor volgende plaatje nog weet hoe het ging.

gr jan
Jan,
gaat heel makkelijk in photobucket.
als je de foto voor hebt staan, zie recht een rijtje met linkjes om de foto te sharen (delen dus)
klik op de link waar img voor staat,
ga hier naar het bericht wat je aan het schrijven bent.
zet de cursor op de plek waar je de foto wilt hebben.
druk vervolgens op ctrl toets en gelijk op de v toets, en walla:

daar is de foto, je ziet in het scherm waar je het bericht typt eerst alleen de link staan.
in het uiteindelijke bericht zal gewoon dus de foto zichtbaar zijn.
mvg
Freddy
PS:
Leuk jouw bijdrage Ben, maar Jan gaf al aan dat hij photobucket gebruikt,
dus dan heeft jouw uitleg weinig zin in dit draadje, daar het wezenlijk anders gaat dan bij photobucket.
wat niet weg neemt dat het dus wel leuk is om te zien hoe het bij een andere fotoemmer gaat, maar in dit topic wel wat verwarrend kan werken.
gaat heel makkelijk in photobucket.
als je de foto voor hebt staan, zie recht een rijtje met linkjes om de foto te sharen (delen dus)
klik op de link waar img voor staat,
ga hier naar het bericht wat je aan het schrijven bent.
zet de cursor op de plek waar je de foto wilt hebben.
druk vervolgens op ctrl toets en gelijk op de v toets, en walla:

daar is de foto, je ziet in het scherm waar je het bericht typt eerst alleen de link staan.
in het uiteindelijke bericht zal gewoon dus de foto zichtbaar zijn.
mvg
Freddy
PS:
Leuk jouw bijdrage Ben, maar Jan gaf al aan dat hij photobucket gebruikt,
dus dan heeft jouw uitleg weinig zin in dit draadje, daar het wezenlijk anders gaat dan bij photobucket.
wat niet weg neemt dat het dus wel leuk is om te zien hoe het bij een andere fotoemmer gaat, maar in dit topic wel wat verwarrend kan werken.
Laatst gewijzigd door spoor65 op 13 jun 2014 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Hoi Freddie,
dank voor extra uitleg maar datgene waar jullie het over hebben dat IMG dat komt bij mij bij geen enkele manier van klikken te voorschijn.
nu weet ik ook wel dat ik weer eens iets afwijkends heb maar het zij zo.
Heb het verhaal van Benq gevolgd en dat heb ik werkend dus ga daar mee verder.
dank voor extra uitleg maar datgene waar jullie het over hebben dat IMG dat komt bij mij bij geen enkele manier van klikken te voorschijn.
nu weet ik ook wel dat ik weer eens iets afwijkends heb maar het zij zo.
Heb het verhaal van Benq gevolgd en dat heb ik werkend dus ga daar mee verder.
gr jan
Ok Jan,
overigens, de info van Jos is inmiddels wat verouderd, daar photobucket inmiddels al weer wat vernieuwd is.
maar normaal, als je foto`s heb geplaatst in een album, kun je vervolgens die foto aanklikken en zie je hem groot in beeld,
dan staat er rechts boven naast de foto een rijtje met linkjes, de onderste is dan de img link, als je die aanklikt staat er heel kort ff coppied in dat vakje van de link.
mvg
Freddy
overigens, de info van Jos is inmiddels wat verouderd, daar photobucket inmiddels al weer wat vernieuwd is.
maar normaal, als je foto`s heb geplaatst in een album, kun je vervolgens die foto aanklikken en zie je hem groot in beeld,
dan staat er rechts boven naast de foto een rijtje met linkjes, de onderste is dan de img link, als je die aanklikt staat er heel kort ff coppied in dat vakje van de link.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Hoi Freddie,
heb photobucket opnieuw gedownload.
ziet er anders uit als de eerste keer.
deze begrijp ik en werkt zoals jullie zeggen.
zie Geinbaan voor vervolg.
dank jullie allen weer voor meedenken en ideeën.
heb photobucket opnieuw gedownload.
ziet er anders uit als de eerste keer.
deze begrijp ik en werkt zoals jullie zeggen.
zie Geinbaan voor vervolg.
dank jullie allen weer voor meedenken en ideeën.
gr jan
Graag gedaan Jan,
mvg,
Freddy
mvg,
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Ik had het verhaal op 9mm-spoor.nl geschreven en in die tijd was PhotoBucket.com nogal schreeuwerig met heel veel reclame maar zag dat dit op dit moment een stuk minder is.
Zo gaan al die sites op een gegeven ogenblik op de schop zodat wij weer bij moeten leren.
Zo gaan al die sites op een gegeven ogenblik op de schop zodat wij weer bij moeten leren.

Yep Ben,
Idd is het altijd weer omschakelen naar de nieuwe ideetjes en fratsen van de bedenkers van site`s.
maar zolang het verbeteringen zijn vind ik het prima.
mvg
Freddy
Idd is het altijd weer omschakelen naar de nieuwe ideetjes en fratsen van de bedenkers van site`s.
maar zolang het verbeteringen zijn vind ik het prima.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Hallo allen die dit volgen.
ben inmiddels begonnen met het vervangen ( zoals Ad_M voorstelde ) van alle bijlagen in topic geinbaan.
eerste vijf bladzijden gedaan nog een dikke 60 te gaan.
wel een kl....te klusje maar goed scheelt hans geld.
elke dag een paar bladzijden komen we er ook.
heb nog wel een vraagje,
alle foto,s die ik op mijn computer invoer worden die dan automatisch met photobucket gesingroniseerd ??????
ben inmiddels begonnen met het vervangen ( zoals Ad_M voorstelde ) van alle bijlagen in topic geinbaan.
eerste vijf bladzijden gedaan nog een dikke 60 te gaan.
wel een kl....te klusje maar goed scheelt hans geld.
elke dag een paar bladzijden komen we er ook.
heb nog wel een vraagje,
alle foto,s die ik op mijn computer invoer worden die dan automatisch met photobucket gesingroniseerd ??????
gr jan
Jan,
Een mooi voorbeeld dat hopelijk voor Hans doet volgen.
Heb even gekeken en het ziet er goed uit.
Waar je wel op moet letten is dat je niet eerst tekst intypt en daarachter de link naar de foto.
De link en de tekst altijd op verschillende regels zetten.
Op de eerste bladzij bij het bericht van vr nov 02, 2012 16:04 zie je wat ik bedoel.
Een mooi voorbeeld dat hopelijk voor Hans doet volgen.

Heb even gekeken en het ziet er goed uit.
Waar je wel op moet letten is dat je niet eerst tekst intypt en daarachter de link naar de foto.
De link en de tekst altijd op verschillende regels zetten.
Op de eerste bladzij bij het bericht van vr nov 02, 2012 16:04 zie je wat ik bedoel.
-
Hoi Ben,
bedoelde blz aangepast en ja zal daar hopelijk op letten als ik al die verschillende handelingen achter elkaar aan het doen ben.
t,is uiteindelijk een beste klus.
bedoelde blz aangepast en ja zal daar hopelijk op letten als ik al die verschillende handelingen achter elkaar aan het doen ben.

t,is uiteindelijk een beste klus.

Laatst gewijzigd door janiegein op 14 jun 2014 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
gr jan
-
inmiddels tot blz 20 gecorrigeerd.
helaas voor hans moet ik toch snoepen van zijn ruimte omdat ik een enkele foto tegenkom die niet meer op comp zit.
dus die kan ik niet vervangen via Photobucket.
is er overigens een manier om meerdere foto,s tegelijk over te zetten of moeten ze echt stuk voor stuk.
helaas voor hans moet ik toch snoepen van zijn ruimte omdat ik een enkele foto tegenkom die niet meer op comp zit.
dus die kan ik niet vervangen via Photobucket.

is er overigens een manier om meerdere foto,s tegelijk over te zetten of moeten ze echt stuk voor stuk.
gr jan
Bij Foto emmer kan je een hele bubs in een keer uploaden aan foto's (moet je wel een dik lijntje naar buiten hebben)
Maar of dat zo handig is met vervangen????
De links moet je toch een voor een terugzetten, dat blijft handwerk...
Mvg,
Ad
Maar of dat zo handig is met vervangen????

De links moet je toch een voor een terugzetten, dat blijft handwerk...

Mvg,
Ad
-
Hoi Ad,
het is dan helaas niet anders om het stuk voor stuk te gaan en blijven doen.
het is overigens best leerzaam om je eigen topic zo van voren af aan weer eens door te bladeren en te lezen.
sjonge jonge wat was ik in het begin lekker aan het klooien en waarschijnlijk veel belangrijker wat heb ik een hoop geleerd in de afgelopen tijd.
uiteraard dankzij de inbreng van de antwoorden in vraagbaak en op mijn topic Geinbaan.
is dus niet alleen een nuttige tijdsbesteding tbv de ruimte bij Hans maar zeker ook weer leerzaam voor mezelf.
het is dan helaas niet anders om het stuk voor stuk te gaan en blijven doen.
het is overigens best leerzaam om je eigen topic zo van voren af aan weer eens door te bladeren en te lezen.
sjonge jonge wat was ik in het begin lekker aan het klooien en waarschijnlijk veel belangrijker wat heb ik een hoop geleerd in de afgelopen tijd.
uiteraard dankzij de inbreng van de antwoorden in vraagbaak en op mijn topic Geinbaan.
is dus niet alleen een nuttige tijdsbesteding tbv de ruimte bij Hans maar zeker ook weer leerzaam voor mezelf.
gr jan
Wat ik me trouwens wel begin af te vragen of de foto's die nu dus vrijgeven worden, dus geen koppeling met een bericht meer hebben, ook verwijdert worden.
Als dit niet gebeurd heeft het vervangen geen zin, maar zoals Jan zegt wel leerzaam.
Als dit niet gebeurd heeft het vervangen geen zin, maar zoals Jan zegt wel leerzaam.

Twee vliegen in een klap Jan
Ben & Jan, het verwijderen van de plaatjes doe je dus bij: Gebruikerspaneel --> Bijlagebeheer
Daar je plaatjes aanvinken en weg laten mikken met de onderste button / knop
Mvg,
Ad

Ben & Jan, het verwijderen van de plaatjes doe je dus bij: Gebruikerspaneel --> Bijlagebeheer
Daar je plaatjes aanvinken en weg laten mikken met de onderste button / knop

Mvg,
Ad
Ad,
Dit nog nooit gebruikt, het heeft ook geen zin, krijg bericht dat ik niks geplaatst heb.
Dit nog nooit gebruikt, het heeft ook geen zin, krijg bericht dat ik niks geplaatst heb.
-
Hoi Ad,
ja in dat gebruikerspaneel; bijlagebeheer daar staat alles, maar dat ga ik pas aanvinken als ik alle pagina,s heb gewijzigd anders heb ik geen voorbeelden meer.
en inmiddels blz 30 opgeschoond
ja in dat gebruikerspaneel; bijlagebeheer daar staat alles, maar dat ga ik pas aanvinken als ik alle pagina,s heb gewijzigd anders heb ik geen voorbeelden meer.
en inmiddels blz 30 opgeschoond

gr jan