Euregiobaan

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

nico42

Re: Euregiobaan

Bericht door nico42 »

Tjonge dit word een indrukwekkende baan super ;)

ouwerling

Bericht door ouwerling »

Hi Ron,

Fantastisch plan.
Met welk programma heb je dit baanplan gemaakt?
Kun je het originele file hiervan posten?

Bedankt

Jos

Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V

Onderwerp starter
Overdijk

Bericht door Overdijk »

Het is gemaakt in Wintrack 9.0, maar het baanplan wordt inmiddels al grondig door mij verbouwd. Dit naar aanleiding van het grondig door worstelen van het Boppard draadje hier en op het andere forum. Zodra de het gewijzigde baanplan gereed is zal ik het hier posten.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Onderwerp starter
Overdijk

Re: Euregiobaan nieuw baanplan

Bericht door Overdijk »

Zoals aangekondigd, hier het vernieuwde baanplan ver.5. Less is more, dus het locloods gedeelte is verdwenen. Ook de schaduwstations zullen anders worden opgebouwd. Maar eerst hier het nieuwe plan:

Afbeelding

Ik heb de kleuren aangepast en een leganda staat in de tekening.

Waar de locloods zich bevond ligt nu een spiraal naar beneden, de spiraal zal aansluiten op een simpele plaat +/- 40cm lager waar het schaduwstation op komt (zuid-west niet ingetekend). Deze plaat zal ook dieper liggen door het schuine dak. Verder hoe ik de mogelijkheid open om eventueel het schaduwstation verder uit te breiden langs de westzijde, door een plaat toe te voegen. Indien ik dan nog ruimte te kort kom in de toekomst, kan ik nog platen langs de noordzijde aanbrengen.

Er is aan de westzijde een fly-over gekomen om de rijrichting te kruisen voor het NMBS-traject. (er is een klein foutje, het traject tegen de muur aan de zuid-westzijde wordt geen NMBS, maar NS-traject) Verder is er een klein station ingepland, in het verlengde van de fly-over. De perronlengtes zijn nu nog te lang, deze moet ik nog exact berekenen. De perrons komen aan de buitenzijde, met de doorgaande sporen in het midden.

De doorschijnende sporen zijn niet zichtbare sporen, de exacte tunnelingangen zullen ietwat anders komen te liggen.

Het landschap zal glooiend heuvellandschap worden, zoals dat in het zuiden des lands te vinden is of bijv in Groot-Brittanië.

De bakindelingen moeten nog aangepast worden aan het nieuwe baanplan. Het losse vlak zijn de afmetingen en plaats van de vliesotrap.

En nu is de bal aan jullie kant, kom maar op met opmerkingen, positieve en negatieve kritiek en tips.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

nico42

Bericht door nico42 »

Nou ik vind het een prachtig ontwerp ;)

Onderwerp starter
Overdijk

Bericht door Overdijk »

Goed versie 5.1. De (voorlopig) definitieve versie, mits er geen suggesties c.q. foutjes meer door jullie worden aangedragen.

Ik kwam er achter dat er nog een meetfoutje zat aan de korte zijdes van het geheel. Korte kanten moesten met 5cm iedere kant worden ingekort ivm schuine dak. Bakindelingen zijn nu correct en het station is nu op maat (perronlengte 950mm, 5 dubbeldekrijtuigen + loc max.).

Afbeelding
Link naar groter plaatje:Afbeelding

Ook het schaduwstation is uitgetekend. Dit worden gewone platen, die op strategische plaatsen doorgezaagd worden. Er zijn 4 lange sporen bovenaan, waar door middel van wisselstraten per spoor 2 IC (9 rijtuigen + loc (+/-1650mm)) achter elkander kunnen staan of een lange HSL (complete ICE 1 (2238mm), ICE 2 (2570mm), Eurostar (2460mm) en een RE (+/- 950mm). Verder op dezelfde vertakking nog 6 sporen voor IC. Daaronder ligt nog een vertakking met 10 IC sporen en 10 RE sporen. De vrachttreinen zullen op basis van lengte hun plekje krijgen. Totaal kan ik nu 34 stammen kwijt. Dat moet toch voldoende zijn voorlopig. De FLM versie werkt met R3 & R4 bochten, de Peco versie met een minimum radius van 250mm.

Versie Fleischmann rails:
Afbeelding

Versie Peco rails:
Afbeelding

Op basis van kosten is besloten om het schaduwstation ook in Peco 55 uit te voeren, nieuwprijs verschil (exclusief verzendkosten, wisselaandrijvingen) is 1450,- euro!!!!!

Groetjes Ron

nico42

Bericht door nico42 »

Mooi hoor en 34 treinen dat zal toch wel lukken ik heb er pas twee :mrgreen:

Plaats reactie