Hallo Andre,
Ik heb ook nog even wat opmerkingen, want als ik naar jouw gedachtegang kijkt en dan naar je baanplan dan is er 1 ding een doorn in t oog.
Als je echt eerder rijder bent ipv rangeerder, waarom heb je dan een kopstation. Hier zul je altijd moeten rangeren, en omlopen via die keerdriehoek is wel grappig maar automatisch ontkoppelen is en blijft een lastig verhaaltje in onze schaal. En vergeet ook niet dat keerlussen kortsluiting veroorzaken als je het niet met een extra schakeling aansluit.
Ik vind heel je baan echt goed gepland, zoals je helixen en scahduwstation. Maar dat station is echt onrealistisch. Een enkelsporige zijlijn wat zo in een evenwijdig en groot aangelegd kopstation eindigt is echt vreemd. Ik persoonlijk vind het een afbreuk aan de totale indruk van de baan. Mijn advies; selecteer het hele stukje station tot en met de aansluiting op het enkelspoor en druk op delete.
En begin eens opnieuw nadat je wat meer inspiratie opgedaan hebt via, hetzij dit forum of onderstaande link.
Als je echt een mooi station voor een zijlijn wilt hebben zou ik eens naar deze link gaan en daar eens vanaf spieken.
LokalBahn Gleisplane
Ik zou de zijlijn niet in een eindstation laten eindigen maar door laten lopen en gewoon aansluiten op de hoofdbaan zodat je rondjes kunt blijven rijden.
Ik las net dat bert dit ook al aangehaald had.