De DIODER led strip van IKEA gemonteerd En ik ben blij met het resultaat.
Voor:

en na:

Een hele verbetering.
Morgen eventjes netjes de draden wegwerken.
Die soldeerstrips begon ik me steeds meer aan te ergeren, werd me te rommelig. En die kroonsteenstrips had ik voldoende liggen op dat moment, kopp die dingen alokd per 10tal tegelijk bij Mecktronics.shoven schreef:Grappig, ik heb de soldeerstrips ook vervangen, maar dan door klemschroeven op een stuk strokenprint. Oerdegelijke verbinding, en die klemschroefjes kosten niks (61 cent per 8, kan vast nog wel goedkoper). Scheelt gedoen met kroonstenen en doorverbind-draadjes.
Bevalt mij ook steeds beter, moest alleen eerst vandaag even zorgen dat de kachel voldoende brandstof had, kon dus wat laat aan de baan gaan werken.shoven schreef:Leuk dat je de methode om wissels te monteren hebt overgenomen. Mij is het heel goed bevallen.
Klopt, maar dit zit niet in het zicht, en bij 1 gat had ik het verkeerd afgetekend en daarna maar met de decoupeerzaag groter gemaakt. En anders had ik ze toch rond gemaakt en geen sleuf. Boren is makkelijker als een sleuf maken.BenQ schreef:De gaten voor het verenstaal zijn wel enorm groot, als ze 7x2 mm zijn is dat groot genoeg.
Is niet zo moeilijk hoor, alleen als je goed kijkt kan het ietwat verwarrend overkomen. Wij hebben enige vorm van standarisering gekozen voor het solderen van draden aan een wissel:Ronaldp schreef:Mooie manier hoe je draden onder de wissels hebt gesoldeert.
Ga dat ook eens proberen.
Perfekt!! Hartelijk dank voor de tip. Zo leer je altijd weer wat. Heb nog bijna 4Gb vrij op mijn Raspberry. Dus voorlopig kan ik nog foto's genoeg kwijt.Andre de Ruiter schreef:Henk, als je de code http://www.vdweerdt.nl/wat_files/image020.jpg plaatst tussen [img]en[/img] dan krijg je het plaatje direct.
Heb hier ook zo'n ding liggen maar vind het niet zo fijn werken. Als je veel moet lijmen gaat het wel, maar voor af en toe wat, vind ik het niet praktisch. Je moet altijd wachten tot ie warm is.Ronald2016 schreef:Op de club gebruiken wij daarvoor een hetelijmpistool. Op de bindrug spuiten en zo op het hout kleven. Er is nog geen 1 vanaf gekomen.
Alleen als die lijm op je vingers komt is het auw.