draaischijf met bezetmelders.

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jan64
Berichten: 223
Lid geworden op: 23 mar 2011 22:27
Locatie: hoogeveen

draaischijf met bezetmelders.

Bericht door Jan64 »

Hallo ,

Ik heb in mijn baan een draaischijf van fleischmann die ik wil aansturen met koploper.
mijn vraag is moet ik elk spoor op een bezetmelder aansluiten of is er een andere manier.

gr jan



FidOo
Berichten: 5843
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: draaischijf met bezetmelders.

Bericht door FidOo »

Er zijn meerdere oplossingen voor Jan. Maar handig is even te vermelden wat je nog meer gebruikt om je baan aan te sturen. Welke centrale en welke bezetmelders etc.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Jan64
Berichten: 223
Lid geworden op: 23 mar 2011 22:27
Locatie: hoogeveen

Re: draaischijf met bezetmelders.

Bericht door Jan64 »

Hallo ,


Ik gebruik de multi-muis in combinatie met Xpress adapter en bezetmelders van rosoft.

gr Jan


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: draaischijf met bezetmelders.

Bericht door martinb »

Ik gebruik zelf deze oplossing. Is wat werk, maar dan heb je ook wat! http://www.nproject.org/nl/modelspoor-d ... itaal.html


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 316
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: draaischijf met bezetmelders.

Bericht door Wim Ros »

Jan,

Om je vraag over de bezetmelders te beantwoorden, is heel simpel. Als je via koploper de treinen automatisch naar de loodssporen e.d. wil sturen, dan moet ieder loodsspoor een blok zijn, en aan elk blok hangt 1 of meerdere uniek genummerde melders.

Mvg
Wim.



Onderwerp starter
Jan64
Berichten: 223
Lid geworden op: 23 mar 2011 22:27
Locatie: hoogeveen

Re: draaischijf met bezetmelders.

Bericht door Jan64 »

Hallo Wim,

Dat vermoede ik al , maar hoe sluit ik zoiets aan in combinatie met een lenz LK 200.
Want ik heb twee inrij sporen.


Gr Jan



Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 316
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: draaischijf met bezetmelders.

Bericht door Wim Ros »

Jan,

Alleen de brug zelf sluit je aan op de LK200, de opstelsporen hebben gewoon een vaste polariteit.
En als je een draaischijf decoder aansturing gebruikt heb je geen LK200 nodig dan doet de draaischijfaansturing dat voor je.
Martin B laat er eentje zien is gelijk de meest ingewikkelde.

Mvg
Wim.



hansbog
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 feb 2012 17:20

Re: draaischijf met bezetmelders.

Bericht door hansbog »

Hallo Jan,

Misschien is dit antwoord een beetje als mosterd na de maaltijd maar mocht je nog geen keuze gemaakt hebben dan kan ik je melden dat ik goede ervaringen heb met de draaischijf decoder van LDT: http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/ ... ec_fleisch.
Met deze decoder kun je de draaisnelheid van de brug instellen, je kunt de decoder een bezetmelder laten activeren zodra het gewenste spoor bereikt is en je kunt eventueel een extra LDT schakelingetje monteren die de rails van de brug ompoolt om kortsluiting te voorkomen mocht dat nodig zijn.

Groeten,

Hans


Plaats reactie