Backeramm am Rhein
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Backeramm am Rhein
Tnxs voor het idee voor de bovenleiding, ik zat zelf nog te tubben voor erlebniswelt in de helixen
Jeroen, je heb weer wat goeds verricht in deze wereld haha
Jeroen, je heb weer wat goeds verricht in deze wereld haha
Re: Backeramm am Rhein
Hi Bob,
Ja, dat was ook het oorspronkelijke idee. Zo zie je maar hoe ik weer eens compleet niet volgens een (rail)plan werk. Ik kwam er zo achter dat de spiraal mooier, soepeler zou komen te lopen. Zeker met van die lange treinen straks. Tja, je krijgt dan wel een kleine complicatie.
Inmiddels werkt het goed met de tunnelbovenleiding. Het ijzerdraadje is ook erg glad, dus de stroomafnemers die zo worden neergedrukt leveren nauwelijks extra weerstand op voor de lok.
Ik ben alweer aan het zagen geweest, en het bovenste niveau zit er ook al bijna op. Die plank komt ook nog ietsje lager dan bij het uitkomen van de spiraal. Dit vanwege de blauwe ondervloer die als railbed gaat dienen. Al vrij snel volgen de overloopwissels van het stationnetje. Met name de binnenste wordt weer extra leuk vanwege de spiraal sporen er vlak onder. Die zal ook boven de grond komen te lopen denk ik. Met wat frezen gaat dat wel lukken, en anders verzin ik wel weer iets anders. Alles moet wel 'aan de binnenkant' komen, want aan de buitenkant loop een stukje lager de weg en uiteindelijk de rivier. Er is dus weinig marge......
J.
Ja, dat was ook het oorspronkelijke idee. Zo zie je maar hoe ik weer eens compleet niet volgens een (rail)plan werk. Ik kwam er zo achter dat de spiraal mooier, soepeler zou komen te lopen. Zeker met van die lange treinen straks. Tja, je krijgt dan wel een kleine complicatie.
Inmiddels werkt het goed met de tunnelbovenleiding. Het ijzerdraadje is ook erg glad, dus de stroomafnemers die zo worden neergedrukt leveren nauwelijks extra weerstand op voor de lok.
Ik ben alweer aan het zagen geweest, en het bovenste niveau zit er ook al bijna op. Die plank komt ook nog ietsje lager dan bij het uitkomen van de spiraal. Dit vanwege de blauwe ondervloer die als railbed gaat dienen. Al vrij snel volgen de overloopwissels van het stationnetje. Met name de binnenste wordt weer extra leuk vanwege de spiraal sporen er vlak onder. Die zal ook boven de grond komen te lopen denk ik. Met wat frezen gaat dat wel lukken, en anders verzin ik wel weer iets anders. Alles moet wel 'aan de binnenkant' komen, want aan de buitenkant loop een stukje lager de weg en uiteindelijk de rivier. Er is dus weinig marge......
J.
Re: Backeramm am Rhein
Weer even wat verse foto's van een geslaagde bouwsessie gisteravond. Zo rap weer door!
Excuus voor de af en toe matige of zelfs slechte foto's. Zijn jullie niet van mij gewoon, maar deze bouwfoto's worden even rappyrappy uit de losse pols geschoten met het 'groene' symbooltje op de camera . Het gaat om de inhoud, niet om de vorm. Moet je maar denken. De 'mooie' foto's komen wel weer op termijn! Als in: foto's waar ik wat meer tijd in steek qua schieten.
Het zichtbare deel is....eh...in zicht! Het was nogal een klusje om dit stukkie hout erop te frotten. De tunnelbovenleiding eronder, en natuurlijk het verschil van 3 mm vanwege de Gamma ondervloer. Na veel geklooi met een waterpas zat alles goed. Het luistert echt heel nauw met de spiraal. Ik poog vanmiddag hiervan een filmpje te maken. Ja, spoor N is echt heel klein......
Zo ziet de inrit er dan uit......zo'n soort U-bahn
En van onder.......
Maarrrr....de eerste sporen liggen klaar om vastgelegd te worden. Dat is een klusje voor zometeen. Met deze bogen ben ik een uur (!) bezig geweest om ze zo perfect mogelijk te buigen. Ik schreef het al: rails leggen, daar kun je nooit lang genoeg over doen. In het zichtbare deel dan. Lijkt me fantastisch om vanaf dit niveau zo'n lange containertrein vlak langs de rots te zien rijden, met verkanting en alles. Catchin' my drift, boys?
En weer (weer?) een controversiële keuze. De inrijwissels van het stationnetje. Zoals je ziet gebruik ik juist de aftakkende kant als hoofdspoor. Er zijn nou eenmaal niet nog langere boogwissels in de handel (ja of zelfbouw voor 3000 eur per stuk....dikke aap gewoon ). Dan maar zo. Voor het oog ziet het er wél mooi uit en valt het helemaal niet op. De radius is ook ongeveer hetzelfde als van de boog. Ennnn....het is niet zomaar gekozen. In het echie is het ook zo. Ik gebruik als voorbeeld voor dit project het dorpje/stationnetje Assmanshausen (ook lichtelijk 'homo-erotisch', die naam....niet? ). Kijk maar hier...en let op de wissels! De video begint meteen bij de wissels overigens en rijdt dan direct het station in.
Vergeet ik bijna de foto....
Okay, rap verder. Meer foto's volgen weldra!
J.
Excuus voor de af en toe matige of zelfs slechte foto's. Zijn jullie niet van mij gewoon, maar deze bouwfoto's worden even rappyrappy uit de losse pols geschoten met het 'groene' symbooltje op de camera . Het gaat om de inhoud, niet om de vorm. Moet je maar denken. De 'mooie' foto's komen wel weer op termijn! Als in: foto's waar ik wat meer tijd in steek qua schieten.
Het zichtbare deel is....eh...in zicht! Het was nogal een klusje om dit stukkie hout erop te frotten. De tunnelbovenleiding eronder, en natuurlijk het verschil van 3 mm vanwege de Gamma ondervloer. Na veel geklooi met een waterpas zat alles goed. Het luistert echt heel nauw met de spiraal. Ik poog vanmiddag hiervan een filmpje te maken. Ja, spoor N is echt heel klein......
Zo ziet de inrit er dan uit......zo'n soort U-bahn
En van onder.......
Maarrrr....de eerste sporen liggen klaar om vastgelegd te worden. Dat is een klusje voor zometeen. Met deze bogen ben ik een uur (!) bezig geweest om ze zo perfect mogelijk te buigen. Ik schreef het al: rails leggen, daar kun je nooit lang genoeg over doen. In het zichtbare deel dan. Lijkt me fantastisch om vanaf dit niveau zo'n lange containertrein vlak langs de rots te zien rijden, met verkanting en alles. Catchin' my drift, boys?
En weer (weer?) een controversiële keuze. De inrijwissels van het stationnetje. Zoals je ziet gebruik ik juist de aftakkende kant als hoofdspoor. Er zijn nou eenmaal niet nog langere boogwissels in de handel (ja of zelfbouw voor 3000 eur per stuk....dikke aap gewoon ). Dan maar zo. Voor het oog ziet het er wél mooi uit en valt het helemaal niet op. De radius is ook ongeveer hetzelfde als van de boog. Ennnn....het is niet zomaar gekozen. In het echie is het ook zo. Ik gebruik als voorbeeld voor dit project het dorpje/stationnetje Assmanshausen (ook lichtelijk 'homo-erotisch', die naam....niet? ). Kijk maar hier...en let op de wissels! De video begint meteen bij de wissels overigens en rijdt dan direct het station in.
Vergeet ik bijna de foto....
Okay, rap verder. Meer foto's volgen weldra!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen, ziet er weer toppie uit!
Over de panto´s in de helix, mooie oplossing. Ik ben ook zoiets van plan bij een aantal punten waarbij ik de nem normen (net) niet haal. Overigens zit bij mij de helix zo laag, dat de panto´s straks deels gewoon over het hout van de verdieping erboven glijden. Bij eerdere testen ging dat prima (maar moet zich nog wel bewijzen bij intensief gebruik). Over maandje ofzo hoop ik dat mij ook de treinen kunnen rijden en ik eindelijk met het zichtbare deel kan starten.
En gebogen wissels in de doorgaande hoofdbaan? dat zie je (gelukkig) heel vaak in de DE, net als engelse wissels. Dus gewoon doen.
Laters.
Over de panto´s in de helix, mooie oplossing. Ik ben ook zoiets van plan bij een aantal punten waarbij ik de nem normen (net) niet haal. Overigens zit bij mij de helix zo laag, dat de panto´s straks deels gewoon over het hout van de verdieping erboven glijden. Bij eerdere testen ging dat prima (maar moet zich nog wel bewijzen bij intensief gebruik). Over maandje ofzo hoop ik dat mij ook de treinen kunnen rijden en ik eindelijk met het zichtbare deel kan starten.
En gebogen wissels in de doorgaande hoofdbaan? dat zie je (gelukkig) heel vaak in de DE, net als engelse wissels. Dus gewoon doen.
Laters.
Re: Backeramm am Rhein
Behalve dat het er TOP uitziet gaat je weer als een speer!
Groeten,
William
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Backeramm am Rhein
@Jerome: ik denk dat het voor een panto veel uitmaakt of het contact heeft met ijzer (en dan nog op een klein punt) of (over de volle breedte) hout. En dan qua slijten maar ook het risico op haken achter een splintertje. Maar goed, ik rij nog nauwelijks en al helemaal niet met panto's omhoog dus ik heb weinig recht van spreken
Bart
Bart
Re: Backeramm am Rhein
Bart, maar over het hout "slijt" de panto wel mooi gelijkmatig . Echter denk ik dat het wel mee zal vallen maar als het toch niet zo werkt kan ik alsnog draad of anders glads zoals tape of een schuimband in de helixen frutten.
Splinters, daar maak ik me minder zorgen om, voor de helix gebruik ik nep hout, MDF. Dus geen splinters.
Greetz, Jerome
Splinters, daar maak ik me minder zorgen om, voor de helix gebruik ik nep hout, MDF. Dus geen splinters.
Greetz, Jerome
Re: Backeramm am Rhein
Hé boys,
Ik zou de panto niet langs het hout laten gaan ter geleiding. Maak gewoon van wat ouwe rails de poortjes (of stukken messing, wel chiquer) en gewoon ijzerdraad uit de bouwmarkt de leiding. Omdat het N pantootjes zijn duwen die niet zo hard tegen de draad. Het draad is vrij dik en hardstikke glad, dus de slijtage is echt verwaarloosbaar. Al die spookverhalen die ik hier en daar lees over slijtende panto's. Ik rijd al 8 jaar met vaak ook dezelfde loks tegen de draad aan en ik heb nog nooit iets van een slijtage gezien. En dat zijn dan dunnere draden van harder materiaal.
Update zonder foto's: in dit tempo heb ik de zichtbare rails op het rechterdeel vanavond wel liggen. Heb me alleen destijds met een bestelling vergist tussen een linker en rechter wissel. Dus veel verder kom ik zo niet. Op dit moment ligt één boog te drogen. Heel karwei. Meten, passen, meten, passen, dwarsliggers wegsnijden, raillassen, op z'n kop, draden solderen, passen, boren, draden geleiden, rails tijdelijk vastleggen, verkanting eronder. En pas dan: lijm. Pfffff.......
Nou die ander nog.....en dan de wissels. Want: verkanting en boog-overloopwissels. Al over nagedacht? Een heel gekut weer......
Ik zou de panto niet langs het hout laten gaan ter geleiding. Maak gewoon van wat ouwe rails de poortjes (of stukken messing, wel chiquer) en gewoon ijzerdraad uit de bouwmarkt de leiding. Omdat het N pantootjes zijn duwen die niet zo hard tegen de draad. Het draad is vrij dik en hardstikke glad, dus de slijtage is echt verwaarloosbaar. Al die spookverhalen die ik hier en daar lees over slijtende panto's. Ik rijd al 8 jaar met vaak ook dezelfde loks tegen de draad aan en ik heb nog nooit iets van een slijtage gezien. En dat zijn dan dunnere draden van harder materiaal.
Update zonder foto's: in dit tempo heb ik de zichtbare rails op het rechterdeel vanavond wel liggen. Heb me alleen destijds met een bestelling vergist tussen een linker en rechter wissel. Dus veel verder kom ik zo niet. Op dit moment ligt één boog te drogen. Heel karwei. Meten, passen, meten, passen, dwarsliggers wegsnijden, raillassen, op z'n kop, draden solderen, passen, boren, draden geleiden, rails tijdelijk vastleggen, verkanting eronder. En pas dan: lijm. Pfffff.......
Nou die ander nog.....en dan de wissels. Want: verkanting en boog-overloopwissels. Al over nagedacht? Een heel gekut weer......
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen schreef:Ik zou de panto niet langs het hout laten gaan ter geleiding
Me eigenwijs! Ik ga het eerst toch op het MDF doen. Gaat volgens mij lukken (stiekum bij Denfeld III al redelijk testjes gedaan).
Tja moeilijk idd.. verkante bochtwissels... Die dingen zie je onder andere liggen bij Wörgl (Oostenrijk) in een zeer scherpe bocht (ik dacht is even geleden dat ik daar was) richting Kitzbuel het kan door het buitenspoor verkant iets hoger te leggen dan het binnenspoor waardoor de buitenrail van het binnenspoor even hoog is als de binnenrail van het buitenspoor. pff nou ja, je begrijpt wel.
Greetz, Jerome
Re: Backeramm am Rhein
Precies, en dat laatste ben ik dus nu aan het doen. Maar het is echt werk op de millimeter en dat valt met van die lompe dingen als rails en wissels niet echt mee. Althans, niet de hoogte in. En alles moet ook wel een beetje vastliggen straks.......naja, als die steentjes van de ballast erbij komen ligt het al wel goed.
J.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen,Jeroen schreef: Heb me alleen destijds met een bestelling vergist tussen een linker en rechter wissel. Dus veel verder kom ik zo niet.
Om welke wissel gaat het?
Wie weet heb ik hem hier wel liggen, die je nodig bent (al heb ik natuurlijk niet zoveel voorraad als bij peco zelf) niet geschoten is altijd mis tenslotte he.
Jullie zijn weer verrektes goed bezig man, ben blij dat dit jaar Lochem al gepland staat hier, want dit willen we natuurlijk wederom niet missen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Backeramm am Rhein
Hey Jeroen,
Ben je de verkante bochtwissels individueel aan het verkanten? Waarom leg je ze niet eerst plat en verkant je daarna het hout waar ze op liggen? Dit heb je vast al bedacht...
Groetjes,
Rob
Ben je de verkante bochtwissels individueel aan het verkanten? Waarom leg je ze niet eerst plat en verkant je daarna het hout waar ze op liggen? Dit heb je vast al bedacht...
Groetjes,
Rob
Re: Backeramm am Rhein
Hi Freddy,
Het gaat om zo'n code 55 Peco boogwissel. Ik heb hier een linkse liggen, maar heb een rechtse nodig. Ach, ik moet toch nog wat rails bij Hans bestellen, dus die gaat dan gewoon lekker mee. Maar dank voor je aanbod! Als je nou in Ede had gewoond was je meer dan welkom geweest.....dan had ik vandaag daar nog verder mee kunnen gaan .
@Rob,
Ja, daar heb ik aan gedacht, maar heb dat idee verworpen terwijl ik al bezig was. De reden was iets met een aandrijving en aansluitdraden, maar het had wel gekund. Dan had ik dat nóg eerder moeten plannen, namelijk toen ik dit stuk ondergrond al bouwde. En je weet dat ik de rails altijd op gevoel leg...... Mocht ik in het vervolg nog zoiets doen dan ga ik ze zeker op een plateautje leggen wat ik vervolgens verkant. Stukkie makkelijker. Doe ik het bij de module-overgang ook....maar dat ziet u zo .
@all,
Zo, midden in het bouwproces en ik ga toch nog even een updateje plaatsen. Kan ik weer FF zitten. Weer eens wat anders dan de hele dag staan, kruipen, hurken, kromme rug kweken en noem maar op....
In deze vrolijke episode van een droevig bouwverhaal kijken we even naar de boogwissels en dan met name hun aandrijving. Veel meer is er ook niet bijgekomen. Zometeen moet ik even wat draden en voedingen aan elkaar knopen en dan kan ik hier ook de ServoSwitches installeren. Als dat is gebeurd kan ik ook even testrijden en krijgen jullie hopelijk plaatjes van verkante wissels met treinen erop. Ben zelf benieuwd.....
Even een overzicht van die anarchie in de schuur......
Inmiddels zijn die potten verf alweer onnodig en ligt dat stukje spoor nu uit te wasemen. Let's take a closer look bij de wissels....
Oordeel zelf....
Dat was echt een heel karwei om de sporen netjes vloeiend gebogen te leggen en dan ook nog met verkanting, en dan die wissels nog een beetje sensible mee laten verkanten enzo.
Vanwege beperkte ruimte bij de b innenbaan moest bij het eerste wissel de aandrijving met een draad een stukje ondergronds als het ware. De ServoSwitch komt ook 'bovengronds' te liggen aan de binnenkant van de spiraal. Snappen we 'm nog? Een plaatje helpt hopelijk....
Ook de voedingsdraden die aan de raillassen zijn gesoldeerd (aan de onderkant) moet via een uitgefreest gootje die kant uit.....
Bij het andere overloopwissel was het makkelijker. Gewoon de servo aan de onderkant aan een zelf gemaakt beugeltje. Dat heb ik gemaakt van een stuk alu-profiel. Whaaaaaaat een teringkarwei om dat te maken!!! Wie heeft voor mij de gouden tip om dat een beetje normaal door te zagen? Mijn Dremel heavy duty slijpschijf wist de klus te klaren, maar ik had verwacht dat het makkelijker ging; met veel moeite ging het uiteindelijk. Moet ik mijn cirkelzaag erop zetten? Anyhoerrrr, de servo kun je er goed opzetten met schroeven en dan zit het ook wel weer muurvast.
De zijkant van dat wissel. Je ziet hier de aandrijving en de verhoogde verkanting middels een styreenprofieltje uit de rommeldoos. Ik ga denk ik voor de rest van de boog inderdaad die styreenprofieltjes gebruiken. Dan kan ik de ideale vloeiende boog bepalen en meteen min of meer fixeren met zo'n profieltje wat ik met secondenlijm vast zet. Vervolgens lijm ik dan het profieltje op de ondergrond. Ofzo......
Laatste foto (voor Rob). Dit is de module-overgang. Hier lopen de sporen nog altijd in een boog dus moet ik (helaas) de verkanting ook over de scheiding doorvoeren. Ik heb nu een stukje isolatie weggesneden en vervangen door een stukje hout wat ik met dunne styreenplaatjes een geleidelijke verhoging geef. Het wordt dan als het ware een soort trappetje. In het begin lijm ik de plaatjes met secondenlijm op elkaar, dan dat trappetje met houtlijm op de ondergrond. De holle ruimtes tussen de 'traptreden' vul ik dan met constructiekit op en dan komt daarop het stukje hout. Een heuse lijmburger dus! . Overigens lijkt dat wel te werken. Stevig aanduwen, waarbij alles er natuurlijk uitloopt, en dat haal je dan weer weg met een plamuurmes. In 2 dagen heb ik mezelf alweer 3 nieuwe dingen aangeleerd. Best leuk, zo'n hobby.....
Rap verder!
J.
Het gaat om zo'n code 55 Peco boogwissel. Ik heb hier een linkse liggen, maar heb een rechtse nodig. Ach, ik moet toch nog wat rails bij Hans bestellen, dus die gaat dan gewoon lekker mee. Maar dank voor je aanbod! Als je nou in Ede had gewoond was je meer dan welkom geweest.....dan had ik vandaag daar nog verder mee kunnen gaan .
@Rob,
Ja, daar heb ik aan gedacht, maar heb dat idee verworpen terwijl ik al bezig was. De reden was iets met een aandrijving en aansluitdraden, maar het had wel gekund. Dan had ik dat nóg eerder moeten plannen, namelijk toen ik dit stuk ondergrond al bouwde. En je weet dat ik de rails altijd op gevoel leg...... Mocht ik in het vervolg nog zoiets doen dan ga ik ze zeker op een plateautje leggen wat ik vervolgens verkant. Stukkie makkelijker. Doe ik het bij de module-overgang ook....maar dat ziet u zo .
@all,
Zo, midden in het bouwproces en ik ga toch nog even een updateje plaatsen. Kan ik weer FF zitten. Weer eens wat anders dan de hele dag staan, kruipen, hurken, kromme rug kweken en noem maar op....
In deze vrolijke episode van een droevig bouwverhaal kijken we even naar de boogwissels en dan met name hun aandrijving. Veel meer is er ook niet bijgekomen. Zometeen moet ik even wat draden en voedingen aan elkaar knopen en dan kan ik hier ook de ServoSwitches installeren. Als dat is gebeurd kan ik ook even testrijden en krijgen jullie hopelijk plaatjes van verkante wissels met treinen erop. Ben zelf benieuwd.....
Even een overzicht van die anarchie in de schuur......
Inmiddels zijn die potten verf alweer onnodig en ligt dat stukje spoor nu uit te wasemen. Let's take a closer look bij de wissels....
Oordeel zelf....
Dat was echt een heel karwei om de sporen netjes vloeiend gebogen te leggen en dan ook nog met verkanting, en dan die wissels nog een beetje sensible mee laten verkanten enzo.
Vanwege beperkte ruimte bij de b innenbaan moest bij het eerste wissel de aandrijving met een draad een stukje ondergronds als het ware. De ServoSwitch komt ook 'bovengronds' te liggen aan de binnenkant van de spiraal. Snappen we 'm nog? Een plaatje helpt hopelijk....
Ook de voedingsdraden die aan de raillassen zijn gesoldeerd (aan de onderkant) moet via een uitgefreest gootje die kant uit.....
Bij het andere overloopwissel was het makkelijker. Gewoon de servo aan de onderkant aan een zelf gemaakt beugeltje. Dat heb ik gemaakt van een stuk alu-profiel. Whaaaaaaat een teringkarwei om dat te maken!!! Wie heeft voor mij de gouden tip om dat een beetje normaal door te zagen? Mijn Dremel heavy duty slijpschijf wist de klus te klaren, maar ik had verwacht dat het makkelijker ging; met veel moeite ging het uiteindelijk. Moet ik mijn cirkelzaag erop zetten? Anyhoerrrr, de servo kun je er goed opzetten met schroeven en dan zit het ook wel weer muurvast.
De zijkant van dat wissel. Je ziet hier de aandrijving en de verhoogde verkanting middels een styreenprofieltje uit de rommeldoos. Ik ga denk ik voor de rest van de boog inderdaad die styreenprofieltjes gebruiken. Dan kan ik de ideale vloeiende boog bepalen en meteen min of meer fixeren met zo'n profieltje wat ik met secondenlijm vast zet. Vervolgens lijm ik dan het profieltje op de ondergrond. Ofzo......
Laatste foto (voor Rob). Dit is de module-overgang. Hier lopen de sporen nog altijd in een boog dus moet ik (helaas) de verkanting ook over de scheiding doorvoeren. Ik heb nu een stukje isolatie weggesneden en vervangen door een stukje hout wat ik met dunne styreenplaatjes een geleidelijke verhoging geef. Het wordt dan als het ware een soort trappetje. In het begin lijm ik de plaatjes met secondenlijm op elkaar, dan dat trappetje met houtlijm op de ondergrond. De holle ruimtes tussen de 'traptreden' vul ik dan met constructiekit op en dan komt daarop het stukje hout. Een heuse lijmburger dus! . Overigens lijkt dat wel te werken. Stevig aanduwen, waarbij alles er natuurlijk uitloopt, en dat haal je dan weer weg met een plamuurmes. In 2 dagen heb ik mezelf alweer 3 nieuwe dingen aangeleerd. Best leuk, zo'n hobby.....
Rap verder!
J.
Re: Backeramm am Rhein
He Jeroen, lekker bezig man! Je hebt er ook een lekker tempo in zitten.
Hoe mooi ga je de baan nu maken? Ben er erg benieuwd naar.
Verkanting in N is priegel werk, is het echt nodig in N spoor?
Maar die schragen kan echt niet he, straks krijg je een Marelburg effect
Hoe mooi ga je de baan nu maken? Ben er erg benieuwd naar.
Verkanting in N is priegel werk, is het echt nodig in N spoor?
Maar die schragen kan echt niet he, straks krijg je een Marelburg effect
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Backeramm am Rhein
profieltje
ik gebruik een ijzerzaagje. ruimte uitmeten voor de servo, twee zaagsnedes maken en dan met een beitel ( ja beitel ) tik ik een strookje tussen de twee zaagsnedes en dan met een nijptank even twee keer heen en weer buigen en eruit trekken.
1 profieltje kost me 45 seconden
M.
ik gebruik een ijzerzaagje. ruimte uitmeten voor de servo, twee zaagsnedes maken en dan met een beitel ( ja beitel ) tik ik een strookje tussen de twee zaagsnedes en dan met een nijptank even twee keer heen en weer buigen en eruit trekken.
1 profieltje kost me 45 seconden
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Zojuist geprobeerd! Super-tip!
Misschien heb ik die Dremel gewoon te hard staan qua RPM. Maar met zo'n zaagje is het een moeite van niks. Ga er meteen een paar maken!
Grtz,
J.
Misschien heb ik die Dremel gewoon te hard staan qua RPM. Maar met zo'n zaagje is het een moeite van niks. Ga er meteen een paar maken!
Grtz,
J.
Re: Backeramm am Rhein
heerlijk he zo'n forum
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Bedankt voor de foto Jeroen
Dat maakt het iets pittiger ja! Maar dat lukt jou wel. Modules tegen elkaar, rails eroverheen. Proefrijden... ligt het goed? Doorzagen.Hier lopen de sporen nog altijd in een boog dus moet ik (helaas) de verkanting ook over de scheiding doorvoeren.
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Backeramm am Rhein
Ik zou haast zeggen 'gaat langzaam' maar das te voorspelbaar.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Backeramm am Rhein
Nog ff gauw een updatje posten. Gisteren kwam het er niet van vanwege andere verplichtingen.....
De sporen, voorzover ze gelegd hadden kunnen worden, zijn gelegd. Straks maar eens de wissel en betonflexen bestellen, dan kan ik na het weekend weer eens verder....met de middenmodule! Jawel, het landschapbouwen komt in zicht....
Allebei de sporen over de wissels verkant. De wissels werken ook nu met de ServoSwitch. Jammer genoeg kon ik dus nog niet verder met het parallelspoor. Naja, er moet wat te doen overblijven.....ff rap wat foto's.
En wat singles....bijvoorbeeld het ICE stel in de boog.....
De andere baan is op de achtergrond ook nog zichtbaar......maar daar ging t eigenlijk niet om
Vragen? Stel ze gerust!
Grtz,
J.
De sporen, voorzover ze gelegd hadden kunnen worden, zijn gelegd. Straks maar eens de wissel en betonflexen bestellen, dan kan ik na het weekend weer eens verder....met de middenmodule! Jawel, het landschapbouwen komt in zicht....
Allebei de sporen over de wissels verkant. De wissels werken ook nu met de ServoSwitch. Jammer genoeg kon ik dus nog niet verder met het parallelspoor. Naja, er moet wat te doen overblijven.....ff rap wat foto's.
En wat singles....bijvoorbeeld het ICE stel in de boog.....
De andere baan is op de achtergrond ook nog zichtbaar......maar daar ging t eigenlijk niet om
Vragen? Stel ze gerust!
Grtz,
J.
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Backeramm am Rhein
Hallo Jeroen,
Ik zie dat de scenry begonnen is maar is die groen watertoren niet een beetje te groot voor N spoor
Overigens prima fotootjes met mooie verkanting van de baan.
mvrg Bob
Ik zie dat de scenry begonnen is maar is die groen watertoren niet een beetje te groot voor N spoor
Overigens prima fotootjes met mooie verkanting van de baan.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Backeramm am Rhein
Die ICE3 heeft even stil gestaan, de spinnenwebben hangen aan de pantograaf.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Backeramm am Rhein
Volgens mij is dat geen water in die toren...bob vermeulen schreef:Ik zie dat de scenry begonnen is maar is die groen watertoren niet een beetje te groot voor N spoor
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Backeramm am Rhein
Haha, humor.
Aangezien ik er ook binnenkort ook hiermee aan de slag ga (en ook bij een moduleovergang..): hoog maak je de verkanting? 2mm ofzo? Volgens mij wel iets hoger dan in het echie, maar het ziet er kek uit!
Greetz, Jerome.
Aangezien ik er ook binnenkort ook hiermee aan de slag ga (en ook bij een moduleovergang..): hoog maak je de verkanting? 2mm ofzo? Volgens mij wel iets hoger dan in het echie, maar het ziet er kek uit!
Greetz, Jerome.