Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Bedankt voor de reactie Marcel!! Leuk een fan erbij haha. En vera, ja wat moet ik zeggen ieder gek zijn gebrek hé
Vandaag was de Dinamo gebruikersdag tijdens de beurs in Houten. CHris en ik hebben bij Picommit geholpen met de stand en we hebben veel leuke mensen gesproken en enthosiast gemaakt. Maar natuurlijk gingen we niet met lege handen weg bij Frans:
Een heeeuuullleeee partij rails en wissels
natuurlijk de servobeugels, servo's en verenstaaldraad
Het was echt super gezellig op de dinamo gebruikersdag. Leon van Perlo en Frans Staal enorm bedankt voor de organisatie hiervan!!!!
Maar niet alleen PicommiT liet me met lege handen naar huis gaan:
Van Cybertinus gehad voor een digitale verlichte railbus
Van Matthew overgenomen:
Eentje voor mij en de andere is van Chris
Bij Mischa nam ik deze spiksplinternieuwe draaischijf mee:
Maar ook CHris kwam niet zonder kleerscheuren weg bij Mischa:
Dusss...... Nog even en we moeten alvast een derde Schaduwstation gaan bedenken
Groetjes Martin en Chris
Vandaag was de Dinamo gebruikersdag tijdens de beurs in Houten. CHris en ik hebben bij Picommit geholpen met de stand en we hebben veel leuke mensen gesproken en enthosiast gemaakt. Maar natuurlijk gingen we niet met lege handen weg bij Frans:
Een heeeuuullleeee partij rails en wissels
natuurlijk de servobeugels, servo's en verenstaaldraad
Het was echt super gezellig op de dinamo gebruikersdag. Leon van Perlo en Frans Staal enorm bedankt voor de organisatie hiervan!!!!
Maar niet alleen PicommiT liet me met lege handen naar huis gaan:
Van Cybertinus gehad voor een digitale verlichte railbus
Van Matthew overgenomen:
Eentje voor mij en de andere is van Chris
Bij Mischa nam ik deze spiksplinternieuwe draaischijf mee:
Maar ook CHris kwam niet zonder kleerscheuren weg bij Mischa:
Dusss...... Nog even en we moeten alvast een derde Schaduwstation gaan bedenken
Groetjes Martin en Chris
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Maar aangezien er alleen een plank ligt (en draad van hier tot Tokio) kan je dat vast nog wel regelen, zo'n extra etage.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Dat je nog tijd had om de beurs over te gaan.
Leuk je weer gesproken te hebben.
Groeten,
Patrick
Leuk je weer gesproken te hebben.
Groeten,
Patrick
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Je bent toch onderhand wel blut nu?
Mooi spul hoor.
Mooi spul hoor.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Kijk die mannen gaan zeg!
Het is dat ik de foto's van je laatste update ook voorbij heb zien komen want tot dat moment leek het wel datacentrum Domburg.
Maar ook dat bedoel ik als een compliment. Strak hoor!
m.v.g.
Mark
Het is dat ik de foto's van je laatste update ook voorbij heb zien komen want tot dat moment leek het wel datacentrum Domburg.
Maar ook dat bedoel ik als een compliment. Strak hoor!
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Zo eindelijk tijd om een update te tikken Al is er niet heel veel nieuws. Sinda Houten staat het in het teken van aansluiten en voorbereiden.
Ik ben bezig om de Blokkaarten aan te sluiten en te voorzien van communicatie:
Daarnaast is Chris druk bezig om alle honderd wissels te voorzien van twee draadjes:
Standaard word de stroom voor het puntstuk doorgegeven via de wisseltongen. Bij servo aandrijving is die overgave niet zeker vanwege vuil e.d. Daarom solderen we twee draadjes om zo het puntstuk te garanderen van de juiste polariteit.
Ondertussen hebben we wel het wagenpark onder handen genomen. Alle locs zijn ingevoerd in iTrain en hebben een kleine onderhoudsbeurt gehad.
We hebben gezamenlijk nu al 25 locs en treinstellen De langste sleep is inmiddels bijna 2 meter.
Na Houten is er nog wel eea bijgekomen. Zo heb ik een 2-delige Piko Talent2 over kunnen nemen en 2 sets Minitrix sets met beide 3 NS ICR rijtuigen. Ook heb ik wat extra rijtuigen overgenomen om de huidige slepen aan te sterken.
De komende vrijdag en zondag ga ik verder met aansluiten en hopelijk kan ik zondag beginnen met aftekenen van het baanplan zodat we binnenkort kunnen beginnen met het leggen van de rails
Groetjes Martin
Ik ben bezig om de Blokkaarten aan te sluiten en te voorzien van communicatie:
Daarnaast is Chris druk bezig om alle honderd wissels te voorzien van twee draadjes:
Standaard word de stroom voor het puntstuk doorgegeven via de wisseltongen. Bij servo aandrijving is die overgave niet zeker vanwege vuil e.d. Daarom solderen we twee draadjes om zo het puntstuk te garanderen van de juiste polariteit.
Ondertussen hebben we wel het wagenpark onder handen genomen. Alle locs zijn ingevoerd in iTrain en hebben een kleine onderhoudsbeurt gehad.
We hebben gezamenlijk nu al 25 locs en treinstellen De langste sleep is inmiddels bijna 2 meter.
Na Houten is er nog wel eea bijgekomen. Zo heb ik een 2-delige Piko Talent2 over kunnen nemen en 2 sets Minitrix sets met beide 3 NS ICR rijtuigen. Ook heb ik wat extra rijtuigen overgenomen om de huidige slepen aan te sterken.
De komende vrijdag en zondag ga ik verder met aansluiten en hopelijk kan ik zondag beginnen met aftekenen van het baanplan zodat we binnenkort kunnen beginnen met het leggen van de rails
Groetjes Martin
-
- Moderator
- Berichten: 4676
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Ha bouw-ploeg,
Machtig om te zien hoor! Hopeljk werkt het allemaal!
Handige tip van dat draadje, had het zelf ook zo bedacht, maar nog niet getest. k neem aan dat Chris ze om en om heeft gesoldeerd? Nu ljkt het of + aan - zit en v.v. maar dat kan zeker ook door m'n crappy beeldscherm komen...
Groet,
Hoontje
Machtig om te zien hoor! Hopeljk werkt het allemaal!
Handige tip van dat draadje, had het zelf ook zo bedacht, maar nog niet getest. k neem aan dat Chris ze om en om heeft gesoldeerd? Nu ljkt het of + aan - zit en v.v. maar dat kan zeker ook door m'n crappy beeldscherm komen...
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
He kerel,
Werkt alleen bij insulfrog wissels!!!
Ja om en om, dus niet de staven die naast elkaar zitten, maar de tong volgend.
Grz
Werkt alleen bij insulfrog wissels!!!
Ja om en om, dus niet de staven die naast elkaar zitten, maar de tong volgend.
Grz
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Vrienden,
na vandaag is er weer een flinke update te brengen. Na een aantal weken van aansluiten en solderen kunnen we eindelijk zeggen dat alle printen voor Dinamo zijn aangesloten en gereed zijn:
Na al het aansluiten kunnen we eindelijk gaan starten met het leggen van de rails. Nu heb ik hier wat uitdagingen mee:
1. aftekenen van de bogen.
2. passend maken van het baanplan op een onderplaat van 80cm met name vanwege plaatsing van de servo's
Om de bochten af te tekenen gebruik ik normaal een spijker en een touwtje. Alleen gaat dat hier niet lukken. Ik wil dat op gaan lossen door een mal te maken van de kleinste radius en de grotere bochten hieromheen te leggen met een hulpstuk van Peco.
De tweede uitdaging is de onderplaat. Het baanplan is getekend op 90cm ondergrond, maar de baan hebben we uiteindelijk op 80 cm gebouwd. Dat betekend dat er aan beide zijde nog maar 5 cm over voor het plaatsen van een servo. We hebben de eerste wisselstraten opgesteld:
Qua ruimte gaat dat goed komen, nu de servo's:
Door ze op de rand te plaatsen heb je nog 1,5 cm over naar het spoor. Gelukkig is dat ruim voldoende voor het materiaal om goed langs de servo's te komen.
Ook aan de andere zijde aan de achterwand gaat het zoals het eruit ziet helemaal goedkomen:
Nu zal het wel vragen om een nauwkeurige plaatsing van rails en wissels maar goed dat wilden we sowieso al gaan doen. Ik zou eventueel een spoor laten vervallen wat betekend dat ik 3 opstelsporen zal missen. Dan vind ik de voordelen niet opwegen tegen de nadelen hiervan eigenlijk. Een andere optie zou kunnen zijn om de beugels te laten vallen en de servo's verticaal te plaatsen. Eerst dit maar eens testen want we weten nu dat het gewoon kan.
Kleine aanpassing zal zijn dat de rijdraden bovenlangs in een extra pvc buis zal gaan lopen. Ook de plaatsing van de SP4 printen voor de servo's zal om enige creativiteit vragen
Maar goed zelfs na twee jaar plannen kan je niet alles voorzien en dat maakt het maken van zo'n baan juist erg leuk. Dinsdag ga ik beginnen met aftekenen terwijl Chris gezellig door gaat met solderen van de wissels
Groetjes Martin
na vandaag is er weer een flinke update te brengen. Na een aantal weken van aansluiten en solderen kunnen we eindelijk zeggen dat alle printen voor Dinamo zijn aangesloten en gereed zijn:
Na al het aansluiten kunnen we eindelijk gaan starten met het leggen van de rails. Nu heb ik hier wat uitdagingen mee:
1. aftekenen van de bogen.
2. passend maken van het baanplan op een onderplaat van 80cm met name vanwege plaatsing van de servo's
Om de bochten af te tekenen gebruik ik normaal een spijker en een touwtje. Alleen gaat dat hier niet lukken. Ik wil dat op gaan lossen door een mal te maken van de kleinste radius en de grotere bochten hieromheen te leggen met een hulpstuk van Peco.
De tweede uitdaging is de onderplaat. Het baanplan is getekend op 90cm ondergrond, maar de baan hebben we uiteindelijk op 80 cm gebouwd. Dat betekend dat er aan beide zijde nog maar 5 cm over voor het plaatsen van een servo. We hebben de eerste wisselstraten opgesteld:
Qua ruimte gaat dat goed komen, nu de servo's:
Door ze op de rand te plaatsen heb je nog 1,5 cm over naar het spoor. Gelukkig is dat ruim voldoende voor het materiaal om goed langs de servo's te komen.
Ook aan de andere zijde aan de achterwand gaat het zoals het eruit ziet helemaal goedkomen:
Nu zal het wel vragen om een nauwkeurige plaatsing van rails en wissels maar goed dat wilden we sowieso al gaan doen. Ik zou eventueel een spoor laten vervallen wat betekend dat ik 3 opstelsporen zal missen. Dan vind ik de voordelen niet opwegen tegen de nadelen hiervan eigenlijk. Een andere optie zou kunnen zijn om de beugels te laten vallen en de servo's verticaal te plaatsen. Eerst dit maar eens testen want we weten nu dat het gewoon kan.
Kleine aanpassing zal zijn dat de rijdraden bovenlangs in een extra pvc buis zal gaan lopen. Ook de plaatsing van de SP4 printen voor de servo's zal om enige creativiteit vragen
Maar goed zelfs na twee jaar plannen kan je niet alles voorzien en dat maakt het maken van zo'n baan juist erg leuk. Dinsdag ga ik beginnen met aftekenen terwijl Chris gezellig door gaat met solderen van de wissels
Groetjes Martin
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Nou, dat gaat ook maar net zeg! Maar het gaat, en dat is het belangrijkst. It doesn't matter if you win by a mile or an inch...winning is winning.
Ik zag ergens de term 'datacentrum' voorbij komen. Daar doen deze foto's me inderdaad het meest aan denken. Holy shit zeg wat een apparatuur. Ben benieuwd of alles ook zo gaat werken als jullie hadden bedacht. Persoonlijk heb ik nog mijn twijfels over die scherpe wissels, maar we shall see.
Strak werk, boys! Dat sowieso!
J.
Ik zag ergens de term 'datacentrum' voorbij komen. Daar doen deze foto's me inderdaad het meest aan denken. Holy shit zeg wat een apparatuur. Ben benieuwd of alles ook zo gaat werken als jullie hadden bedacht. Persoonlijk heb ik nog mijn twijfels over die scherpe wissels, maar we shall see.
Strak werk, boys! Dat sowieso!
J.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Tja, er is weer wat te melden..... best veel eigenlijk.... maar waar te beginnen
Bij het begin vrienden, want er is weer een big update!!!!!
Gisteren ben ik dan eindelijk begonnen met het leggen van de rails!!!
Eindelijk na twee jaar planning ligt er ook eens wat. Word wel een enorme puist werk om allemaal te leggen maar dat houd ons tenminste bezig. Anders gaan we weer rare dingen doen enzo
Mooi, meteen kwam ik een beste uitdaging tegen. Ik heb de spoorafstanden gemeten als ik de wissels achter elkaar plaats. Hierbij kom ik op 30mm uit. Ik ging er een beetje vanuit dat de spoorafstand bij het contra plaatsen van de wissels (overgang) hetzelfde zou zijn als dat van deze kant van Europa. namelijk 33mm echter aan de andere kant van de noordzee zijn ze echt overal eigenwijs mee zeg. Blijkt die maat 35mm te zijn. Oftewel ik heb een hartafstand verschil van 5mm
In de bochten mag ik volgens de NEM 30mm aanhouden dus ik hoopte goed te zitten. Wrong thinking.
Nu zijn de twee kopse kanten niet zo'n probleem. Ik kan hier zat schipperen en sporen iets weg laten lopen het zijn immers clusters. Alleen in de middenmodule is dat weer wel een uitdaging. Laaat ik daar nu net gek op zijn. Mijn vrije ruimte aan de zijkanten kwam hiermee in het geding dus ik heb besloten om de sporen zonder overloopswissels op 30mm hartafstand te plaatsen en de sporen met overloopwissels op 35mm
Zoals je kan zien onderaan is er geen ruimte meer voor een servo.... wat te doen??? Nou gewoon dit:
Ook weer opgelost.
Volgende probleem:
In het midden komen de twee wisselstraten bij elkaar. De overgangsboog heb ik ook hart op hart 30mm gehouden. Maar nu blijkt dat dat bij peco ook 35mm moest zijn. Handig een catalogus en website waar die info zoals geometrie gewoon opstaan niet dus
Ik zie een giga aanpassing met schuine sporen niet zo zitten dus ik heb toch maar geprobeerd om het uit te voeren. Even in theorie, de aftakkingen van twee wissels is ook hart afstand 30mm bij 22 graden. Dan zou ik de knik moeten kunnen zien als een wisselafbuiging. Bij narekenen in anyrail kom ik op een radius uit van 175mm Dat is code zwaar rood. Maar omdat het om een overgangsboog gaat kan dat vaak een stuk makkelijker.
Anyhoe, ik heb het gelijk even getest met een minitrix BR003 met een ICK en een coupe rijtuig. Er is geen wrang te ontdekeiken en alles reed er best vloeiend en mooi overheen. Komend weekend ga ik eens testen met wat meer materiaal. maar ik verwacht er geen problemen mee eigenlijk.
De rechte sporen zijn nog wat krom, die liggen nog niet vast omdat eerst sleuven moet snijden voor de bedrading en aandrijvingen. Ik ga rouwens van bovenaf beginnen met leggen omdat ik anders op de verse gelijmde rails moet gaan leunen. Dat is natuurlijk niet handig.
De sleuven voor de bedrading en aandrijvingen komen er zo uit te zien:
De wisselstraat zelf is al wel vastgelijmd. Ditmaal gebruik ik een methode die ik heb gezien bij Mischa Hoogendoorn. Met Hema hobbylijm langs de bielzen aan de buitenzijde van de rails een streep lijm trekken. Dit zakt tussen de bielzen door en zo zit de rails echt goed vast op de kurk. Nu kan ik gewoon een stuk recht leggen fixeren met punaises of nietjes en vastlijmen. Nisk geen gedoe met weer loshalen, houtlijm smeren, terugleggen alles natuurlijk eronder.. bah bah
Mischa tnxs voor deze tip!!!!!
Door de nieuw opgedane vaardigheden heb ik besloten om een paar wissels te verplaatsen. Links van de middelste deel zaten twee rechter wissels om de doorgangsspoor met de beide linker wisselstraten te verbinden. Om 1 cm ruimte te winnen heb ik de wisselstraat links iets verplaats en de verbinding aangepast. Dit gaf me twee blokken waarmee ik aan de linkerzijde een locomotief opstelspoor extra heb gecreëerd.
Dusssss.......
En nu? Gewoon lekker dit filmpje kijken die we hebben gemaakt van de eerste meters: (nog even geduld mannen, de film is nog niet vrijgegeven soor joeptoep, zodra hij live is zal ik hem hier plaatsen
Veel kijkplezier en stay tuned
Groetjes
Bij het begin vrienden, want er is weer een big update!!!!!
Gisteren ben ik dan eindelijk begonnen met het leggen van de rails!!!
Eindelijk na twee jaar planning ligt er ook eens wat. Word wel een enorme puist werk om allemaal te leggen maar dat houd ons tenminste bezig. Anders gaan we weer rare dingen doen enzo
Mooi, meteen kwam ik een beste uitdaging tegen. Ik heb de spoorafstanden gemeten als ik de wissels achter elkaar plaats. Hierbij kom ik op 30mm uit. Ik ging er een beetje vanuit dat de spoorafstand bij het contra plaatsen van de wissels (overgang) hetzelfde zou zijn als dat van deze kant van Europa. namelijk 33mm echter aan de andere kant van de noordzee zijn ze echt overal eigenwijs mee zeg. Blijkt die maat 35mm te zijn. Oftewel ik heb een hartafstand verschil van 5mm
In de bochten mag ik volgens de NEM 30mm aanhouden dus ik hoopte goed te zitten. Wrong thinking.
Nu zijn de twee kopse kanten niet zo'n probleem. Ik kan hier zat schipperen en sporen iets weg laten lopen het zijn immers clusters. Alleen in de middenmodule is dat weer wel een uitdaging. Laaat ik daar nu net gek op zijn. Mijn vrije ruimte aan de zijkanten kwam hiermee in het geding dus ik heb besloten om de sporen zonder overloopswissels op 30mm hartafstand te plaatsen en de sporen met overloopwissels op 35mm
Zoals je kan zien onderaan is er geen ruimte meer voor een servo.... wat te doen??? Nou gewoon dit:
Ook weer opgelost.
Volgende probleem:
In het midden komen de twee wisselstraten bij elkaar. De overgangsboog heb ik ook hart op hart 30mm gehouden. Maar nu blijkt dat dat bij peco ook 35mm moest zijn. Handig een catalogus en website waar die info zoals geometrie gewoon opstaan niet dus
Ik zie een giga aanpassing met schuine sporen niet zo zitten dus ik heb toch maar geprobeerd om het uit te voeren. Even in theorie, de aftakkingen van twee wissels is ook hart afstand 30mm bij 22 graden. Dan zou ik de knik moeten kunnen zien als een wisselafbuiging. Bij narekenen in anyrail kom ik op een radius uit van 175mm Dat is code zwaar rood. Maar omdat het om een overgangsboog gaat kan dat vaak een stuk makkelijker.
Anyhoe, ik heb het gelijk even getest met een minitrix BR003 met een ICK en een coupe rijtuig. Er is geen wrang te ontdekeiken en alles reed er best vloeiend en mooi overheen. Komend weekend ga ik eens testen met wat meer materiaal. maar ik verwacht er geen problemen mee eigenlijk.
De rechte sporen zijn nog wat krom, die liggen nog niet vast omdat eerst sleuven moet snijden voor de bedrading en aandrijvingen. Ik ga rouwens van bovenaf beginnen met leggen omdat ik anders op de verse gelijmde rails moet gaan leunen. Dat is natuurlijk niet handig.
De sleuven voor de bedrading en aandrijvingen komen er zo uit te zien:
De wisselstraat zelf is al wel vastgelijmd. Ditmaal gebruik ik een methode die ik heb gezien bij Mischa Hoogendoorn. Met Hema hobbylijm langs de bielzen aan de buitenzijde van de rails een streep lijm trekken. Dit zakt tussen de bielzen door en zo zit de rails echt goed vast op de kurk. Nu kan ik gewoon een stuk recht leggen fixeren met punaises of nietjes en vastlijmen. Nisk geen gedoe met weer loshalen, houtlijm smeren, terugleggen alles natuurlijk eronder.. bah bah
Mischa tnxs voor deze tip!!!!!
Door de nieuw opgedane vaardigheden heb ik besloten om een paar wissels te verplaatsen. Links van de middelste deel zaten twee rechter wissels om de doorgangsspoor met de beide linker wisselstraten te verbinden. Om 1 cm ruimte te winnen heb ik de wisselstraat links iets verplaats en de verbinding aangepast. Dit gaf me twee blokken waarmee ik aan de linkerzijde een locomotief opstelspoor extra heb gecreëerd.
Dusssss.......
En nu? Gewoon lekker dit filmpje kijken die we hebben gemaakt van de eerste meters: (nog even geduld mannen, de film is nog niet vrijgegeven soor joeptoep, zodra hij live is zal ik hem hier plaatsen
Veel kijkplezier en stay tuned
Groetjes
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Jullie pakken dit project groots aan zeg, erg impressive!!!! Het werk wat jullie hoer laten zien ziet er strak uit. Laat het filmpje maar komen.
Groet, Clemens
Groet, Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Het is ook erg leuk om er aan te werken! Wel spannend moment dat nu de eerste treinen rijden:)
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
eindelijk wat zichtbaar schot in de zaak. zeer benieuwd naar het filmpje !!!
Maar zie ik dit goed nieten jullie alles?? i.pv. schroeven lijmen o.i.d.?
groeten
Rudi
Maar zie ik dit goed nieten jullie alles?? i.pv. schroeven lijmen o.i.d.?
groeten
Rudi
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Nieten alleen om het vast te zetten. Na het lijnen gaan de nietjes weg.
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
lekker laten zitten die nietjes, is toch een schaduw station
ik zit net als de rest vol bewondering te kijken, volgende week rijdende treinen ??
M.
ik zit net als de rest vol bewondering te kijken, volgende week rijdende treinen ??
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
met nietjes werkt perfect je kunt ze weghalen maar ook laten zitten.
strak werk Martin, waar komen de servo's te staan voor al die wissels?
gr henry
strak werk Martin, waar komen de servo's te staan voor al die wissels?
gr henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Jullie samen maken er weer iets moois van.
Goed bezig heren
Kon ik dat ook maar zo goed als jullie.
Martin de Deugd
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 10 dec 2012 11:29
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Damn, wat een sporen zeg! En dat alleen in je schaduwstation! Ik ben zeer benieuwd naar de bovenbaan, maar dat zien we vanzelf langs komen. Ik hoop dat je het niveau van Marelburg kan evenaren, en er zelfs overheen kan komen! Dat topic heb ik altijd met veel plezier bekeken.
Veel succes!
Veel succes!
-
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Beste Martin en Christiaan,
Zeer indrukwekkend sporenplan!!
Ben benieuwd, naar het vervolg.
Ga zo door met het bouw tempo dan kun je snel rijden
Groet,
Arjan
Zeer indrukwekkend sporenplan!!
Ben benieuwd, naar het vervolg.
Ga zo door met het bouw tempo dan kun je snel rijden
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel