Avond vrienden,
Deze week was een belangrijke mijlpaal voor Erlebniswelt. Er is namelijk automatisch gereden met iTrain!!!!! Whoop Whoop
De werkzaamheden aan het rechter gedeelte zijn gereed en vandaag werden de laatste draden aangesloten op de blokkaarten. En toen was het tijd om te gaan rijden. Echt lekker reed het nog niet, is niet raar want zowel de locs als de rails hadden flink last van vuiligheid. Maar desniettemin was het enorm gaslaagd. Ik moet nog wel een aanpassing maken. Ik ben vrij eigenwijs geweest om de keerlus op de tweede RMU (Dinamo controller) aan te sluiten. De complexe wisselstraten aan de beide eindes van de keerlus geeft nu wat storingen in de vorm van sluitingen op de blokovergangen. Dit is vrij simpel op te lossen door het blok aan te sluiten op een uitgang van een van de TM-H's die bij de RM-U horen waar de rest ook op zit.
Het rijden ging erg lekker. Alle locs rijden netjes over de wissels en de rails, behalve de minitrix DCC locs. De Trix decoders zijn erg gevoelig voor momenten van contactverlies waardoor ze meteen stoppen. Dat is op te lossen door buffercondensatoren te plaatsen in de loc. Dat word een project voor later.
Het belangrijkste is dat de wissels geen problemen geven en ook de treinstellen niet doen ontsporen. Gaat gewoon allemaal soepeltjes. Maar het rijden van de locs was niet het enigste wat ik belangrijk vond, ook de rust in de servo's was ik nieuwsgierig naar. Ik heb veel analoog laten rijden en er is werkelijk geen 1 servo gaan stuipen. Dat betekend dat de nieuwe methode van 1 voeding voor OC32 en servo's absoluut werkt. Lekahh
Sorry voor de slechte foto's maar mijn camera bleek een defect glaasje te hebben
Wil je de foto's groter zien? klik dan hierop:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MFOCL3DP
Na afloop hebben we alvast de linker wisselstraat vastgelegd
Ook heb ik vast een bocht gelegd, voor ik hier alle bochten ga leggen zal ik eerst nog 6 servo's moeten plaatsen bovenin ander moet ik later gaan martelen bovenop de rails.
Maar ik ga de drie lange sporen doorleggen naar de linker wisselstraat zodat we rond kunnen gaan rijden. Chris gaat ondertussen de linker wisselstraat aansluiten en ik de overloopwissels in het midden.
Word absoluut snel weer vervolgt
Greetz