programeer hulp gezocht

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rickyrop
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2014 13:15

programeer hulp gezocht

Bericht door rickyrop »

hoi heb een vraag en kom er zelf helemaal niet meer uit en snap er ook niks meer van
ik heb een Z21 (zwarte versie ) en heb een wisseldecoder angeschaft de keuhn wd 10 alleen kan hem niet werkend krijgen de wissel reageert niet en als ik de decoder verwijder en een oudere decoder pak de len ls 100 digital plus en doe t op de zelfde manier die werkt wel bij de wd 10 de lampjes kniperen wel als ik de knop in druk maar krijg egt geen beweging in de wissel mischien dat ik iets verkeerd doe bij die decoder qua programeren ik weet niet ik hoop dat iemand mij in stappen kan uitleggen en hoe kan t dat een 3 wegwissel slechte strooom doorvor heeft heb m wel helemaal schoongemaakt maar nog steeds slechte doorvoer naar de split gedeelte

gr ricky


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: programeer hulp gezocht

Bericht door Maurits71 »

www.rosoft.info

wim is DE man voor al uw digitale vragen


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
rickyrop
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2014 13:15

Re: programeer hulp gezocht

Bericht door rickyrop »

hoe bedoelt u het gr ricky



pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: programeer hulp gezocht

Bericht door pp4trains »

Maurits bedoelt: dat Wim, de eigenaar of ontwikkelaar van Rosoft, je kan helpen bij al je vragen over het aansluiten van digitale componenten van je modelspoor besturing.

Maar misschien komen we hier ook wel verder, als je je zinnen begrijpelijk typt met punten, komma's en hoofdletters.

Groeten,
Patrick



Onderwerp starter
rickyrop
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2014 13:15

Re: programeer hulp gezocht

Bericht door rickyrop »

oo okeej ja typen is niet egt mijn vak ben iemand van de werkvleor dan een kantoor :P

nou ja heb een lenz decoder LS 100 Digital plus die werkt prima met de Z21

maar omdat ik wat meer wissels had wou ik de keuhn wd 10 gebruiken dus de lenz decoder vervangen voor de WD 10
alleen ik kwam erachter dat die kheun niet ging werken als ik alles ingestel had heb voor mezelf het vermoeden dat hij waarschijnlijk de Z21 niet ondersteund beetje jammer van t geld

gr ricky



Machinisie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mar 2012 18:09
Locatie: Broek op Langedijk

Re: programeer hulp gezocht

Bericht door Machinisie »

Hoi Ricky.


Had zelf ook keuhn wd 10 decoder,s op een twin center van fleischmann aangesloten maar toen deden ze het ook niet heb er toen een booster aan gekoppelt en de problemen waren verholpen en de boel functcuneerde naar behoren had er 10 aangesloten.
Heeft dus waarschijnlijk met de spanning temaken.


Mvg Willem


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: programeer hulp gezocht

Bericht door shoven »

Hoe voed je de wisseldecoders?
Ik heb hier alles op een aparte trafo van 16V AC aangesloten, die voedt alle wisseldecoders, servo's etc. Geen centje pijn.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: programeer hulp gezocht

Bericht door Willempie »

Machinisie schreef:Hoi Ricky.


Had zelf ook keuhn wd 10 decoder,s op een twin center van fleischmann aangesloten maar toen deden ze het ook niet heb er toen een booster aan gekoppelt en de problemen waren verholpen en de boel functcuneerde naar behoren had er 10 aangesloten.
Heeft dus waarschijnlijk met de spanning temaken.


Mvg Willem
Beste Willem,

Zonder je voor het hoofd te willen stoten, maar deze opmerking raakt kant nog wal. De WD10 zal het ook prima doen op het Twin-Center, er is alleen één voorwaarde, hij doet het alleen als je hem op de juiste manier aansluit.
Je booster geeft exact dezelfde spanning en informatie als het Twin-Center, sterker nog de informatie die de WD10 nodig heeft om te werken, komt uit het Twin-Center.

Net zo als de WD10 het ook prima zal doen via de Z21 of om het even welke andere centrale.

Groetjes


Plaats reactie