Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)

rob schellenbach
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
Locatie: Amstelveen

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door rob schellenbach »

Hoi Ad ,
Dat zijn weer 2 hele mooie loks .
Ik neem aan dat het Fleischman loks zijn zo te zien .
Als dat zo is , is het inbouwen van een decoder best wel lastig . Helaas weet ik dat uit ervaring .
De 1738 was mijn aller eerste lok die ik met behulp van internet info ging digitaliseren .
Daarna had ik geen lok meer over .freeswerk etc .
Je kunt het beste een aan de achterkant volledig vlakke decoder er in doen . B.v. een tran of Doehler&Haass DH10C-3 .
Je hebt dan waarschijnlijk net genoeg ruimte om zonder sloopwerk de ombouw te doen . Je moet eigenlijk even een malletje maken met de afmeting van de decoder die je er in wil doen en dan passen en meten .
Zelfs b.v. een Kuehn 045 is niet plat genoeg hiervoor , die heeft nog een paar heel kleine componenten op de achterkant .


Groet

Rob Schellenbach
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Ad_M »

Hoi Rob,

Dank je voor je post, een gewaarschuwd man...
Het zijn inderdaad Flm locjes en ik bij H@ns N025 Kuehn Decoders met aansluitdraden besteld, daar ik zeer prettige ervaringen heb met deze decoders en redelijk klein zijn
Ik had gehoopt dat het in een keer zou passen, maar zo te horen moet ik dan toch gaan vrezen of zo
Nou, weer een leuke uitdaging :D
Zal meteen voldoende foto's gaan maken van de ombouw dan, misschien leuk voor een eventueel draadje zodat anderen ook kunnen mee kijken

Zal ook eens gaan zoeken op het net hoe mede spoorders het eventueel opgelost hebben
Ik zat te denken om de 1613 als voorbeeld te gebruiken, deze is standaard DCC vanaf fabriek

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

rob schellenbach
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
Locatie: Amstelveen

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door rob schellenbach »

Hoi Ad ,

Je doet nu precies waar ik al bang voor was en je bent helaas niet de enige die dat doet .Het is net als het kopen van schoenen , eerst de maat nemen en dan kopen .
Ik heb bij de ombouw van mijn 1738 toen ook voor een Keuhen 025 gekozen .Wist ik veel .Opzig een prima decoder alleen nu wat verouderd voor wat betreft de opbouw .
Dit is nou net zo'n hele dikke .Je hebt tussen de kap en printplaat maar heel weinig ruimte .
Het gevolg was dat ik moest gaan frezen en dat moet je echt kunnen anders houd je een "gesloopte" en zeker onverkoopbare lok over .
Maar in idergeval succes gewensd en we gaan het vast en zeker zien wat het word .


Groet

Rob Schellenbach

rob schellenbach
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
Locatie: Amstelveen

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door rob schellenbach »

Ad ,
nog even een tip.
kijk bij beide loks of de motor bij een van de koolborstel houders toevallig zo'n heel klein massa lipje heeft zitten .
je moet wel heel goed kijken . dat moet je weg halen , dat scheelt weer een decoder die in rook opgaat.


Groet

Rob Schellenbach
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Ad_M »

Goede tip Rob,

Dat rot geintje had ik ook bij het ombouwen van Kaiya haar SSN BR 65 013
Heb net ook even de kap gelicht van beide 1600 series, helemaal correct qua ruimte wat je zei Rob
Dat betekend inderdaad vrezen of...
De printplaat te grazen nemen en daar het formaat van de decoder uit slijpen (nieuwe printplaat is goed te bestellen als deze ooit terug moet naar analoog)
Eerst een lezen hoe mede N spoorders dit opgelost hebben, ander wordt het wiel 2x uitgevonden

Maar zit nu erg off topic, dus dat is leuk voor een eventueel nieuw draadje

Mvg,
Ad
Laatst gewijzigd door Ad_M op 22 jun 2014 06:48, 2 keer totaal gewijzigd.


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door spoor65 »

Ad,

Of je vraagt ff aan H@ns of hij een Tran decoder wil leveren ipv de bestelde N025, of dat je ze mag omruilen, indien al verzonden.

Zal vast geen probleem zijn, Hans kennende.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

FidOo
Berichten: 5817
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door FidOo »

Gewoon die printplaat te grazen nemen. Moest ie ooit nog analoog worden kijken je met een paar draadjes alles weer terug bouwen... Echt geen ingewikkeld karweitje.

En ik heb wat ervaring met die geintjes. (probeer eens een Arnold krokodil te digitaliseren)

Op en wat betreft de motor doe met 1 lipje aan het chassis zit. Dit is bij 90% van alle oudere type Loks het geval. Dus goed advies altijd de motor goed isoleren!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Happyface »

Nieuw spul binnen afgelopen week, even voor moeten sparen, maar bepaalde stammetjes meer compleet geworden.
Bijlagen
IMG-20140617-WA0008.jpg
IMG-20140617-WA0008.jpg (95.83 KiB) 3393 keer bekeken
IMG-20140617-WA0002.jpg
IMG-20140617-WA0002.jpg (113.29 KiB) 3393 keer bekeken


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Ad_M »

Dat is mooi spul Ferry, vooral die Flirt ;)
Leuk dat je nu eindelijk wat zaken compleet heb, langzaamaan kom je er wel :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Pruts3r
Berichten: 750
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Pruts3r »

Happyface schreef:Nieuw spul binnen afgelopen week, even voor moeten sparen, maar bepaalde stammetjes meer compleet geworden.
Sow! Die Liliput is mooooi! :shock:
Daar hebbie vast heeeeeel veeeeel FLM pro-rails voor moeten verkopen hier :P



Zelf een MP mazzeltje gehad.

Zag een kAto duewag met een pendelkastje (geen idee...?) voor €12,-! Ik had iets van 22,- geboden maar er werd driftig overheen geboden (logisch).
Ik liet het dus maar voor wat het was (komt ooit nog wel een keertje), maar na een week kreeg ik ineens een mailtje dat mijn twee tientjes goed was... :?
De hogere bieders hadden het af laten weten.... JÉÉÉÉH :mrgreen:

Anyway: de kato jagermeister duewag:

Afbeelding

En het Viessmann 5214 pendelkastje.... zat dus bij de koop inbegrepen... (dingen kosten gewoon €50,-!)...
Heb de handleiding beetje gelezen, maar WAARVOOR gebruik je het? Wat doe je ermee?? Wanneer ga je dit nou kopen zeg maar (in Jip-en-Janneke taal)???

Oh, en heb je er wat aan als je 'Anton-Analoog' bent...?
Bijlagen
viessmann.JPG
viessmann.JPG (64.34 KiB) 3376 keer bekeken


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Marcel »

Dat pendelkastje gebruik je dus als je een trein analoog heen en weer wilt laten pendelen,bijv. op een rangeerspoor,tandradbaan,lokaalbaan met railbus of op een minidiorama,je kan de optreksnelheid en afremmen apart instellen alsook de wachttijd voor vertrek.


Gebruikersavatar

Pruts3r
Berichten: 750
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Pruts3r »

Marcel schreef:Dat pendelkastje gebruik je dus als je een trein analoog heen en weer wilt laten pendelen,bijv. op een rangeerspoor,tandradbaan,lokaalbaan met railbus of op een minidiorama,je kan de optreksnelheid en afremmen apart instellen alsook de wachttijd voor vertrek.
Ok, nou, misschien heb ik dan wel wat aan... misschien verkoop ik hem weer... we'll see...

Bedankt in elk geval.

Nog een tip voor jou...
Ik meende mij te herinneren dat je de V320 ook wilde hebben

(en zo slecht is mijn geheugen niet bleek na wat spitten :mrgreen: viewtopic.php?f=17&t=5500&hilit=23268&start=330#p106522 )

Zag net op MP dat de oranje versie (die zie je niet vaak) te koop staat bij een betrouwbare verkoper voor niet veel geld...
Als je hem nog zoekt?

Hieroh de adv. http://link.marktplaats.nl/m821353763
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 06 jul 2014 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Marcel »

Dank je Merijn voor de link,hij is mooi maar ik wil de rode uitvoering vanwege het tijdperk waarmee ik rij.
De oranje uitvoering reed vanaf 1976 op de ' Hersfleder krijgsbahn ' ,ik hou tot 1975 aan,de originele rode dus,die heeft hij ook maar die is gereserveerd.


Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Happyface »

Pruts3r schreef:
Happyface schreef:Nieuw spul binnen afgelopen week, even voor moeten sparen, maar bepaalde stammetjes meer compleet geworden.
Sow! Die Liliput is mooooi! :shock:
Daar hebbie vast heeeeeel veeeeel FLM pro-rails voor moeten verkopen hier :P



Zelf een MP mazzeltje gehad.

Zag een kAto duewag met een pendelkastje (geen idee...?) voor €12,-! Ik had iets van 22,- geboden maar er werd driftig overheen geboden (logisch).
Ik liet het dus maar voor wat het was (komt ooit nog wel een keertje), maar na een week kreeg ik ineens een mailtje dat mijn twee tientjes goed was... :?
De hogere bieders hadden het af laten weten.... JÉÉÉÉH :mrgreen:

Anyway: de kato jagermeister duewag:

Afbeelding

En het Viessmann 5214 pendelkastje.... zat dus bij de koop inbegrepen... (dingen kosten gewoon €50,-!)...
Heb de handleiding beetje gelezen, maar WAARVOOR gebruik je het? Wat doe je ermee?? Wanneer ga je dit nou kopen zeg maar (in Jip-en-Janneke taal)???

Oh, en heb je er wat aan als je 'Anton-Analoog' bent...?
@Prutser, heb wel iets verkocht, maar heb nog meer. Had financieel een mazzeltje.
Ondanks heb ik nog wel wat profirails liggen wat weg mag, wil dan bij Hans peco rails halen en "eindelijk" een baantje gaan leggen.

@Ad, Niag is nu qua wagons compleet, heb er 10 (en heel misschien mag er nog 2 bij van het oude artikelnummer). Ook ÖBB serie weer wagon compleet gemaakt.

In het algemeen vind ik wel erg mooi spul hier voorbij komen, jammer dat ik financieel het van de verkoop moet hebben, ben op sommige dingen lichtjes jaloers :)


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Marcel »

Al jaren geleden stond de Railbus bovenaan mijn verlanglijst,maar steeds kwam het er niet van om er èèn te kopen.
Nu eindelijk had ik wat spaargeld en heb ik een Railbus aangeschaft..
Vanwege een heuvelachtig traject was ik op zoek naar de VT98 van Minitrix,de oude serie had donkere ramen aan de kopse kanten,beetje jammer,maar de nieuwste serie heeft dat niet gelukkig en die is het dan ook geworden,Minitrix 12467.
Deze komt uit een privè verzameling en is nog nieuw,bestaat uit 3 delen en is digitaal met geluid.
Jammer genoeg kan ik met mijn Lenz centrale niet alle geluiden laten werken daar ik wat functie knoppen tekort kom.
Hierbij een link van wat er inzit: http://video.search.yahoo.com/video/pla ... p-vid&tt=b

Het enige minpunt is dat de stuurwagen waar de decoder en alles inzit wel heer erg zwaar loopt,daar kom ik geen helling mee op,ik ben al bezig geweest om de contact geleiders op de wielen is te verbuigen maar het is nog niet voldoende,dus daar moet ik mee aan de slag.
Verders een heel mooi gedetailleerd exemplaar (de leidingen moet er nog worden opgezet) waar ik vast nog heel veel plezier aan ga beleven.

Afbeelding


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Ad_M »

Marcel schreef:Deze komt uit een privè verzameling en is nog nieuw,bestaat uit 3 delen en is digitaal met geluid.
Dat is een mooie buit Marcel!!! :mrgreen:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Robert_N-Nm »

Volgens mij zou er een as met antislip-bandje in de verpakking moeten zitten om de tractie te verbeteren op hellingen. Overigens zijn er ook vervangende bodems beschikbaar voor de stuur- en bijwagen daar ze bij MaTrix lui zijn geweest, dacht bij Eichorn-modellbau. Maakt het geheel een stuk aantrekkelijker. Succes.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Marcel »

Volgens mij zou er een as met antislip-bandje in de verpakking moeten zitten om de tractie te verbeteren op hellingen.
Klopt,zelfs met deze antislip bandjes (2x) blijft hij in de bochten steken en doorslippen,zo zwaar loopt de stuurwagen.
Jammer is wel dat ik nu een andere uitgebreide centrale moet hebben voor de geluids functies,of is dat met koploper ook op te roepen?


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Ad_M »

Marcel schreef:is dat met koploper ook op te roepen?
Jazeker Marcel :mrgreen:
Per functie kan je dit instellen en ook de stuurstand

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4659
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Hoontje »

Hallo,

Hierbij enkele van mijn nieuwe aanwinsten:

Voor de Werkstatt-modules:

Afbeelding

Seinen als bouwpakket

Afbeelding

Een tweetal messing bouwpakketten

Afbeelding

Een FALLER goederenloods. Helaas is deze in een andere kleur dan mijn overige bouwdozen... Jammer, maar we verzinnen er wel wat op!

Afbeelding

De 'nieuwe' Intellibox. De Werkstatt modules zijn namelijk DCC en zo kan ik er thuis ook mee spelen... heuh inregelen en testen.. :mrgreen:

T.b.v. Gilze Rijen is er voornamelijk hout gekomen voor de 2e helix én:

Afbeelding

Messing hekwerk...

Stay tuned for updates!!!

Groet,

Hoontje



FidOo
Berichten: 5817
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door FidOo »

Mijn nieuwste aanwinst:

De Piko G1206 in DB Schenker kleurtjes (die van Rik!).. tja tis een beetje een miskleun (het voorbeeld, een DE6400 (NS) bestaat niet, en de trix MAK is te kort, en de Piko G1206 te lang) maar bij gebrek aan beter, past ie toch heel goed op de modulebaan naast de Seehafen Kiel versie.
(toekomstig nog een Voith BB10 van brawa er naast en een Hobbytrain G1700 en G2000) dan hebben we tenminste beetje realistische loks rond pruttelen.

Daarnaast 2 inrijseinen met voorsein, zie de foto van Alwin want die was zo lief om ze mee te bestellen.

Heb deze ook nog aangeschaft, die is ook nog even in dienst geweest bij Seehafen Kiel:
Arnold 2001 model:
Afbeelding

Zijn voorbeeld bij Kiel:
Afbeelding
(Copyright: Bertholdt Hertzfeldt, http://www.eisenbahn-nord.de)

Daarnaast al even in bezit, een OC32, 13 servo's en relais voor de aansturing van de wissels.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door martinb »

Na drie jaar zoeken...eindelijk een betaalbare ferkeltaxe mogen kopen voor een nette 80 euro! (Brawa) :D
Bijlagen
20140704_154354.jpg
20140704_154354.jpg (83.61 KiB) 3238 keer bekeken


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Jesse
Berichten: 350
Lid geworden op: 24 feb 2011 19:21

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Jesse »

Na de afgelopen maanden vooral met ons nieuwe huis bezig te zijn geweest, heb ik dit weekend voor het eerst weer wat tijd om de hobby weer op te pakken. (lees: Schildwolde-Hellum nou eens eindelijk af te maken) Het hobbyseizoen is ingeluid met deze twee nieuwe aanwinsten die vandaag in Houten klaar lagen: Een NS 3200 van Rob Bisschop en een NS 600 (2000) van Mesu/Taco. Erg blij mee!
IMG_1373.JPG
IMG_1373.JPG (122 KiB) 3182 keer bekeken


met vriendelijke groet, Jesse

stejaap
Berichten: 218
Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
Locatie: Capelle aan de IJssel

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door stejaap »

ziet er goed uit, ik heb ze ook zien staan maar waren boven mijn budget ;)
Wanner volgt er een foto met deze loc's op je baan? :P


Groeten,
Jaap

{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4659
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014

Bericht door Hoontje »

Ik ben Rob kennelijk schaamteloos voorbijgelopen... :shock:
Mooie aanwinsten Jesse!!! Hoe is't met het huis enzo? Alles op de rails begrijp ik zo! Tof! Ben benieuwd hoe ver je komt voor Lochem!

Groet,

Hoontje


Gesloten