Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014
-
Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2014
Hier mijn aanwinsten van de afgelopen tijd
- Bijlagen
-
- DSC01835.JPG (117.42 KiB) 4120 keer bekeken
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
Vandaag binnen gekregen... een E-loc van de NS, de 1127
Ik vind het toch wel mooi spul... die Nederlandse treinen.
Nu alleen nog even kijken of er een beschrijving te vinden is om hem te digitaliseren.
Ik vind het toch wel mooi spul... die Nederlandse treinen.
Nu alleen nog even kijken of er een beschrijving te vinden is om hem te digitaliseren.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
Jelle schreef:Ik vind het toch wel mooi spul... die Nederlandse treinen.
Rijdt ie analoog al een beetje netjes Jelle?Jelle schreef:Nu alleen nog even kijken of er een beschrijving te vinden is om hem te digitaliseren.
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Ja, dat is de nieuwe husa van minitrix. Rijd analoog mooi, ga er een 14 polige decoder in maken.Peter schreef:Dat is de HUSA van Minitrix?
Grtz.
Peter
Groeten Arnold en zoons.
Hij rijdt analoog zo mooi rustig, veel mooier dan sommige andere die ik hier nog analoog heb liggen.Ad_M schreef:Rijdt ie analoog al een beetje netjes Jelle?Jelle schreef:Nu alleen nog even kijken of er een beschrijving te vinden is om hem te digitaliseren.
Mvg,
Ad
Ik ben er haast van overtuigd dat hij het digitaal ook erg goed gaat doen.
Ik heb 'm ook verder even bekeken, maar hij lijkt wel als nieuw, ook van binnen niks geen aanslag of 'rommel' wat je vaak bij andere wel ziet.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Binnenkort meer...
Jelle.
Binnenkort meer...
-
- Moderator
- Contacteer:
Jelle, hier op het forum is een draadje voor de ombouw van een 1100 door 3Dbuilder.
Succes
Succes
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Van wie anders? Jammer dat de kleuren dan weer net fout zijn, maar helaas.Peter schreef:Dat is de HUSA van Minitrix?
Zou zelf gespoten kunnen zijn natuurlijk vandaar mijn vraag.Rick schreef:Van wie anders? Jammer dat de kleuren dan weer net fout zijn, maar helaas.Peter schreef:Dat is de HUSA van Minitrix?
Grtz.
Peter
Ja dat zou kunnen, maar de Minitrix is afgelopen week uitgekomen dus neem ik aan dat het die is.
Van ebay.de, 1 van de 2 limit edition Minitrix 6 stuks NS kolenwagons. Dit zijn 7 t/m 12, 1 t/m 6 zijn ook onderweg, in totaal 12 stuks Met een beetje mazzel gaan deze 12 binnenkort getrokken worden door de nieuwe Piko 2200 (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... w_id=16924) die moet als het goed is deze maand uitkomen. Doen me denken aan de Maasvlakte jaren '70. Grote kale zandvlakte met hoogspanningsmasten en op de achtergrond zware industrie, en dan rolt daar zo'n kilometerslange kolentrein langzaam doorheen...
- Bijlagen
-
- IMG_4638.jpg (101.43 KiB) 3900 keer bekeken
Johan,
Die kolentrein rolt nog steeds over de maasvlakte, alleen nu voorzien van het logo van onze oosterburen
Bert
Die kolentrein rolt nog steeds over de maasvlakte, alleen nu voorzien van het logo van onze oosterburen
Bert
Ja ik weet het maar de Maasvlakte is zo verander afgelopen jaren, in mijn herinnering is onderstaand plaatje hoe ik de Maasvlakte ken, tot eind jaren 90 denk ik. Daarna is alles in sneltreinvaart (haha) volgebouwd.
- Bijlagen
-
- big_13880729_0_700-432.jpg (89.26 KiB) 3887 keer bekeken
Leuke foto uit de oude doos, daar zullen de liefhebbers van oude diesels van smullen, hebben ze een voorbeeld hoe ze een 2200 en een 2500 moeten pimpen voordat zij er een beetje natuurgetrouw uitzien.
gr.
Bert
gr.
Bert
Ik zie het ja, de winkel waar ik gereserveerd had sprak destijds over augustus, nou ja, als ie maar komt
Ik zit ook te wachtenjowi schreef:Ik zie het ja, de winkel waar ik gereserveerd had sprak destijds over augustus, nou ja, als ie maar komt
Ben heel benieuwd!!!
Heb gister mn Motorpost binnen gekregen Gekocht aan der hand van een miniscul fotootje op een website.
Was wel ff spannend maar hij was maar €175,- en de verkoper garandeerde me dan ie top was...
Bleek helemaal te kloppen. Hij ziet er als nieuw uit!!! mn mond viel open. Echt mooi ding
Rijden? prima, niet top, maar prima. Hijs luidruchtig en "RRRRRRR't" heel zachtjes. Tandwieltjes zullen met de tijd wel moeten, maar daar kan ik voor bij een forum genoot terecht. Samengevat: Me issa very happy
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
>MIJN VITRINE<
Mooi he? Heb er laatst ook 1 gekocht, ook in nieuwstaat, erg fraai! Heb de mijne inmiddels omgebouwd met een Kuehn N45 decoder, en ik heb de cardanasjes met veren vervangen door starre asjes, dat rijd iets beter. Maakt nog steeds herrie hoor ik ga tzt proberen om er ook werkende rode sluitverlichting en rangeerverlichting in te bouwen.
Ik heb hem destijds gekocht toen hij uit kwam. Als oud postmedewerker kon deze niet in mijn collectie ontbreken. Blijft wel een erg mooi model die toch weer wat kleur geeft aan de collectie. Ik vind de prijs ook wel meevallen, de mijne kostte toen 199,- oude guldens.
Ik werk nu ook al weer 14 jaar bij PostNL, dus ik moest en zou hem ook hebben
Ik merk wel dat de mijne nu ineens een tikkend geluid geeft bij het rijden, is dat het tandwielkwaaltje? Wat is daar aan te doen?
Ik merk wel dat de mijne nu ineens een tikkend geluid geeft bij het rijden, is dat het tandwielkwaaltje? Wat is daar aan te doen?
Tandwieltjes vervangen... Is een simpel klusje.jowi schreef:Ik werk nu ook al weer 14 jaar bij PostNL, dus ik moest en zou hem ook hebben
Jos
Heb je meer info? Wat is er dan precies aan de hand met de tandwieltjes? Ik zie er niets bijzonders aan, er lijkt ook niets afgebroken oid.
Waar is eea eventueel te koop?
Bisschop hier op het forum.jowi schreef:Heb je meer info? Wat is er dan precies aan de hand met de tandwieltjes? Ik zie er niets bijzonders aan, er lijkt ook niets afgebroken oid.
Die weet van de hoed en rand.
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
>MIJN VITRINE<
>MIJN VITRINE<
Kijk even in dit draadje.....jowi schreef:Heb je meer info? Wat is er dan precies aan de hand met de tandwieltjes? Ik zie er niets bijzonders aan, er lijkt ook niets afgebroken oid.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... st#p108610
Ok, het is dus het vervangen van de nylon tandwieltjes door messing exemplaren, omdat er wellicht barsten in de nylon wieltjes zitten. Als de asjes en tandwieltjes mooi passen is het wel te doen denk ik, anders maar laten doen...?