Ik heb onlangs een aantal rijtuigen van LS models
gekocht.
ze zijn schitterend maar komen niet door de krapste bochten van fleischmann heen.
Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee !.
Rijtuigen LSmodels
-
Onderwerp starter - Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 nov 2009 11:32
Re: Rijtuigen LSmodels
Hallo Hansmirte.
Dat zal je dus niet alleen met LSmodels rijtuigen kunnen overkomen.
Er zijn veel meer rijtuigen, ook van andere fabrikanten die moeite hebben met de krappe bogen (R1 bogen ongeacht van welk merk rail.
Daarnaast moet je ook nog eens rekenschap houden dat, als ze al wel gewoon door de bocht kunnen, je alsnog een probleem hebt met lange rijtuigen/wagons (langer dan 145mm) dat ze elkaar uit de rails drukken wanneer je in een dubbele boog (R1&R2) elkaar tegen komt.
Daarnaast zullen ook nog eens veel grote (stoom)locs en bepaalde treinstellen moeite hebben met R1 bogen, gewoon omdat ze te veel weerstand vinden in krappe bogen.
Daarom ook dat eigenlijk iedereen aanraad om R1 bogen hooguit te grbruiken op zijlijntjes met korte treinen, en industriebaantje met aleen rangeer locjes ed.
Mijn advies, mocht je niet de ruimte hebben voor de grote boogstralen van minitirx en fleichmann,
ga of met flex rail werken zodat je net iets ruimer kunt leggen, of gebruik de Roco/Fleischnamm rails zonder bedding, en ga dan voor de R3+R3a bogen, dan ben je van alle problemen af.
Mvg
Freddy
PS, misschien is het beter je naam wat aan te passen nu staat je gehele email adres op het internet.
Is alleen maar een advies om niet van jan en alleman direct maar rechtstreeks mail te krijgen.
Dat zal je dus niet alleen met LSmodels rijtuigen kunnen overkomen.
Er zijn veel meer rijtuigen, ook van andere fabrikanten die moeite hebben met de krappe bogen (R1 bogen ongeacht van welk merk rail.
Daarnaast moet je ook nog eens rekenschap houden dat, als ze al wel gewoon door de bocht kunnen, je alsnog een probleem hebt met lange rijtuigen/wagons (langer dan 145mm) dat ze elkaar uit de rails drukken wanneer je in een dubbele boog (R1&R2) elkaar tegen komt.
Daarnaast zullen ook nog eens veel grote (stoom)locs en bepaalde treinstellen moeite hebben met R1 bogen, gewoon omdat ze te veel weerstand vinden in krappe bogen.
Daarom ook dat eigenlijk iedereen aanraad om R1 bogen hooguit te grbruiken op zijlijntjes met korte treinen, en industriebaantje met aleen rangeer locjes ed.
Mijn advies, mocht je niet de ruimte hebben voor de grote boogstralen van minitirx en fleichmann,
ga of met flex rail werken zodat je net iets ruimer kunt leggen, of gebruik de Roco/Fleischnamm rails zonder bedding, en ga dan voor de R3+R3a bogen, dan ben je van alle problemen af.
Mvg
Freddy
PS, misschien is het beter je naam wat aan te passen nu staat je gehele email adres op het internet.
Is alleen maar een advies om niet van jan en alleman direct maar rechtstreeks mail te krijgen.
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Rijtuigen LSmodels
Laat staan dat lange rijtuigen in krappe bochten er niet echt uitzien wanneer ze centimeters buiten het spoor uitsteken. En ook al is het niet strikt noodzakelijk is het wel zo verstandig om dubbele bogen zoveel mogelijk te vermijden bij het plannen.
Aan de andere kant is kort materieel soms door erg krappe <R1 bochten te wringen bij extreme industriespooroplossingen..
Aan de andere kant is kort materieel soms door erg krappe <R1 bochten te wringen bij extreme industriespooroplossingen..
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)