Op verzoek van Hans vandaag bij het afhalen van de 2297 een kort verslagje van het digitaliseren van de 2200.
Allereerst moeten de 2 remleidingen bij de neus en cabine aan de bovenzijde losgemaakt worden.
Dan draaien we de lok op zijn kop en schroeven de 2 schroefjes onder de koppeling los, en leg deze apart.
Vervolgens kan je de kap voorzichtig loshalen van het frame, LET HIER wel op de hekjes!!!!!!
Nu kan je de analoge stekker vervangen door de decoder, in dit geval een Uhlenbrock art.nr 73140.
Daarna is het precies in omgekeerde volgorde terug bouwen, Let hierbij weer goed op de hekjes en slangetjes!!!!.
Groetjens,
Wesley
Piko 2200 digitaliseren
Re: Piko 2200 digitaliseren
Bedankt voor de tips Wesley .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Wesley,
Ik sta op het punt om een 2200 aan te schaffen maar ik ben nog al weg van Zimo decoders.
Zimo heeft een plux12 decoder de MX623P12 deze is iets langer dan de Uhlenbrock die jij hebt geplaatst.
Kun jij voor mij nagaan of de Zimo zou passen?
Uhlenbrock: 14,9x8,6x2,4
Zimo: 20x8,5x2,5
gr. Edwin
Ik sta op het punt om een 2200 aan te schaffen maar ik ben nog al weg van Zimo decoders.
Zimo heeft een plux12 decoder de MX623P12 deze is iets langer dan de Uhlenbrock die jij hebt geplaatst.
Kun jij voor mij nagaan of de Zimo zou passen?
Uhlenbrock: 14,9x8,6x2,4
Zimo: 20x8,5x2,5
gr. Edwin
-
- Kleinserie/Commercieel
Hoi Edwin,
Ik heet dan wel geen wesley maar ik kan ook antworden.
De zimo past er gewoon in.
Dit heb ik namelijk zelf ook gedaan omdat de zimo meer mogelijkheden heeft dan uhlenbrock.
In het aansturen van de motor.
Groetjes,
Rob
p.s. de zimo moet aleen worden aangepast in de cv waardes omdat ze bij stap 1 te snel op trekt.
Als ik het veranderd heb wil ik de aanpassingen hier in dit draadje wel melden mocht daar vraag naar zijn.
Ik heet dan wel geen wesley maar ik kan ook antworden.
De zimo past er gewoon in.
Dit heb ik namelijk zelf ook gedaan omdat de zimo meer mogelijkheden heeft dan uhlenbrock.
In het aansturen van de motor.
Groetjes,
Rob
p.s. de zimo moet aleen worden aangepast in de cv waardes omdat ze bij stap 1 te snel op trekt.
Als ik het veranderd heb wil ik de aanpassingen hier in dit draadje wel melden mocht daar vraag naar zijn.
Bouwt modeltreinen van de NS