Mijn N modelbaan.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
ChiefMax
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2015 19:01

Mijn N modelbaan.

Bericht door ChiefMax »

Beste N-Spoorliefhebbers,

Ik deel hierbij mijn N baan in aanbouw. Het plan is om Almelo centraal in groote lijnen na te maken. Voorlopig bouw ik nog aan het schaduw station.

Afbeelding



Ronaldp
Berichten: 1472
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Mijn N modelbaan.

Bericht door Ronaldp »

Kan je later er nog bij als er achterineen trein ontspoort?

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
ChiefMax
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2015 19:01

Re: Mijn N modelbaan.

Bericht door ChiefMax »

Ik ben van plan om met scharnieren de tafel te laten kantelen.

Gr. Max



Ronaldp
Berichten: 1472
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Mijn N modelbaan.

Bericht door Ronaldp »

Maar als je de tafel kan kantelen...dan vallen alle treinen toch van de baan?

mvg Ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
ChiefMax
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2015 19:01

Re: Mijn N modelbaan.

Bericht door ChiefMax »

Het is de bedoeling dat de bovenste gedeelte kan kantelen. Ik ben van plan om een dubbele laag baan te maken.



MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Mijn N modelbaan.

Bericht door MrPickwick »

ChiefMax schreef:Het is de bedoeling dat de bovenste gedeelte kan kantelen. Ik ben van plan om een dubbele laag baan te maken.
Toch moet je je niet verkijken op de breedte .
Het mooiste is , vind ik althans , iets meer dan een armlengte .
Je zult er nu zo te zien aardig bij kunnen maar met de tweede verdieping schuin weggeklapt wordt het wringen zeker als je ook bedrading ed.
eronder hebt aangebracht .
Als je het schaduwstation naar voren zou halen zou je dat later misschien een hoop gemak opleveren .
Blijf in ieder geval controleren of alles nog bereikbaar is zou ik je willen aanraden .


Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Mijn N modelbaan.

Bericht door Wim H »

Hallo Max,
Ik zou toch proberen je schaduwstation toegankelijk te maken zonder dat het wegklappen van de bovenverdieping nodig is. Stel er ontspoort een trein in je schaduwstation (en dat zal volgens dhr Murphy zeker gebeuren...), dan wil je dat snel kunnen verhelpen. Als je eerst alle treinen van de bovenverdieping moet weghalen, voordat je dat deel weg kunt klappen, gaat het heel erg snel vervelen...

Ik denk dat je met wat extra man- en handgaten in de onderplaat van je schaduwstation al een eind komt. Aan de achterzijde heb je een behoorlijk brede strook lege ruimte op je plaat. Ik zou proberen het hout daar zo veel mogelijk weg te halen zodat je van onderen met je handen bij de treinen kunt komen. En ook tussen de 2 railharpen is ruimte voor mangaten.
Hoeveel ruimte heb je trouwens tussen schaduwstation en zichtbaar station gepland? Ik zou dat niet te klein nemen. Minimaal 25 cm, liefst meer. Succes!
Groet, Wim
PS Almelo? Leuk! Ik heb dat station jarenlang als overstapstation gebruikt van en naar de boemel naar Mariënberg :-D


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Mijn N modelbaan.

Bericht door BenQ »

Zou de sporen zo ver mogelijk naar voren halen en dan aan de achterkant zoveel mogelijk hout weghalen.
Mijn schaduwstation kon ik ook alleen vanaf de voorkant benaderen maar daar staat de elektronica.
De tussenruimte is 30 cm en dat gaat net.
Heb nu de hele baan 45 cm naar voren gehaald dus kan er nu van beide kanten bij en dat gaat een stuk beter.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
ChiefMax
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2015 19:01

Re: Mijn N modelbaan.

Bericht door ChiefMax »

Bedankt voor jullie tips ik pak in het weekend de zaag erbij en ga dan gaten maken rond om de rail harpen.

Verder komt waar nu nog een leegte is nog wat kleine spoortjes voor opslag van treinstellen.

Gr. Max


Plaats reactie