Mijn N modelbaan.
Mijn N modelbaan.
Beste N-Spoorliefhebbers,
Ik deel hierbij mijn N baan in aanbouw. Het plan is om Almelo centraal in groote lijnen na te maken. Voorlopig bouw ik nog aan het schaduw station.
Ik deel hierbij mijn N baan in aanbouw. Het plan is om Almelo centraal in groote lijnen na te maken. Voorlopig bouw ik nog aan het schaduw station.
Re: Mijn N modelbaan.
Kan je later er nog bij als er achterineen trein ontspoort?
mvg ronald
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Mijn N modelbaan.
Maar als je de tafel kan kantelen...dan vallen alle treinen toch van de baan?
mvg Ronald
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Mijn N modelbaan.
Het is de bedoeling dat de bovenste gedeelte kan kantelen. Ik ben van plan om een dubbele laag baan te maken.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53
Re: Mijn N modelbaan.
Toch moet je je niet verkijken op de breedte .ChiefMax schreef:Het is de bedoeling dat de bovenste gedeelte kan kantelen. Ik ben van plan om een dubbele laag baan te maken.
Het mooiste is , vind ik althans , iets meer dan een armlengte .
Je zult er nu zo te zien aardig bij kunnen maar met de tweede verdieping schuin weggeklapt wordt het wringen zeker als je ook bedrading ed.
eronder hebt aangebracht .
Als je het schaduwstation naar voren zou halen zou je dat later misschien een hoop gemak opleveren .
Blijf in ieder geval controleren of alles nog bereikbaar is zou ik je willen aanraden .
Re: Mijn N modelbaan.
Hallo Max,
Ik zou toch proberen je schaduwstation toegankelijk te maken zonder dat het wegklappen van de bovenverdieping nodig is. Stel er ontspoort een trein in je schaduwstation (en dat zal volgens dhr Murphy zeker gebeuren...), dan wil je dat snel kunnen verhelpen. Als je eerst alle treinen van de bovenverdieping moet weghalen, voordat je dat deel weg kunt klappen, gaat het heel erg snel vervelen...
Ik denk dat je met wat extra man- en handgaten in de onderplaat van je schaduwstation al een eind komt. Aan de achterzijde heb je een behoorlijk brede strook lege ruimte op je plaat. Ik zou proberen het hout daar zo veel mogelijk weg te halen zodat je van onderen met je handen bij de treinen kunt komen. En ook tussen de 2 railharpen is ruimte voor mangaten.
Hoeveel ruimte heb je trouwens tussen schaduwstation en zichtbaar station gepland? Ik zou dat niet te klein nemen. Minimaal 25 cm, liefst meer. Succes!
Groet, Wim
PS Almelo? Leuk! Ik heb dat station jarenlang als overstapstation gebruikt van en naar de boemel naar Mariënberg
Ik zou toch proberen je schaduwstation toegankelijk te maken zonder dat het wegklappen van de bovenverdieping nodig is. Stel er ontspoort een trein in je schaduwstation (en dat zal volgens dhr Murphy zeker gebeuren...), dan wil je dat snel kunnen verhelpen. Als je eerst alle treinen van de bovenverdieping moet weghalen, voordat je dat deel weg kunt klappen, gaat het heel erg snel vervelen...
Ik denk dat je met wat extra man- en handgaten in de onderplaat van je schaduwstation al een eind komt. Aan de achterzijde heb je een behoorlijk brede strook lege ruimte op je plaat. Ik zou proberen het hout daar zo veel mogelijk weg te halen zodat je van onderen met je handen bij de treinen kunt komen. En ook tussen de 2 railharpen is ruimte voor mangaten.
Hoeveel ruimte heb je trouwens tussen schaduwstation en zichtbaar station gepland? Ik zou dat niet te klein nemen. Minimaal 25 cm, liefst meer. Succes!
Groet, Wim
PS Almelo? Leuk! Ik heb dat station jarenlang als overstapstation gebruikt van en naar de boemel naar Mariënberg
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Mijn N modelbaan.
Zou de sporen zo ver mogelijk naar voren halen en dan aan de achterkant zoveel mogelijk hout weghalen.
Mijn schaduwstation kon ik ook alleen vanaf de voorkant benaderen maar daar staat de elektronica.
De tussenruimte is 30 cm en dat gaat net.
Heb nu de hele baan 45 cm naar voren gehaald dus kan er nu van beide kanten bij en dat gaat een stuk beter.
Mijn schaduwstation kon ik ook alleen vanaf de voorkant benaderen maar daar staat de elektronica.
De tussenruimte is 30 cm en dat gaat net.
Heb nu de hele baan 45 cm naar voren gehaald dus kan er nu van beide kanten bij en dat gaat een stuk beter.
Re: Mijn N modelbaan.
Bedankt voor jullie tips ik pak in het weekend de zaag erbij en ga dan gaten maken rond om de rail harpen.
Verder komt waar nu nog een leegte is nog wat kleine spoortjes voor opslag van treinstellen.
Gr. Max
Verder komt waar nu nog een leegte is nog wat kleine spoortjes voor opslag van treinstellen.
Gr. Max