servo problemen
servo problemen
Misschien dat iemand me kan helpen met een probleem.
Ik heb servo-switches van Rosoft met bijpassende servo's, op zich werkt alles wel maar om nu te zeggen dat ik tevreden ben....
Alles staat aangesloten op mijn beide schaduwstations ( 4 op de 1 en 4 op de ander).
Als ik spanning op de baan zet dan schieten ze aan als een idioot.... alsof er ineens een piekspanning op zit.
Als ik ga rijden dan gaat het een tijdje goed maar soms zet hij gewoon een wissel niet, als ik dan de wissel omzet via de MM zet hij hem gewoon om. Op zich rijd het daarna wel weer maar dan ineens maat het systeem weer een fout.
Ondertussen ben ik zover dat ik denk het hele spulletje maar vervang voor iets anders, ik kan toch niet verder bouwen als mijn schaduwstation niets eens optimaal draait.
Is er iemand hier met hetzelfde probleem of is er een manier om dit op te lossen ?
MVG
Ik heb servo-switches van Rosoft met bijpassende servo's, op zich werkt alles wel maar om nu te zeggen dat ik tevreden ben....
Alles staat aangesloten op mijn beide schaduwstations ( 4 op de 1 en 4 op de ander).
Als ik spanning op de baan zet dan schieten ze aan als een idioot.... alsof er ineens een piekspanning op zit.
Als ik ga rijden dan gaat het een tijdje goed maar soms zet hij gewoon een wissel niet, als ik dan de wissel omzet via de MM zet hij hem gewoon om. Op zich rijd het daarna wel weer maar dan ineens maat het systeem weer een fout.
Ondertussen ben ik zover dat ik denk het hele spulletje maar vervang voor iets anders, ik kan toch niet verder bouwen als mijn schaduwstation niets eens optimaal draait.
Is er iemand hier met hetzelfde probleem of is er een manier om dit op te lossen ?
MVG
Aangenaam mijn naam is Dennis
Re: servo problemen
Wim, hier bekent als Willempie even een PB sturen (die levert de servoswitch)
En hij zal je gegarandeerd helpen
Ik heb jou problemen niet, dus ik vermoed dat er iets over het hoofd is gezien
Maar dat kan Wim beter uitleggen dan ik
Gaat goed komen
Mvg,
Ad
En hij zal je gegarandeerd helpen
Ik heb jou problemen niet, dus ik vermoed dat er iets over het hoofd is gezien
Maar dat kan Wim beter uitleggen dan ik
Gaat goed komen
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Heb je het probleem al bij rosoft voor gelegt?
Weet zeker dat Willempie je goed bij wil helpen.
Ze service is echt perfect.
mvg ronald
Weet zeker dat Willempie je goed bij wil helpen.
Ze service is echt perfect.
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
dennis.
ik heb er hier een stuk of 100 draaien zonder noemenswaardige issues. heb je de servo s op de baan spanning staan of op een aparte trafo ? want ik denk dat je ze teveel spanning geeft. 10 volt is zat.
ik heb er hier een stuk of 100 draaien zonder noemenswaardige issues. heb je de servo s op de baan spanning staan of op een aparte trafo ? want ik denk dat je ze teveel spanning geeft. 10 volt is zat.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Volgens de omschrijving moet ik hem aansluiten op digitale spanning, dat heb ik gedaan.
Daarnaast word er ook gevraagd om een normale voeding en dat heb ik ook gedaan.
Voor beide stations heb ik een aparte FLM 6755 draaien, qua digitaal draai ik op de MM.
MVG
Daarnaast word er ook gevraagd om een normale voeding en dat heb ik ook gedaan.
Voor beide stations heb ik een aparte FLM 6755 draaien, qua digitaal draai ik op de MM.
MVG
ben momenteel de eerste 4 compleet opnieuw aan het instellen, kijken of het werkt
Ik weet even niet wat voor trafo die flm is. Maar ik vermoed zo maar dat die niet sterk genoeg is.
Kun je eens opzoeken hoeveel VA en hoeveel volt die trafo is.
Kun je eens opzoeken hoeveel VA en hoeveel volt die trafo is.
Trafo zal het probleem niet zijn heb er 2 van draaien
http://www.fleischmann.de/de/product/11 ... ducts.html
http://www.fleischmann.de/de/product/11 ... ducts.html
Nou ik weet voor 95% zeker dat je trafo de boosdoener is.
Die leveren maar 1ampère. Een servo kan al meer als 1 ampère verbruiken. Laat staan als je er meer tegelijkertijd schakelt.
Maar zou Wim ros een mailtje sturen. Die zal vrijwel zeker hetzelfde zeggen.
Mijn advies. Koop een 12v 5-10ampere voeding. Dan ben je van alles problemen af, heb je maar 1 trafo nodig voor alles, zelfs voor eventuele verlichting.
Die leveren maar 1ampère. Een servo kan al meer als 1 ampère verbruiken. Laat staan als je er meer tegelijkertijd schakelt.
Maar zou Wim ros een mailtje sturen. Die zal vrijwel zeker hetzelfde zeggen.
Mijn advies. Koop een 12v 5-10ampere voeding. Dan ben je van alles problemen af, heb je maar 1 trafo nodig voor alles, zelfs voor eventuele verlichting.
Heb alles opnieuw draaien en tot op heden geen probleem, alles weer eens strak getrokken en opnieuw aangelegd en ik heb nog geen foutmelding gehad.
Wel heb ik de wissels opnieuw moeten instellen. 1 wissel wil wel iets bibberen waardoor de stroomafname ineens weg is als er een lok overheen rijd maar voor de rest draait het zo te zien wel ok.
Morgen de andere 4 doen zodat ik zeker weet dat alles blijft draaien met 2 stations tegelijk.
MVG
Wel heb ik de wissels opnieuw moeten instellen. 1 wissel wil wel iets bibberen waardoor de stroomafname ineens weg is als er een lok overheen rijd maar voor de rest draait het zo te zien wel ok.
Morgen de andere 4 doen zodat ik zeker weet dat alles blijft draaien met 2 stations tegelijk.
MVG
-
- Elektronica/Commercieel
Hoi Dennis
k Zou het advies van Joost ter harte nemen. Treintrafo is en uiterst ongeschikte voeding. Enkel geschakelde voedingen bieden garantie op een stabiel systeem.
Als je een trafo zwaar belast zakt de spanning in elkaar. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld alle servos tegelijk schakelt. En geschakelde voeding houdt de spanning stabiel in dat geval.
Heb hier momenteel 76 servos weekend op een 100W voeding, weliswaar met OC32, maar dat terzijde. Totaal geen klachten en daarbij, ik weet uit ervaring dat de servoswitchen van Wim uiterst betrouwbaar en stabiel zijn.
De oorzaak is dus als behalve de switch
Succes
k Zou het advies van Joost ter harte nemen. Treintrafo is en uiterst ongeschikte voeding. Enkel geschakelde voedingen bieden garantie op een stabiel systeem.
Als je een trafo zwaar belast zakt de spanning in elkaar. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld alle servos tegelijk schakelt. En geschakelde voeding houdt de spanning stabiel in dat geval.
Heb hier momenteel 76 servos weekend op een 100W voeding, weliswaar met OC32, maar dat terzijde. Totaal geen klachten en daarbij, ik weet uit ervaring dat de servoswitchen van Wim uiterst betrouwbaar en stabiel zijn.
De oorzaak is dus als behalve de switch
Succes
Martin,
Zoiets als dit is voldoende om een hele baan te voorzien ?
http://www.webshop-domburgtrainsupport. ... 2vdc-100w/
MVG
Zoiets als dit is voldoende om een hele baan te voorzien ?
http://www.webshop-domburgtrainsupport. ... 2vdc-100w/
MVG
-
- Elektronica/Commercieel
mag ik wel concluderen dat de openings post een indruk geeft dat het gekochte product ruk is.
terwijl de conclusie is dat de gebruiker niet goed de gebruiksaanwijzing heeft gelezen en dus de verkeerde voorwaarde heeft geschapen ?
val je verder niet aan dat is niet de bedoeling, ik heb alleen een beetje moeite met mensen die eerst van alles roepen en gelijk een product in een soort van negatief daglicht zetten terwijl de oorzaak ergens anders ligt.
terwijl de conclusie is dat de gebruiker niet goed de gebruiksaanwijzing heeft gelezen en dus de verkeerde voorwaarde heeft geschapen ?
val je verder niet aan dat is niet de bedoeling, ik heb alleen een beetje moeite met mensen die eerst van alles roepen en gelijk een product in een soort van negatief daglicht zetten terwijl de oorzaak ergens anders ligt.
Laatst gewijzigd door Maurits71 op 14 feb 2016 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hills and Meadows on social media
Heb je in algemene zin, dus niet op enig persoon hier direct betrekking hebbend, zeker wel een punt.
Maar meestal is dat dus een stuk onwetendheid en onzekerheid.
Onze hobby is er 1 met heel veel facetten. waardoor eigenlijk bijna iedereen wel dingen tegen komt die problemen geven.
Ook ik heb wel eens moeite met de technische termen. en dan lees je al snel eens iets fout.
frustratie die dan kan opkomen, laten je wel eens dingen schrijven/zeggen, die ff iets minder over komen dan bedoeld.
Ja en de ene mens heeft meer geduld dan de ander.
maar gelukkig komen wij met dir forum in 99,9% van de problemen, daar waar we wezen willen,
Bij de oplossing.
mvg
Freddy
Maar meestal is dat dus een stuk onwetendheid en onzekerheid.
Onze hobby is er 1 met heel veel facetten. waardoor eigenlijk bijna iedereen wel dingen tegen komt die problemen geven.
Ook ik heb wel eens moeite met de technische termen. en dan lees je al snel eens iets fout.
frustratie die dan kan opkomen, laten je wel eens dingen schrijven/zeggen, die ff iets minder over komen dan bedoeld.
Ja en de ene mens heeft meer geduld dan de ander.
maar gelukkig komen wij met dir forum in 99,9% van de problemen, daar waar we wezen willen,
Bij de oplossing.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Volgens mij heb ik op geen enkele manier gezegd dat dhr Wim Ros slechte spullen maakt.
Als je 2 schaduwstations heb draaien met op elk 4 servo's met beide een aparte voeding ga je er vanuit dat dit ok is.
Aangezien ik geen techneut ben ga ik uit van logisch denken meestal kom je daar wel ver mee namelijk.
Als iets niet lukt ondanks vele pogingen en tweaken ga je op een gegeven moment een frustratie krijgen.
Graag wil ik mijn spiralen gaan opbouwen maar hiervoor moet alles eerst goed werken, en het enige wat die problemen geeft momenteel zijn de servo's.
Is het niet een onderdeel van dit forum om dan je vragen te stellen en te vragen om hulp ?
Dat er mensen zijn die bereidwillig adviezen geven dan zal ik deze ter harte nemen en opvolgen waar nodig.
Zo ook heb ik een andere voeding besteld bij Martin Domburg om dit probleem hopelijk op te lossen.
Ik speel niks op de man of op een product ik vraag gewoon om hulp met een probleem.
Niks meer en niks minder.
MVG
Als je 2 schaduwstations heb draaien met op elk 4 servo's met beide een aparte voeding ga je er vanuit dat dit ok is.
Aangezien ik geen techneut ben ga ik uit van logisch denken meestal kom je daar wel ver mee namelijk.
Als iets niet lukt ondanks vele pogingen en tweaken ga je op een gegeven moment een frustratie krijgen.
Graag wil ik mijn spiralen gaan opbouwen maar hiervoor moet alles eerst goed werken, en het enige wat die problemen geeft momenteel zijn de servo's.
Is het niet een onderdeel van dit forum om dan je vragen te stellen en te vragen om hulp ?
Dat er mensen zijn die bereidwillig adviezen geven dan zal ik deze ter harte nemen en opvolgen waar nodig.
Zo ook heb ik een andere voeding besteld bij Martin Domburg om dit probleem hopelijk op te lossen.
Ik speel niks op de man of op een product ik vraag gewoon om hulp met een probleem.
Niks meer en niks minder.
MVG
Precies wat ik bedoel.
Dus gewoon vragen, en zoals je ziet, de oplossing komt dan vanzelf.
mvg
Freddy
Dus gewoon vragen, en zoals je ziet, de oplossing komt dan vanzelf.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2