Fleischmann 7432 demonteren

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Fleischmann 7432 demonteren

Bericht door edwin.dekker »

Wil iemand me op weg helpen hoe een 7432 gedemonteerd moet worden? Ik zou het onderstel van de bovenkant willen scheiden, zodat ik deze kan gaan gebruiken voor m'n sprinter projectje....
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan niet vinden wat ik zoek.
Alvast bedankt voor jullie hulp!


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Fleischmann 7432 demonteren

Bericht door Overdijk »

Als ik mij niet vergis, hebben deze treinstellen (BR 614) dezelfde opbouw als de gewone rijtuigen. Schroefjes los en de draaistellen komen los. Verder kan het dak apart eraf. De zijwand kan je dan daarna meestal voorzichtig losklikken van de bodemplaat. De schroeven, samen met de U vormige ijzers aan de binnenkant houden in principe alles bijelkaar.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

dentheo
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Fleischmann 7432 demonteren

Bericht door dentheo »

Volgens mij zit het motordraaistel ietsje anders vast.

Nu even mijn herinnering:
Via de binnenkant of onderzijde een klein schroefje lossen , de dieseltank (?) iets naar achter schuiven en dan komt het draaistel naar beneden incl motor en overbrenging
Dan kun je er een pennetje zijdelings uittrekken en komt het draaistel alleen naar beneden.

Iets in die richting.



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Fleischmann 7432 demonteren

Bericht door robert »

hoi,

Schroeven die je aan de onderzijde ziet allen verwijderen. Achterste draaistel is nu los. Dan metalen blok naar achteren schuiven en verwijderen. Dan kan het laatste stuk van de bodem verwijderd worden. Bij een kk mechanisme, eerst dak verwijderen om de 2 kunststof haken te geleiden. En toen was het veertje weg. :D Zonder kk mechanisme kan je de bodem zo verwijderen.

rob


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Fleischmann 7432 demonteren

Bericht door edwin.dekker »

Bedankt allemaal! Volgens mij moet het nu lukken. De stuurstand en de tussenwagen liggen al uit elkaar, ben nu met de motorwagen bezig.


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3551
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Fleischmann 7432 demonteren

Bericht door janiegein »

is wel 7430 maar hier moet je ook kunnen zien hoe e.e.a. in elkaar zit.

http://www.nsesoftware.nl/vdweerdt_nl/m ... /7430.html

heb zelf 7434 en is hetzelfde.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie