Inrijden

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
william
Berichten: 1204
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Inrijden

Bericht door william »

Even een vraag:
Rijden jullie de nieuwe locs ook in en zo ja hoe lang?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik gister o.a. de NS1302 opgehaald heb en in de handleiding staat dat de loc. voor optimaal gebruik een half uur vooruit en achteruit moet rijden.
Heb dit bij mijn nieuwe Flm locs. namelijk niet gedaan (er zat dan ook niet zo'n mooie handleiding bij waar dit in staat).

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

Re: Inrijden

Bericht door stanny »

5 minuten wat rondjes, dat is wat ik doe... als ie dan begint te piepen of zo, beetje olie en klaar.

stijn



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Inrijden

Bericht door Chris83 »

ik rijd mijn locs eerst langzaam in voor en achteruit zo een 20 minuten per kant, dan voer ik de snelheid op nog zo een 10 minuten beide richtingen.
Daarna leg ik hem even weg en later wat wagons er achter. gewoon normaal laten rijden.


Groeten Chris

Guut
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2010 14:00

Re: Inrijden

Bericht door Guut »

Je ziet het niet terug in elke gebruiksaanwijzing. Bij men Mehano blue tiger vermeld men wel om eerst een kwartier op halve snelheid in beide richtingen in te rijden. Dit om de levensduur van de locomotief te waarborgen. Neem aan dat ze dan warmlopen bedoelen en niet inrijden. (warmlopen is dan elke keer voor het rijden en inlopen is alleen in nieuwstaat bedoeld). Verder ben ik het nog niet tegengekomen in een andere gebruiksaanwijzing van een andere loc hier.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Inrijden

Bericht door shoven »

In de handleiding van mijn Roco startset stond het ook, een half uur in beide richtingen op halve snelheid, verder ben ik het niet tegengekomen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Pim
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 feb 2009 19:01

Re: Inrijden

Bericht door Pim »

Wat ik met nieuwe treinen altijd doe is even de optreksnelheid op het laagst zetten en vervolgens naar halve snelheid toe laat werken. Dan ga ik wat anders doen en laat dat ding lekker een uurtje rondjes rijden, vervolgens zelfde verhaal andere kant op. (in mijn geval draai ik de trein om, mijn baan is 1 richtings verkeer).

Sowieso heb ik de max snelheid op 1/3 van hun kunnen, omdat het ten eerste natuurgetrouwer is, helemaal als je er een webcam naast zet kan je dat goed zien (hoe hard je treinen in verhouden soms laat rijden). Ook maakt het veel minder herrie..


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Inrijden

Bericht door Rob Fongers »

Ik doe het inlopen tijdens het ijken, ben je gauw een uurtje bezig met voor en achteruit. Tja en wat heet inlopen ik geloof er niet meer zo in :shock:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

dentheo
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Inrijden

Bericht door dentheo »

Klopt Rob, doe ik ook.

Maar ik laat hem wel even rijden op gelijkstroom voor ik hem digitaliseer.
Maar het inrijden zelf tijdens het ijken.
Ik ijk van boven naar beneden en kijk dan de bovenste trappen nog even na, meestal zie je dan al een verschuiving....



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd
Plaats reactie