3d tekenen

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

3d tekenen

Bericht door stanny »

zoals reeds vaak gelezen op verschillende fora, heb ik me alibre design eens gedownload. Ik had al AC3D maar ik moet zeggen dat Alibre zeker zo handig werkt. Natuurlijk zijn zulke nieuwe programma's steeds een ontdekkingstocht. Net zoals mezelf, kan ik me voorstellen dat er nog lezers zijn die graag eens zelf iets zouden tekenen en laten frezen bij bijv. een shapeways.
Persoonlijk zit ik volop in een ontdekkingstocht voor wat deze materie betreft. Het idee kwam in me op om een soort tutorial topic te maken waarin iedere tekenaar een voorbeeld of bepaalde handleing kan uitleggen. Zo wordt het tekenen toegangkelijker voor iedereen en kunnen op dit vlak meer ideeën uitgewisseld worden waardoor misschien nieuwe oplossingen en mogelijkheden tot stand komen.
Indien je een bepaalde software als standaard zou houden (bijv. alibre) kunnen dan meerdere personen bepaalde onderdelen van een project voor zijn rekening nemen om dan zo "als groepswerk" met een bepaalde loc naar voren te komen. Ook schema's kunnen onderling uitgewisseld worden en ga zo maar door.
Indien het tekenen niet als een "solo project" aanzien wordt door alle gebruikers waarin "kijk eens wat ik kan" bovenaan staat, maar eerder "samenwerking en kennis uitwisselen" zou dit idee een goede slaagkans hebben en deuren openen voor vele n spoorders.

groeten
stijn



Onderwerp starter
stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

Re: 3d tekenen

Bericht door stanny »

nogal weinig reactie op dit topic, doch hier een vraagje;

Ik heb een dxf tekening en probeer deze in alibre te zetten via import. Ik krijg echter een nieuwe sheet met enkel een wit blad.
Nochtans is duidelijk te zien dat alibre iets importeert, hij vraagt ook naar maatzettingen en dergelijke, maar krijg geen beeld.
Ook de select all functie is beschikbaar dus dan zouden er toch data op de sheet moeten staan.
Iemand een idee wat ik fout doe?

stijn


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: 3d tekenen

Bericht door Rob Fongers »

Zegt me helemaal niets dus kan er ook geen mening over vormen


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie