Ervaringen met LOCO-Net Tool Uhlenbrock (nr 19110)?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ouwerling
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:19
Locatie: Gelderland

Ervaringen met LOCO-Net Tool Uhlenbrock (nr 19110)?

Bericht door ouwerling »

Ik heb inmiddels diverse Uhlenbrock loconet wisseldecoders en terugmelders onder mijn proefbaan hangen.
Ondanks dat het allemaal gelukt is, vind ik het programmeren van de loconet modules best omslachtig via mijn IB-Basic.
Uhlenbrock blinkt uit in kwaliteit, maar de beschrijving in de handleidingen laat echt te wensen over.
In de producten catalogus van Uhlenbrock wordt een Loco net Tool aangeboden (nr 19110). Deze loconet tool voor de PC zou een mooi hulpmiddel zijn om de divers odules uit te lezen en juist in te stellen.
Wie heeft ervaring met deze Loco Net tool?
Vr Gr
Jos


Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ouwerling
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:19
Locatie: Gelderland

Re: Ervaringen met LOCO-Net Tool Uhlenbrock nr 19100

Bericht door ouwerling »

Sorry bestelnr is 19100
Jos


Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V

stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

Re: Ervaringen met LOCO-Net Tool Uhlenbrock (nr 19110)?

Bericht door stanny »

ik beschik over loconet tool en is echt aanrader.
programmeren wordt kinderspel!
vooraf ingestelde macro's voor schakeldecoders.
terugmelders zijn gemakkelijk in te stellen.

groeten
stijn


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ouwerling
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:19
Locatie: Gelderland

Re: Ervaringen met LOCO-Net Tool Uhlenbrock (nr 19110)?

Bericht door ouwerling »

Hui stijn,

Ik volg ook de berichten over de bouw van jouw baan. Interessant en indrukwekkend.

Kun je iets meer uitleggen over het gebruik van de tool?
- Moet je de dekoders afkoppelen en direct aan de computer hangen (1 voor 1) of kun je terwijl ze allemaal aangesloten zijn toch uitlezen en (her) programmeren.
- Is de installatie op de PC (ik gebruik windows XP) plug and play of zoals helaas vaker pruts en pray?
- Door-Nummeren van de decoders

Vr Gr
Jos


Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V

Wim Ros

Re: Ervaringen met LOCO-Net Tool Uhlenbrock (nr 19110)?

Bericht door Wim Ros »

Jos,

Zoals nu ook al het geval is hoef je de modules niet af te koppelen. Iedere module heeft of krijgt zijn eigen adres en is daarmee oproepbaar en te programmeren. Modules die een knopje hebben om de programmeermode te activeren, daar moet je natuurlijk wel bij kunnen blijven komen.
Dus of je dat instellen nu via de tool doet of rechtstreeks via de IB daar verandert niets aan. Overigens is het instellen van een module meestal een eenmalige aangelegenheid, of dat een tool rechtvaardigd, moet je zelf beoordelen.

Bij mij is de installatie van software nooit pruts en pray. CD erin uitlaten razen klaar.

Mvg
Wim.



stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

Re: Ervaringen met LOCO-Net Tool Uhlenbrock (nr 19110)?

Bericht door stanny »

zoals wim zei:

elke module heeft idd een specifiek adres om op te roepen de eerste keer, staat in de handleiding.

volgende heb ik zelf nog niet getest maar ik zou toch onderstaande durven zetten:
je mag natuurlijk niet meer dan één nieuw toestel in de keten hebben, want dan vermoed ik dat je dubbel gaat programmeren.
dus dan moet je wel even stekkertje los maken.

het installeren gaat eenvoudig, zeker als je de ib util op je pc hebt staan, aangezien dan reeds een usb poort omgevormd is naar com poort via bijgeleverde software van ib util. indien je deze niet hebt kan je op de site van Uhlenbrock een driver downloaden.

stijn


Plaats reactie