Wielen vervangen , welke?
Wielen vervangen , welke?
ola,
Ik heb wat oude wagons waarvan ik de plastic wielen wil vervangen, waar kan ik deze verkrijgen?
De maat weet ik inmiddels, (digitaal opgemeten)
gr. Edwin
Ik heb wat oude wagons waarvan ik de plastic wielen wil vervangen, waar kan ik deze verkrijgen?
De maat weet ik inmiddels, (digitaal opgemeten)
gr. Edwin
-
Re: Wielen vervangen , welke?
Hallo Edwin,
Als de Duitse taal voor je geen probleem is, dan zou ik zeggen: https://www.modellbahn-radsatz.de/
Groetend,
Rob
Als de Duitse taal voor je geen probleem is, dan zou ik zeggen: https://www.modellbahn-radsatz.de/
Groetend,
Rob
Let er wel even op dat ze sindskort alleen aan adressen in Duitsland leveren. Direct naar Nederland kan niet meer sinds begin dit jaar.
Gr, Casper
Gr, Casper
Dat is echt jammer dan, zijn er andere opties voor Nederland?
gr. Edwin
gr. Edwin
Hoi Edwin,
misschien via “ de Huifkar” laten versturen, die hebben een adres in Duitsland en verzenden het dan naar Nederland.
https://www.huifkarverzendservice.nl/
Eigen ervaring is goed met deze mogelijkheid. Via EBay.de in het verleden aankopen gedaan.
Succes.
misschien via “ de Huifkar” laten versturen, die hebben een adres in Duitsland en verzenden het dan naar Nederland.
https://www.huifkarverzendservice.nl/
Eigen ervaring is goed met deze mogelijkheid. Via EBay.de in het verleden aankopen gedaan.
Succes.
Laatst gewijzigd door Marco66 op 26 jun 2021 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Marco
Weet iemand ook waarom er niet meer direct verstuurd mag / kan worden?
Ben echt super benieuwd hierover
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
In Duitsland hebben ze al jaren wetgeving dat je als leverancier moet kunnen bewijzen (middels een verklaring van de ontvanger) dat ze daadwerkelijk spullen naar het buitenland hebben geleverd, de zogenaamde Gelangensbestätigung. Hebben of krijgen ze zo'n verklaring niet, dan moet je als Duits bedrijf alsnog BTW afdragen naar de Duitse (deel-?) staat. Sommige transporteurs doen dat automatisch (bijvoorbeeld UPS), andere doen dat weer niet (bijvoorbeeld TNT). Mits het op jouw klantnummer van UPS/etc. wordt verstuurd natuurlijk. Als de transporteur het niet automatisch doet, moet je als ontvanger een verklaring ondertekenen en terugsturen naar de verkoper in Duitsland. Doe jij dat niet dan ben je als Duitse leverancier de Sjaak en mag je toch de BTW afdragen (die je niet hebt berekend). Of dat dit zich beperkt tot BTB of dat dit ook geldt voor BTC weet ik niet. Het lijkt mij dat als je gewoon BTW rekent je deze ook gewoon kunt afdragen. Wij als (persoonlijke) NL consument hebben toch geen NL BTW-nummer.
Maar wellicht dat ze dit toch te veel gedoe vinden.
Maar wellicht dat ze dit toch te veel gedoe vinden.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Dank @maarten,
Dit maakt het een stuk begrijpelijker
Niet echt EU vriendelijk....
Mvg,
Ad
Dit maakt het een stuk begrijpelijker
Niet echt EU vriendelijk....
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
Niet echt, ik dacht dat bij verkoop aan particulieren (in de EU) de BTW sowieso wordt afgedragen in/aan het land van de verkoper. Anders zou ik bij iedere aankoop bij Lippe of DM Toys ook nog BTW aan de Nederlandse staat moeten afdragen.
Wel veranderen de regels hierover per 1 juli, misschien dat Modelbahnradsatz daarom alleen nog in Duitsland wil leveren.
Wel veranderen de regels hierover per 1 juli, misschien dat Modelbahnradsatz daarom alleen nog in Duitsland wil leveren.