Materieel bouw topic Michiel(NDS)
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Ik heb nu 4 pasjes vol oliedrums, dat zijn er 156, mooi aantal, lekker voorraadje.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Ik ben lekker opgeschoten met de oliedrums.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Op een stuk of 20 na zijn ze allemaal af.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Vandaag weer veel moois voor weinig gescoort bij wentink.
Van het setje van 3 railbussen die defect zouden zijn bleek er eentje gewoon te rijden. Nou ben ik dat niet van plan maar ik wil ze ook niet kwijt. In de ideale wereld word 1 rijdende 2 niet rijdende.
Deze heeft schijnbaar lang niet gereden en heeft gewoon even wat draai uren nodig. nog geen idee waar ik deze voor ga gebruiken maar het onderstel is geschikt voor een 0e köf 2.
Ik heb nu genoeg plan E's om m'n ombouw plannen uit te gaan voeren.
Groetjes Michiel
Van het setje van 3 railbussen die defect zouden zijn bleek er eentje gewoon te rijden. Nou ben ik dat niet van plan maar ik wil ze ook niet kwijt. In de ideale wereld word 1 rijdende 2 niet rijdende.
Deze heeft schijnbaar lang niet gereden en heeft gewoon even wat draai uren nodig. nog geen idee waar ik deze voor ga gebruiken maar het onderstel is geschikt voor een 0e köf 2.
Ik heb nu genoeg plan E's om m'n ombouw plannen uit te gaan voeren.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Dat is weer een goede buit Michiel. Kijken wat je daar weer voor moois van gaat maken.
Groet Pierre.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Ik ben zondag bij de opendag van de modelspoor club in Roermond begonnen met een O&K en 3 E94/Br194's te schilderen. Die kreeg ik daar in de paar uur niet af dus daar ben ik nu thuis verder mee bezig.
De 2 blauwe krijgen nog een beige front en bies.
Groetjes Michiel
De 2 blauwe krijgen nog een beige front en bies.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
De O&K schiet lekker op en de E94's zijn af:
Die ZC loc is mooi geworden als het vorige model dus ik haal die van mijn Warsteiner trein en zet deze ervoor in de plaats.
Groetjes Michiel
Die ZC loc is mooi geworden als het vorige model dus ik haal die van mijn Warsteiner trein en zet deze ervoor in de plaats.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Ik heb wat dingen omgepakt en even nieuwe foto's van mijn diorama voorraad gemaakt:
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
De O&K is nu ook af en ik ben mijn Br232 aan het omschilderen naar de WAB huisstijl.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Vandaag naar een modelspoorbeurs in Weert geweest, gezellig klein verkoopbeursje waar we veel bekenden tegenkwamen. Her en der het een en andere gekocht en daarna goed gebierd in het centrum van Weert.
Een koest en paarden kar in h0 leuk voor een demo op een kleine beurs.
En toen kwam ik een leuke partij rijtuigen tegen. Deels wat duurder geprijst als wat ik er normaal voor betaal maar toen ging er de nodige korting af dat ik op een leuk bedrag uit kwam. Van die Umbauers heb ik met deze erbij 3 B's en 3 AB's die kan ik ombouwen tot 3 2 wagen treinstellen. Alle extra korte silberlinge zijn goed om samen met 2 andere rijtuigen die ik al bij wentink had gekocht omgebouwd te worden tot UHR S-bahn treinstellen of S/U-bahn stellen voor een evt. nieuw project.
Nu ben ik voorlopig wel uitgekocht al heb ik nog een heel beperkt wensenlijstje. Dat bestaat vooral uit enkele type N gebouwen van Pola en nog wat h0 O&K's voor een leuke prijs.
Groetjes Michiel
Een koest en paarden kar in h0 leuk voor een demo op een kleine beurs.
En toen kwam ik een leuke partij rijtuigen tegen. Deels wat duurder geprijst als wat ik er normaal voor betaal maar toen ging er de nodige korting af dat ik op een leuk bedrag uit kwam. Van die Umbauers heb ik met deze erbij 3 B's en 3 AB's die kan ik ombouwen tot 3 2 wagen treinstellen. Alle extra korte silberlinge zijn goed om samen met 2 andere rijtuigen die ik al bij wentink had gekocht omgebouwd te worden tot UHR S-bahn treinstellen of S/U-bahn stellen voor een evt. nieuw project.
Nu ben ik voorlopig wel uitgekocht al heb ik nog een heel beperkt wensenlijstje. Dat bestaat vooral uit enkele type N gebouwen van Pola en nog wat h0 O&K's voor een leuke prijs.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Ik ben nu begonnen met wat leuk spul uit m'n voorraad om te bouwen en te schilderen.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Gister ochtend heb ik m'n WAB 232 afgerond en de bovenleidingrailbussen hun eerste primer laag gegeven. Die laatste krijgen daarna nog een 2e primer laag en eerste verf laag en die 232 heb ik gister eind van de avond op een diorama geplaatst.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
De afgelopen week ben ik heel veel op de pc aan het hobbyen geweest. Nadat met het vertrek van het diorama Batenhorst Lokfriedhof ik geen diorama’s meer heb die aan mijn spoorlijn Basel(westf.)-Rheda Wiedenbrück liggen had ik de vrijheid dat opnieuw in te richten. Daarnaast inspireerde de boeken serie over de U-bahn lijnen van Berlijn mij tot het willen hebben van een U-bahnlijn qua karakter en ontstaandgeschiedenis lijkend op de U4 in Berlijn. Daarvoor was ik ook al een tijd naar een geschikte locatie aan het kijken.
Fase 1 werd bedenken wat ik met m’n spoorlijn Basel(westf.)-Rheda Wiedenbrück wilde. Tijdens het proces van denken en aanpassen van de diverse plattegronden wijzigde mijn ideeën door voortschrijdend inzicht. Ik besloot mijn spoorlijn (Neu Dalhausen Imherloher Bf.-)Lindenstein Postweg-Basel(westf.) Hbf aan mijn spoorlijn Basel(Westf.) Hbf-Rheda Wiedenbrück te koppelen aangezien die eerste een spoorlijn is die eind jaren 90 nieuw is aangelegd( mijn wereld speeld zich in 2001 af). Door een nieuw kruisingsstation te maken op de plek waar de lijn uit Rheda Wiedenbrück samen komt met de lijn uit Neu Dalhausen Liesborn kon ik een doorgaande lijn Lindenstein Postweg-Basel(westf.) Hellbrink( het nieuwe kruisingstation)-Rheda Wiedenbrück maken. Daarbij word Basel(westf.) Hbf wat boven een kopstation is omzeild de oude verbindingsboog doet nog wel dienst om materieel over te brengen. Dat vergelijkbaar met het gebruik van de verbindingsboog tussen Den Haag Hollands Spoor en Den Haag Binkhorst.
Qua treindiensten heb ik de S40 die via de lijn uit Lindenstein Postweg uit ND Imherloher Bf. Komt door getrokken naar Rheda Wiedenbrück. Om de een of andere reden had ik die treindienst al deels 24uur per dag rijden dus dat heb ik maar doorgetrokken. Dat leverd wel wat leuke plannings probleempjes/uitdagingen op. Naast dat het dieselmaterieel ergens een keer moet tanken moeten er ook een 24uurs en 48uur keuring worden gedaan. Aangezien een vriend van mij op de Breng treinen rijd kon hij mij mooi van de tijden voorzien die hun krijgen voor de diverse controlles en het tanken. Dit kon ik dan in de materieel omloop zien in te plannen. Grofweg moet ieder treinstel iedere dag 1,5 uur uit de reizigersdienst en op en rond een opstelterrein aanwezig zijn om een van de controlles, het tanken en rangeren te kunnen uitvoeren. Daarvoor had ik alle ritten die gereden moesten worden al uitgetypt en voorlopig ingedeeld maar daar moest nog aardig mee geschoven worden. Uiteraard kom ik er nu achter dat in nog wat dingen vergeten ben. Zo moet de 20min dienst op zaterdag en zondag later in gaan dan door de weeks dus daar moet ik nog even aan werken maar hier vast de tussen versie:
Om te kijken of alles op het Imherloher Bf. paste heb ik even een overzichtje gemaakt van het sporen gebruik op de 1,2kv bundel.
Omdat ik toch druk was met tekenen en plannen en bestanden vervangen moest die U-bahnlijn er ook maar eens komen. Het moest een lijn worden die door/in een zelfstandige plaats buiten Neu Dalhausen aangelegd was omdat de gewenste railverbinding van/naar Neu Dalhausen niet tot stand kwam. De U4 in Berlijn is ook op die manier voor de oprichting van Groß Berlin ontstaan. Nadat de diverse kleinere plaatsen om Berlijn in Berlijn op gingen bleef de lijn tot nu toe een eiland bedrijf ook al is er in middels wel een aansluiting met de rest van het net. Voor mijn lijn heb ik in een gat wat ik ten noorden van Neu Dalhausen nog had een nieuwe kleine stad ingetekend. De U-bahnlijn sluit deze stad op de rest van het spoornet aan. Het U-bahnnet van Neu Dalhausen is ontstaan in de jaren 70 t/m 90 dus deze lijn die veel ouder is kon daar niet op aansluiten. Deze lijn sluit daarom bij Benteler aan op de spoorlijn Wiedenbrück-Neu Dalhausen Hbf en aan de andere kant in Batenhorst op de spoorlijn Basel(westf.) Hellbrink-Rheda Wiedenbrück. Op zoek naar namen voor stations en de stad zelf bood google maps samen met onlinstreet.de uitkomst. Doordat ik op onlinestreet informatie over de straatnamen kan opzoeken kan ik ook zien of die straten ook ergens anders voor komen. Zo bleek Cöllentrup een naam te zijn die alleen daar voor komt en goed klinkt als plaatsnaam dus heet die nieuwe stad Cöllentrup. Voor bijna alle haltenamen heb ik straat namen gebruikt die zo dicht mogelijk bij de plek liggen waar die halte in mijn wereld zou moeten liggen.
De U-bahnlijn is gedacht als voormalige spoorlijn met het breedte profiel van een spoorlijn( veel metrolijnen hebben een veel smaller en lager vrije ruimte profiel met breedtes tussen de 2,3 en 2,65m). Daardoor kan er dus ook S-bahn materieel rijden en heb ik mijn Unna Hammer Regiobahn als vervoerder bedacht. Deze lijn ligt wel net buiten het UHR net maar wel dicht bij. Ik wil vrij kort materieel maar materieel met de zelfde lengte heeft de UHR alleen in de vorm van stellen uit eind jaren 50. Ik heb uiteindelijk tijdens wat brainstormen met Bjorn bedacht dat het materieel een verkorte nieuwere versie is van de UHR ET75 stellen. Het komt wel vaker dat materieel dat voor inzetgebied a word gebouwd voor inzetgebied te lang is en er daarvoor een verkorte versie word gebouw. Een voorbeeld is Br422/430, Br422 van het Verkehrsverbund Rhein Ruhr bleken voor de S-bahn Stuttgart iets te lang om in tunnels met 3 stellen te kunnen rijden waardoor voor dat de iets korte Br430 is gebouwd. Voor deze lijn heb ik ook voor een eigen huisstijl gekozen met paars als hoofd kleur wat aansluit bij het paars van Lipperland Nahverkehr wat de busdienst uitvoerd. Als 2e kleur heb ik gekozen voor lila wat in verschillende stippen over de wanden verspreid zit.
Om deze stellen te bouwen gebruik ik een deel van de mini silberlinge van Arnold die ik in Weert heb gekocht. Daarnaast moet er ook nog een hybride locomotief komen om materieel van deze lijn en de rest van het net indien nodig voor groot onderhoud of uitwisseling over te kunnen brengen van/naar de hoofd werkplaats en/of tussen de netten. Wat ik hiervoor ga gebruiken weet ik nog niet.
Ondertussen heb ik ook het busnet aardig gewijzigd en uiteraard uitgebreid met nieuwe lijnen van/naar/in Cöllentrup. Dat paste niet in de bestaande lijnnummering dus heb ik die lijnen volgens een ander systeem dat ik voor LN ook elders gebruik hernummerd in C( van City bus)85 t/m C90. Daarna uitgerekend wat dat aan bussen nodig had en bij welke standplaats die dan ondergebracht moesten word.
Nu ga ik weer verder met andere dingen maar in de toekost zal dit vast wel weer nieuwe interessante situaties voor diorama’s opleveren.
Groetjes Michiel
Fase 1 werd bedenken wat ik met m’n spoorlijn Basel(westf.)-Rheda Wiedenbrück wilde. Tijdens het proces van denken en aanpassen van de diverse plattegronden wijzigde mijn ideeën door voortschrijdend inzicht. Ik besloot mijn spoorlijn (Neu Dalhausen Imherloher Bf.-)Lindenstein Postweg-Basel(westf.) Hbf aan mijn spoorlijn Basel(Westf.) Hbf-Rheda Wiedenbrück te koppelen aangezien die eerste een spoorlijn is die eind jaren 90 nieuw is aangelegd( mijn wereld speeld zich in 2001 af). Door een nieuw kruisingsstation te maken op de plek waar de lijn uit Rheda Wiedenbrück samen komt met de lijn uit Neu Dalhausen Liesborn kon ik een doorgaande lijn Lindenstein Postweg-Basel(westf.) Hellbrink( het nieuwe kruisingstation)-Rheda Wiedenbrück maken. Daarbij word Basel(westf.) Hbf wat boven een kopstation is omzeild de oude verbindingsboog doet nog wel dienst om materieel over te brengen. Dat vergelijkbaar met het gebruik van de verbindingsboog tussen Den Haag Hollands Spoor en Den Haag Binkhorst.
Qua treindiensten heb ik de S40 die via de lijn uit Lindenstein Postweg uit ND Imherloher Bf. Komt door getrokken naar Rheda Wiedenbrück. Om de een of andere reden had ik die treindienst al deels 24uur per dag rijden dus dat heb ik maar doorgetrokken. Dat leverd wel wat leuke plannings probleempjes/uitdagingen op. Naast dat het dieselmaterieel ergens een keer moet tanken moeten er ook een 24uurs en 48uur keuring worden gedaan. Aangezien een vriend van mij op de Breng treinen rijd kon hij mij mooi van de tijden voorzien die hun krijgen voor de diverse controlles en het tanken. Dit kon ik dan in de materieel omloop zien in te plannen. Grofweg moet ieder treinstel iedere dag 1,5 uur uit de reizigersdienst en op en rond een opstelterrein aanwezig zijn om een van de controlles, het tanken en rangeren te kunnen uitvoeren. Daarvoor had ik alle ritten die gereden moesten worden al uitgetypt en voorlopig ingedeeld maar daar moest nog aardig mee geschoven worden. Uiteraard kom ik er nu achter dat in nog wat dingen vergeten ben. Zo moet de 20min dienst op zaterdag en zondag later in gaan dan door de weeks dus daar moet ik nog even aan werken maar hier vast de tussen versie:
Om te kijken of alles op het Imherloher Bf. paste heb ik even een overzichtje gemaakt van het sporen gebruik op de 1,2kv bundel.
Omdat ik toch druk was met tekenen en plannen en bestanden vervangen moest die U-bahnlijn er ook maar eens komen. Het moest een lijn worden die door/in een zelfstandige plaats buiten Neu Dalhausen aangelegd was omdat de gewenste railverbinding van/naar Neu Dalhausen niet tot stand kwam. De U4 in Berlijn is ook op die manier voor de oprichting van Groß Berlin ontstaan. Nadat de diverse kleinere plaatsen om Berlijn in Berlijn op gingen bleef de lijn tot nu toe een eiland bedrijf ook al is er in middels wel een aansluiting met de rest van het net. Voor mijn lijn heb ik in een gat wat ik ten noorden van Neu Dalhausen nog had een nieuwe kleine stad ingetekend. De U-bahnlijn sluit deze stad op de rest van het spoornet aan. Het U-bahnnet van Neu Dalhausen is ontstaan in de jaren 70 t/m 90 dus deze lijn die veel ouder is kon daar niet op aansluiten. Deze lijn sluit daarom bij Benteler aan op de spoorlijn Wiedenbrück-Neu Dalhausen Hbf en aan de andere kant in Batenhorst op de spoorlijn Basel(westf.) Hellbrink-Rheda Wiedenbrück. Op zoek naar namen voor stations en de stad zelf bood google maps samen met onlinstreet.de uitkomst. Doordat ik op onlinestreet informatie over de straatnamen kan opzoeken kan ik ook zien of die straten ook ergens anders voor komen. Zo bleek Cöllentrup een naam te zijn die alleen daar voor komt en goed klinkt als plaatsnaam dus heet die nieuwe stad Cöllentrup. Voor bijna alle haltenamen heb ik straat namen gebruikt die zo dicht mogelijk bij de plek liggen waar die halte in mijn wereld zou moeten liggen.
De U-bahnlijn is gedacht als voormalige spoorlijn met het breedte profiel van een spoorlijn( veel metrolijnen hebben een veel smaller en lager vrije ruimte profiel met breedtes tussen de 2,3 en 2,65m). Daardoor kan er dus ook S-bahn materieel rijden en heb ik mijn Unna Hammer Regiobahn als vervoerder bedacht. Deze lijn ligt wel net buiten het UHR net maar wel dicht bij. Ik wil vrij kort materieel maar materieel met de zelfde lengte heeft de UHR alleen in de vorm van stellen uit eind jaren 50. Ik heb uiteindelijk tijdens wat brainstormen met Bjorn bedacht dat het materieel een verkorte nieuwere versie is van de UHR ET75 stellen. Het komt wel vaker dat materieel dat voor inzetgebied a word gebouwd voor inzetgebied te lang is en er daarvoor een verkorte versie word gebouw. Een voorbeeld is Br422/430, Br422 van het Verkehrsverbund Rhein Ruhr bleken voor de S-bahn Stuttgart iets te lang om in tunnels met 3 stellen te kunnen rijden waardoor voor dat de iets korte Br430 is gebouwd. Voor deze lijn heb ik ook voor een eigen huisstijl gekozen met paars als hoofd kleur wat aansluit bij het paars van Lipperland Nahverkehr wat de busdienst uitvoerd. Als 2e kleur heb ik gekozen voor lila wat in verschillende stippen over de wanden verspreid zit.
Om deze stellen te bouwen gebruik ik een deel van de mini silberlinge van Arnold die ik in Weert heb gekocht. Daarnaast moet er ook nog een hybride locomotief komen om materieel van deze lijn en de rest van het net indien nodig voor groot onderhoud of uitwisseling over te kunnen brengen van/naar de hoofd werkplaats en/of tussen de netten. Wat ik hiervoor ga gebruiken weet ik nog niet.
Ondertussen heb ik ook het busnet aardig gewijzigd en uiteraard uitgebreid met nieuwe lijnen van/naar/in Cöllentrup. Dat paste niet in de bestaande lijnnummering dus heb ik die lijnen volgens een ander systeem dat ik voor LN ook elders gebruik hernummerd in C( van City bus)85 t/m C90. Daarna uitgerekend wat dat aan bussen nodig had en bij welke standplaats die dan ondergebracht moesten word.
Nu ga ik weer verder met andere dingen maar in de toekost zal dit vast wel weer nieuwe interessante situaties voor diorama’s opleveren.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Ik ben gister ook weer een beetje verder gegaan met schilder. Door m'n tremor ging dat donderdag niet en gister was het ook problematisch maar er viel nu net tegen te vechten al had het schilderwerk zonder tremor strakker gekunt.
Daarnaast ben ik begonnen met de eerste hybride loc voor de UHR te bouwen om materieel tussen de werkplaatsen en netten te verplaatsen. De overige ga ik met koningsdag bij de n-spoorstore bouwen. Ik ben er nog niet over uit of ze naast scharfenberg koppelingen ook nog buffers moeten hebben maar dat hoor ik van de professor wel
Ik heb de werkplaatsen en de U55 nu ook in de UHR lijnenkaart ingetekend.
Groetjes Michiel
Daarnaast ben ik begonnen met de eerste hybride loc voor de UHR te bouwen om materieel tussen de werkplaatsen en netten te verplaatsen. De overige ga ik met koningsdag bij de n-spoorstore bouwen. Ik ben er nog niet over uit of ze naast scharfenberg koppelingen ook nog buffers moeten hebben maar dat hoor ik van de professor wel
Ik heb de werkplaatsen en de U55 nu ook in de UHR lijnenkaart ingetekend.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Ik heb de 4 oude motor en stuurstand rijtuigen afgelakt en verouderd.
Het is nog even afwachten of het opdroogd zoals ik wil of dat ik nog wat aan de daken moet aanpassen.
De loc heb ik nu in de primer staan:
Groetjes Michiel
Het is nog even afwachten of het opdroogd zoals ik wil of dat ik nog wat aan de daken moet aanpassen.
De loc heb ik nu in de primer staan:
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
De motor en stuurstand rijtuigen zijn af; de daken droogde beter op als verwacht.
De loc heeft meerdere laagjes zilver gehad en nu 3 laagjes blauw waarvan je er 2 op de foto ziet.
Zo moet hij ongeveer worden
Groetjes Michiel
De loc heeft meerdere laagjes zilver gehad en nu 3 laagjes blauw waarvan je er 2 op de foto ziet.
Zo moet hij ongeveer worden
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Gister avond en net weer wat verder geschilderd:
Het engels rood op de bufferbalk dient als grond laag voor het geel wat er moet komen.
Groetjes Michiel
Het engels rood op de bufferbalk dient als grond laag voor het geel wat er moet komen.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Het ding is af, volgende 2 probeer ik iets minder te verouderen maar ik vind het wel een stoere loc geworden.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Straks terwijl ik bijna niet op m'n benen kon staan toch even een pakketje opgehaald bij een primera. Vervolgens ging daarna mijn afspraak met de mondhygiëniste niet door omdat ik daar 6 korte zware tremor aanvallen kreeg en door een vriendin met de auto opgehaald en thuis gebracht moest worden. Daarna thuis nog 5 en langere zware tremor aanvallen gehad. Daarbij ging m'n lichaam zo te keer dat m'n sokken uitvlogen( ik heb dus ongeveer 8 marathons gelopen vandaag ). Nu ik de spanningsbron gevonden en los heb( kwam dit keer uit m'n rug en niet uit m'n hersenen) is m'n lichaam nu eindelijk rustig.
In dat pakketje zat de lego die ik besteld had om meer opties te hebben om treinen uit lego te kunnen bouwen.
Groetjes Michiel
In dat pakketje zat de lego die ik besteld had om meer opties te hebben om treinen uit lego te kunnen bouwen.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Het was gister weer gezellig bij de n-spoorstore en ik heb lekker zitten prutsen.
De loc links achter gaat als voorbeeld weer terug naar Lochem samen met een 2e, eentje helemaal af en eentje ongeschilderd zodat je alle materialen nog kan zien.
Er ging ook diverse dingen met mij mee naar huis.
Deze set reeds gebouwd, dit komt met de tijd op een diorama voor mij zelf. Deze set heb ik +/- 14 jaar terug ook al eens gebruikt op een diorama wat ik weg heb gedaan nadat die niet meer in mijn wereld paste.
Deze set ook grotendeels al gebouwd en met nog wat extra onderdelen en een beetje herstelwerk.
Groetjes Michiel
De loc links achter gaat als voorbeeld weer terug naar Lochem samen met een 2e, eentje helemaal af en eentje ongeschilderd zodat je alle materialen nog kan zien.
Er ging ook diverse dingen met mij mee naar huis.
Deze set reeds gebouwd, dit komt met de tijd op een diorama voor mij zelf. Deze set heb ik +/- 14 jaar terug ook al eens gebruikt op een diorama wat ik weg heb gedaan nadat die niet meer in mijn wereld paste.
Deze set ook grotendeels al gebouwd en met nog wat extra onderdelen en een beetje herstelwerk.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Gister had een van de demoteam kratten het begeven.
Ik was van plan nieuwe kratten te kopen en ben vandaag toch maar eens gaan googlen. Toen vond ik weinig wat echt geschikt was maar bij de action wel het een en ander. Ik heb daar 3 kratten gekocht waarvan ik moet proberen of ze net met z'n 2en in een boodschappenkrat passen. Daarnaast had de action een vis rugzak met opbergdoosjes er in. Dus ben ik bij de action gaan kijken. De action waar ik was had er nog eentje en die heb ik gekocht.
Ik kon hem een half uur terug thuis open maken en testen wat er van onze 2 demoteamkratten met gereedschap in past.
Wat blijkt alles van de 2 kratten past er in dan passen zelfs de opbergdoosjes er nog bij in. Deze tas moet in mijn 2 grote rugzakken passen maar voor een demo waar weinig materialen voor nodig zijn zoals die van gister zou ik aan deze tas al genoeg hebben.
Groetjes Michiel
Ik was van plan nieuwe kratten te kopen en ben vandaag toch maar eens gaan googlen. Toen vond ik weinig wat echt geschikt was maar bij de action wel het een en ander. Ik heb daar 3 kratten gekocht waarvan ik moet proberen of ze net met z'n 2en in een boodschappenkrat passen. Daarnaast had de action een vis rugzak met opbergdoosjes er in. Dus ben ik bij de action gaan kijken. De action waar ik was had er nog eentje en die heb ik gekocht.
Ik kon hem een half uur terug thuis open maken en testen wat er van onze 2 demoteamkratten met gereedschap in past.
Wat blijkt alles van de 2 kratten past er in dan passen zelfs de opbergdoosjes er nog bij in. Deze tas moet in mijn 2 grote rugzakken passen maar voor een demo waar weinig materialen voor nodig zijn zoals die van gister zou ik aan deze tas al genoeg hebben.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Gister heeft een vriendin van mij nog zo'n rugzak voor me bij gekocht en m'n ouders hebben er ook 2 gekocht.
Vandaag ben ik de hele dag met de lego locs aan het prutsen geweest.
Om de onderkant dicht te maken heb ik karton uit een pak balisto's gebruikt.
Morgen maar eens wat schilderen, groetjes Michiel
Vandaag ben ik de hele dag met de lego locs aan het prutsen geweest.
Om de onderkant dicht te maken heb ik karton uit een pak balisto's gebruikt.
Morgen maar eens wat schilderen, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Met bewondering kijk ik naar je werkzaamheden.
Petje af en ga zo door!
Petje af en ga zo door!
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Dankje Adriaan .
Vandaag alles in de primer gezet, hier en daar dingen verder moeten plamuren en schuren en daarna opnieuw in de primer moeten zetten maar kan ik ze verder schilderen.
Vanmorgen nog veel foto's van industrie locs bij elkaar gegoogled en dat leverde nieuwe voorbeelden op.
Ik moet nu vooral keuzes gaan maken welke kleuren de 2assers en de Eloc moeten krijgen.
Groetjes Michiel
Vandaag alles in de primer gezet, hier en daar dingen verder moeten plamuren en schuren en daarna opnieuw in de primer moeten zetten maar kan ik ze verder schilderen.
Vanmorgen nog veel foto's van industrie locs bij elkaar gegoogled en dat leverde nieuwe voorbeelden op.
Ik moet nu vooral keuzes gaan maken welke kleuren de 2assers en de Eloc moeten krijgen.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 5291
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
Het begint nu met het schilderen aardig op te schieten:
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.