Piko 40251 verlichtings perikelen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
RaymondWesterman
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 okt 2023 10:12

Piko 40251 verlichtings perikelen

Bericht door RaymondWesterman »

Op mijn baan rijd de Piko 40251 Schienenbus vrolijk zijn rondjes, af fabriek geleverd met een dummy decoder in de motorwagen. In de bijwagen zat uiteraard ook geen decoder. Die heb ik later bij Piko besteld, de 46212 Multiprotokoll Funktionsdecoder mini V2. In de motorwagen heb ik een DH16A geplaatst. Setje heb ik tweedehands via Catawiki op de kop getikt.

Voor ik digitaal ging heb ik hem getest analoog, verlichting werkt, voor achter binnen. Wisselt ook gewoon met rij richting. Dus met de klok mee motorwagen wit, bijwagen rood, tegen de klok in bijwagen wit, motorwagen rood. Oja, met schakelaartje onder de motorwagen de verlichting tussen motorwagen en bijwagen uit gezet. Dus alles werkt analoog zoals het hoort.

Nadat ik beide decoders ingebouwd heb, ze beide hetzelfde adres gegeven is het volgende aan de hand. Met de klok mee, motorwagen wit en bijwagen rood. Maar zodra ik dus de andere kant op rij gaat de motorwagen niet over op sluitverlichting, die blijft wit branden geen rode lichtjes te zien…... De motorwagen schakelt wel de rode sluitverlichting uit en de witte frontlichten aan.

In DecoderPro heb je met programmeren allerlei tabbladen en wat ik daar ook doe, niks zorgt ervoor dat op de motorwagen het witte licht uitgaat en de rode aan gaan zodra hij gaat duwen. In de handleiding met alle uitleg wat welke CV doet is het voor mij een grote abacadabra dus was ik blij dat ik op DecoderPro stuitte die veel duidelijk maakt met dus die tabbladen ipv alleen maar een lange lijst met CV’s.

Wie van jullie hier kan mij hiermee helpen?

Hieronder waar het om gaat, toch iets duidelijker en scheelt zoeken om wat het nou precies gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Groet, Raymond.



CGdeBrabander
Berichten: 187
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Piko 40251 verlichtings perikelen

Bericht door CGdeBrabander »

Raymond ik had het zelfde niets dan ellende twee maal naar piko geweest toen ik hem terug kreeg deed niets het meer hij wilde zelfs niet meer rijden uit eindelijk is hij door piko terug genomen ik heb nu een railbus van minitrix een die rijd uitstekend.
Met vr gr Ron



Onderwerp starter
RaymondWesterman
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 okt 2023 10:12

Re: Piko 40251 verlichtings perikelen

Bericht door RaymondWesterman »

@CGdeBrabander Al die moeite doen met terugsturen naar de fabriek zie ik niet zitten. Dan maar niet zoals het hoort. Verder doet bij mij alles het, binnenverlichting aan/uit en zelfs het dimmen werkt. Dus ik laat het maar zo.


Plaats reactie