Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4487
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Gaaf Jeroen, die prachtige 01.

heerlijk om nu ook een stomer bij jou op de baan te zien.

gr. Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

FidOo
Berichten: 5658
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Nou't mot nie gekker worren.

Een stomer op jouw baan en nog van jezelf ook... Niet iets te veel biertjes gedronken op de verjaardag?

Maar zonder gekkigheid. Das een mooi ding hoor. Met herrie of dat dan weer niet?

Iederwey we zien de filmpjes wel tegemoet!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

piksov
Berichten: 1428
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door piksov »

"niets zo veranderlijk als een mens...."


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ja boys, ik had deze reacties wel verwacht😎. Maar voor een speciale gelegenheid kunnen we er best een museumtrein tegenaan gooien, niet?
@FidOo het is trouwens de hier-heb-je-al-mijn-ribben versie, dus met sound, en dat valt niks tegen!

Foto’s volgen later vandaag!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3622
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Laat maar komen die museumtrein. :Thumb


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

"De foto's volgen later vandaag". Dat was iets te bruusk, op die 10e van augustus dit jaar. Uiteraard kwam er weer wat tussen. En de afgelopen tijd was het bij tijd en wijle ook nog wel eens prima weer. Dan ben ik uiteraard ook niet hierboven te vinden. En ja, er moet ook nog wel eens gewerkt worden. Het goede nieuws is dat de Formule 1 weer is begonnen. Oh wacht, dat is eigenlijk een andere opmerking. Er moet staan: het goede nieuws is dat ik tussen de eerste en tweede vrije training, that would be right now, tijd heb om een update te plaatsen. Voor de liefhebber ook met wat foto's van alles en nog wat. Zullen we even beginnen met die ouwe troep?
Schachbrett schreef: 10 aug 2023 23:37 Herr J,

Laat maar komen die museumtrein. :Thumb
Ja, je vroeg er zelf om.

Voordat we beginnen met die echte ouwe troep, was er nog een ander nieuwtje dat hier sinds kort rond rijdt. De rest van de wagons komen later dit jaar wel een keer....heeft allemaal geen haast. Uiteraard gaat deze lok, de eerste in deze kleurstelling alhier, eenzelfde bijbehorend setje rijtuigen rond slepen. Voor nu moet ie het even doen met de Luxon panoramawagen. Ja, enkel die.


Afbeelding

Dan nog maar een paar plaatjes van die BR 01 stoomlokomotief. Het moet gezegd, het is een prachtig model met ontelbaar veel functies. Ik ben nog wat te lui/heb nog geen tijd en zin om alles qua geluid enzo in Koploper te zetten, maar het mooie is dat dat ook wel tijdens het rijden kan. Eerst maar even een foto van de lok zelf. Bij stilstand staat het cabinelichtje aan. Het loopwerk kan ook verlicht worden.

Afbeelding

Afbeelding

(storend he, die scheve paaltjes......toch maar met wat beleid cq. gepast geweld even fatsoeneren)

Een plaatje van de complete trein. Met de trekkracht is niks mis, dus weldra zal ik hier nog een paar wagons aan vast plakken. Je ziet dat de baan ook zeker nog niet klaar is hier, maar ik ben eerst uiterst rechts bezig met wat scenery en dan is zo'n 'werkplank' wel handig.

Afbeelding

De wagons in iets meer detail op de foto....jawel: werkende sluitverlichting! :Thumb

Afbeelding

Afbeelding

Om even lekker ouderwetsch te shoqueren dan maar meteen de allernieuwste ICE 3 van hier op de foto. Dit model is een vervanger van hetzelfde type zonder die domme Eco-streep erop (wij houden hier namelijk van V8, BBQ en rode lijnen.....). Daar had ik problemen met de lak op wat wagons dus retour afzender. Het is al met al keurig opgelost door onze forumsponsor, dus nu deze dan maar. Het is niet echt de ICE3-baan hier, maar dat is wat voor later. Een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een andere combinatie die ook beter 'in de andere kamer' tot zijn recht zou komen is deze DoSto-sleep met de 146.2 erv.....in dit geval erachter. Maar wat pendeldienstjes hier is uiteraard ook erg gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

En omdat je nou eenmaal niet de hele dag met die ouwe troep wilt rondrijden en dat op de foto zet, dan nog maar een drietal foto's van een Vectron. De haaienbek met containers.

Afbeelding

Een beetje van voren gefotografeerd.....lastig scherpstellen, maar goed. We blijven aanklooien.....

Afbeelding

En nog even een klein stukkie terug op de baan bij het nieuwste deel dat voorzien is van groen.

Afbeelding

Dat was 'm voor nu! Gauw weer naar de TV F2 kwalificatie kijken.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 461
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door jeemka »

Dat is weer grote klasse!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu

kanarie
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door kanarie »

kort samengevat WAUW
groet
kees



Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Zolderspoor »

Dat is om van te kwijlen zo mooi. Even m'n bureau deppen.

Rob


Gebruikersavatar

8811
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 8811 »

Jeroen schreef: 25 aug 2023 13:08

(storend he, die scheve paaltjes......toch maar met wat beleid cq. gepast geweld even fatsoeneren)


Daar had ik problemen met de lak op wat wagons dus retour afzender. Het is al met al keurig opgelost door onze forumsponsor, dus nu deze dan maar.

Lekker laten staan joh, in het echt staat ook niet alles loodrecht.


Jij ook al lak problemen met de ICE, ik had dat ook zie hier:https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 6&start=75, ff naar beneden scrollen.
Bij mij was de lak gebarsten en sprong er vanaf.
Mooi dat het opgelost is.


Maarten
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

8811 schreef: 25 aug 2023 22:31
Jeroen schreef: 25 aug 2023 13:08

(storend he, die scheve paaltjes......toch maar met wat beleid cq. gepast geweld even fatsoeneren)


Daar had ik problemen met de lak op wat wagons dus retour afzender. Het is al met al keurig opgelost door onze forumsponsor, dus nu deze dan maar.

Lekker laten staan joh, in het echt staat ook niet alles loodrecht.


Jij ook al lak problemen met de ICE, ik had dat ook zie hier:https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 6&start=75, ff naar beneden scrollen.
Bij mij was de lak gebarsten en sprong er vanaf.
Mooi dat het opgelost is.

Ja, is keurig opgelost door ‘Lochem’. Bij mij sprong de verf er ook zomaar af. Heel bijzonder, nooit eerder gehad. Ik heb ook de eerste lichting ICE 3 van Arnold al jaren in mijn bezit (al sinds ‘Boppard’) en daar is niks mis mee. Foutje, kan gebeuren.

Als er nog verzoekjes zijn voor foto’s, dan melden jullie het maar!

Grtz,

J.


Afbeelding

Arjuna
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 nov 2021 08:29

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Arjuna »

Heel mooi en goed gedaan
Een feest voor ideeën en een kop vol wensen

Arjuna


Digitalisering heeft niet altijd tot vooruitgang gezorgt !?
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Jeroen schreef: 29 aug 2023 15:45
Als er nog verzoekjes zijn voor foto’s, dan melden jullie het maar!
Dussss, verzoeknummertjes. In één van jouw video's zag ik ooit een InterRegio rijtuig naast de baan staan. Misschien kun je daar iets moois mee doen. Een stammetje InterRegio's is altijd :Thumb .
De slaaptreinen zijn momenteel erg hot. Daar heb jij ook iets heel erg moois van.

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3622
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Dat is weer ouderwets genieten Herr J.


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7414
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Krab »

Mooi die Rail force one komt goed tot zijn recht in je landschap met veel groen geen wit gipsplekje bij jou te zien Jeroen ;)

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Krab schreef: 03 sep 2023 10:06 Mooi die Rail force one komt goed tot zijn recht in je landschap met veel groen geen wit gipsplekje bij jou te zien Jeroen ;)

mvg Sjaak
Je hebt gelijk Sjaak! Ik ben dat gips al vrij snel zat. Rotsen worden pas bruut met kleur, en nog veel bruter met groen erbij. En je modellen worden, zo lijkt het, zó vies veel meer waard door ze door een aangekleed landschap te laten rijden.

In een aangekleed huis zit je bank ook lekkerder, moet je maar denken.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3622
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Zijn weer prachtige platen Herr J.


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Rem_Brand »

Meer meer meer, wat een prachtige foto's. Gaaf ook die stomer.

Van het weekend nog van het stoomtijdperk mogen genieten in de trein tussen SSN depot in Rotterdam en Gouda.


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Nou, we hebben de update binnen de maand weten te houden. Toch weer een nieuw soort record. Die slavendrijvers blijven me van de zolder houden....maar ik heb afgelopen tijd toch weer wat momentjes gevonden. Ik heb een nieuwe lamp mogen ontvangen van een maat, dus die maar snel opgehangen. Altijd lekker voor werken aan de baan (hij hangt gewoon aan het plafond en als je erin kijkt, dan haal je geen medische keuring meer zeg maar 8)7 ). Maar uiteraard is het ook makkelijker fotograferen. En laat ik dat vandaag nou speciaal voor jullie gedaan hebben.

We doen de foto's even in sowieso minimaal 2 posts, want straks begint iemand weer te gillen door storm Kehreneeeuun heen dat er per direct gegeten moet worden want anders geen slaapplaats.

Een week of twee geleden heb ik wat bosjes extra geplaatst op de hellingen rechts van het kasteeltje. Oordeel zelf, zou ik zeggen....

Afbeelding

Beetje meer close-up....

Afbeelding

Ook iets meer de helling af, richting de sporen, heb ik wat bosjes geplaatst. Je blijft eigenlijk maar aan de gang, maar het is wel een aardig klusje om te doen tijdens het rijden. Rijden is gezellig, de sporen blijven schoon (want: rijden!) en tja....gewoon even wachten af en toe tot de boel voorbij is gereden.
Vandaag heb ik een nieuwe aanwinst toegevoegd -mede ter vervanging- aan de tractiepaarden. Een ouder model, maar wel lekker nieuw van Piko. En ja, de tijd is erop vooruitgegaan zeg als je het vergelijkt met z'n oudere broertjes die hier al jarenlang trouwe dienst doen.

Afbeelding

Binnenkort maar eens de details aan de voorkant aanbrengen bij dat model. Helemaal top dat dat tegenwoordig wordt meegeleverd. 100 punten, Piko! :Thumb

Ach, die Fleischmanns mogen er ook nog steeds zijn. De Lokomotion Vectron rijdt hier 'de herfst uit'. Juist. Was het maar weer lente.....

Afbeelding

Deze Taurus heeft er ook al weer aardig wat kilometers opzitten tegenwoordig. Hij is al enige tijd aan z'n 2e motortje. Duidelijk soepeler, overigens. De trein die 'ie meezeult vind ik vrij saai, maar de weathering maakt weer een hoop goed. Ach, jullie kennen 'm allang natuurlijk. Sjeezes, ik moet toch wel even iets schrijven zeg! :twisted:

Afbeelding

In de volgende post (....) zal ik weer even wat meer van die ouwe zooi posten. Iemand vroeg ook nog om een InterRegio....komt eraan, maar geef me even wat tijd. Ook ik heb af en toe beperkt ruimte op de sporen. We sluiten voor nu nog maar even af met die nieuwe 482. Wat een ding. Sound, alles. Te koop bij.....tja, moet ik dat nog uitleggen? :mrgreen:

Afbeelding

Tot zo snel mogelijk!

Grtz,

J.


Afbeelding

Ipio
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ipio »

Hoi Jeroen, een paar Steenbokken op de berghellingen zouden ook niet misstaan.
Maar wat moet ik meer zeggen, het blijft fantastische om de foto's te bewonderen van die mooie baan
en over de geschreven teksten die erbij staan, heerlijk gewoon.

Mvgr.
Marco


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

Raymond
Berichten: 1924
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond »

Hoi Jeroen,
Het is net wat Marco zegt, wat moet je zeggen......... als je naar die gave plaatjes kijkt.....euh gewoon mooi meer niet!😁

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dank voor de reacties @Raymond en @Ipio ! Dat geeft de getergde burger weer moet in deze barre tijden. Want ja, op wie moet je nu toch stemmen he? Alles moet minder-minder-minder.....pfff.
Dus daarom doen we maar wat meer-meer-meer foto's. Zo slepen we elkaar de winter wel weer door.

Met de nieuwe lamp is het oudere deel van de baan ook weer wat beter verlicht. Zo spotten we even een van de zeldzamere stoptreinen.

Afbeelding

Bij riviervriend @Ron zag ik onlangs wat plaatjes van de bebouwing en de straten ipv die eeuwige goederentreinen die ik altijd maar fotografeer. Dus daarom een plaatje van café Rheinruhe, pittoresk ingeklemd tussen de doorgaande weg en de spoorlijn, met uitzicht op alle vrachtschepen. Geniet0n!

Afbeelding

Dan nog even wat foto's van de beloofde ouwe zooi. De Rheingold vlak bij de tunnelingang. Die mag ik nog wel even iets meer verduisteren zie ik....

Afbeelding

Afbeelding

Nog ouder zeggen jullie? Vooruit, dan nog maar een paar plaatjes van de stomert. Zonder verder commentaar overigens. We zien hem achtereenvolgens bij de zuidelijke uitrit, de spoorovergang net noord van het station en het nieuwste aangeklede stukje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Ja, de loopwerkverlichting staat aan....heb ik softwarematig zo gedaan bij stilstand. Want het zit erop en ik vind het cool)

Tot zover gents!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3632
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door maarten »

Schon wieder affentittengeile Bilder Herr Jeroen!! _o_


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Ipio
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ipio »

Ja Maarten je haalt de woorden uit mijn mond, ook hoe die stomer mooi verkant door de boog rijd.


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 691
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Die 1e foto van de 01 zo van voren is vet! Wat voor een motor heb je nu in die Taurus gedrukt? weer een Flm motor of zo'n faulhaber motor van SB modelbau (ben ik zelf erg fan van trouwens).


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Plaats reactie