Shelf layout

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
JohanBR64
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2023 17:53

Shelf layout

Bericht door JohanBR64 »

Ik ben nog bezig mijn baanplan te maken. Waar ik wel uit ben is dat het een zogenaamde shelf layout moet worden. (domweg niet meer ruimte) Zelf ontwerpen is natuurlijk het leukste. Maar toch opzoek naar wat inspiratie. Op Youtube kom ik dat vooral Amerikaanse banen tegen. Die boeien mij eigenlijk totaal niet. Karretje heen en weer schuiven en dat is het dan. Nu las ik wel weer ergens dat het soms ook puzzels zijn. Maar wat dan verder het idee is stond er niet bij. Dus iemand weet hoe dat werkt overtuig je mij misschien toch nog. :mrgreen:

Wat ik eigenlijk zoek zijn voorbeelden (filmpjes) van de Britse banen van het kaliber die je vroeger op Rail zag. (in de tijd dat het nog in de hallen was met halfronde daken en restanten van mest in de goten) De Britten noemen het blijkbaar anders want ik vind dus eigenlijk alleen Amerikaans spul. Dus als je een likje hebt, of nog beter de te gebruiken zoekterm weet hou ik mijn aanbevolen.

Sowieso zijn alle tips welkom. Wat wil je wel, maar wat vooral ook niet doen op een Shelf?


Binnen: Fleischmann piccolo, Minitrix, Roco, z21. Buiten: LGB, Massoth. Besturing:Traincontroller 9 @ Windows 10.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Shelf layout

Bericht door Bjor »

Je bedoelt waarschijnlijk een rangeerpuzzel. Kijk eens hier:
https://encyclopedie.beneluxspoor.net/i ... _TimeSaver

In Duitsland noemen ze een baan in een wandrek of -kast een "Regalanlage" zoek op de termen " Modelbahn +Regalanlage"

Zoek voor Britse baantjes op: "Modellrailroad +Shelf Layout"


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Onderwerp starter
JohanBR64
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2023 17:53

Re: Shelf layout

Bericht door JohanBR64 »

De Timesaver, dat stond er inderdaad bij. Ik ga dit eens doornemen. Bedankt.


Binnen: Fleischmann piccolo, Minitrix, Roco, z21. Buiten: LGB, Massoth. Besturing:Traincontroller 9 @ Windows 10.
Plaats reactie