Drieweg wissel peco

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Fransderee
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 jan 2018 23:45

Drieweg wissel peco

Bericht door Fransderee »

Ik ben een kleine uitbreiding op mijn baan aan het maken, klein bergstation waar 2 liefst 3 sporen komen.
Ik wil misschien gebruik maken van de drieweg wissel van peco, alleen omdat me dat ruimte zou besparen.
Er staan hier op het forum verschillende topics over de drieweg, maar voor de duidelijkheid is het nu wel of niet aanteraden
Om hem te plaatsen inplaats van 2 gewone wissels.
Ik rij analoog en bedoen zelfs mijn wissels gewoon met de hand

Mvg Frans



Ipio
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Drieweg wissel peco

Bericht door Ipio »

Persoonlijk denk ik dat de Peco drieweg wissel geen probleem geeft, de reden is dat de twee paar wisseltongen verder uit elkaar liggen,
dan bij de andere merken, die liggen tegen elkaar aan, zoals Fleischmann en Minitrix bijvoorbeeld.


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 687
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Drieweg wissel peco

Bericht door Paul_DMV »

ik heb er 3 in de baan, twee helemaal verzaagd tussen twee kruiswissels in zoals utrecht CS, en guess what, de gene waar ik niks aan heb verbouwd stopt soms de loc op. Geen idee waarom, heb alles doorgemeten, elke toch heeft spanning, maar toch valt de loc er soms op stil, heb nog wel eens het idee dat als ik het doormeet dat de tong dan aangedrukt is en spanning geeft, maar als de loc er op rijdt niet. Heb het plan om deze er weer uit te halen en te vervangen voor een normaal wissel. Doe er mee wat je wilt, het is leuk dat het beschikbaar is, zeker als a-symetrische versie, maar de tongen zijn niet zo betrouwbaar als bij een normale peco wissel.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

BramvanLeeuwen
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 nov 2018 23:20
Locatie: Haarlem

Re: Drieweg wissel peco

Bericht door BramvanLeeuwen »

Ik heb één driewegwissel op mijn baan die al jaren goed functioneert. Was het geluk of wijsheid?
Bij mij geven de engelsmannen meer probleempjes (met elektrisch railcontact) Maat ik denk dat als ik ruimte had, misschien ook liever 2 wissels ingezet had. De ervaringen zijn kennelijk wisselend.


met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Plaats reactie