Die Knochenbahn - de bouw
Re: Die Knochenbahn - de bouw
Hallo Ben,
Heel mooi, die besturingsconsole.
m.vr.gr.
Hans
Heel mooi, die besturingsconsole.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Die Knochenbahn - de bouw
Zie het zelfde als Hans ,dat heb je mooi gedaan met die besturing module Ben .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Die Knochenbahn - de bouw
Dank voor het compliment. Het knoppenbord is nog een voorlopige versie, omdat het bovenste deel van de baan nog niet is gebouwd en er vast nog wel wijzigingen zullen worden aangebracht. Ik heb het sporenplan geprint en met breed plakband op een plaatje polystyreen geplakt en dat in het deksel gemonteerd. Als ook de rest van de baan is bedraad, laat ik een bijgewerkte versie bij een printshop printen en lamineren en lijm ik het met contactlijm op een aluminium plaat. Het overzetten van de schakelaars en ledjes wordt dan nog wel een "dingetje".
Het knoppenbord bevat veel meer sporen dan je op de mockup in mijn eerste posting ziet. Dat komt omdat ik ook rekening houd met een toekomstige aansluiting op het ondergrondse station van de Duitse segmentenbaan dat tegen de tegenoverliggende muur staat op precies dezelfde hoogte.
De tussenliggende module wordt waarschijnlijk een "black box" zonder scenery die aan de rechterkant aansluit op het station.
Maar eerst de Knochenbahn maar eens afmaken.
Het knoppenbord bevat veel meer sporen dan je op de mockup in mijn eerste posting ziet. Dat komt omdat ik ook rekening houd met een toekomstige aansluiting op het ondergrondse station van de Duitse segmentenbaan dat tegen de tegenoverliggende muur staat op precies dezelfde hoogte.
De tussenliggende module wordt waarschijnlijk een "black box" zonder scenery die aan de rechterkant aansluit op het station.
Maar eerst de Knochenbahn maar eens afmaken.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Die Knochenbahn - de bouw
hoi Ben dit plaatje lijkt verdacht veel op station uit vorige baan met stationswinkels enz enz cenk zelfs dat de stationschef nog op de trappen rechts staat omte kijken of je het wel goed doet hihi top man dit deel weer te verwerken in nieuwe plan super als dat lukt hihi
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Die Knochenbahn - de bouw
Behalve veel draden en verbindingen zat er in de besturingsconsole ook een vervelende kortsluiting. Dat bleek een dom foutje. En dan zaten er nog wat draadjes verkeerd om en dan ben je zo weer een paar weken verder. Maar nu kan er vanuit het schaduwstation worden gereden.
https://youtu.be/6ZnfpDwUfG8
https://youtu.be/6ZnfpDwUfG8
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Die Knochenbahn - de bouw
Leuk filmpje Ben. Die ETA, is dat er eentje van Roco of van Hobbytrain?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Die Knochenbahn - de bouw
Ik heb er twee van Roco. Deze in DRG livrei en nog een DB rode.
Ze behoren tot de eerste succesvolle accu motorwagens, hoewel de actieradius maar zo'n 100 km bedroeg.
Ze behoren tot de eerste succesvolle accu motorwagens, hoewel de actieradius maar zo'n 100 km bedroeg.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Die Knochenbahn - de bouw
Het rijd mooi Ben en een mooie snelheid , niet in vliegstand
Met een glaskast op je baan vond het altijd al leuke locjes .
mvg Sjaak
Met een glaskast op je baan vond het altijd al leuke locjes .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Die Knochenbahn - de bouw
Dat vind ik ook Sjaak. Hij trekt maar een paar twee assige rijtuigen maar dat was in 1:1 ook vaak het geval.
En ik zie ook veel banen waarop een zijlijn lokje voortraast of het een TGV is. In het echt zou het dan ook een echte TGV zijn: Train á Grande Vibration
En ik zie ook veel banen waarop een zijlijn lokje voortraast of het een TGV is. In het echt zou het dan ook een echte TGV zijn: Train á Grande Vibration
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162