[DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
[DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
De locomotieven uit de series NS 1600, NS 1700 en NS 1800 hebben allen eenzelfde oorsprong. De NS 1600 serie was de oorspronkelijke NS serie. bij de scheiding tussen NS Reizigers en NS Cargo, werden de NSR locomotieven omgenummerd tot NS 1800 serie. De NS 1700 serie kan gezien worden als een gemoderniseerde versie van de NS 1600 serie.
1600/1800
In 1978 bestelde NS 58 locomotieven in de serie NS 1600. De door Alsthom geproduceerde locomotieven waren afgeleid van de Franse SNCF BB 7200. De locomotieven werden geleverd tussen 1981 en 1983.
Gedurende de jaren 1980 werden de locomotieven tevens voorzien van een naam en wapen van een Nederlandse gemeente.
Bij de opsplitsing van NS in NSR en NS Cargo ontving NSR 21 locomotieven die genummerd werden in de NS 1800 serie. NSC ontving 37 locomotieven (NS 1601 - NS 1637) die hun 1600 serie nummer behielden. De locomotieven bij NS Cargo behielden hun geel/grijze kleur, behalve de 1637, die in de nieuwe NSC huisstijl rood werd beschilderd. In 2002 ontving NSR veertien locomotieven uit de NCS pool en wel de 1623, 1624 en 1626-1637. De 1625 was te zwaar beschadigd en ging niet naar NSR. De rode NS 1637 heeft even in het rood bij NSR gereden, maar ontving al snel weer de geel/grijze huisstijl. Alle locomotieven werden overigens vernummerd in de 1800 serie direct na de overgang naar NSR.
In 2006 had Railion (zoals NS Cargo ondertussen heette) de locomotieven 1605, 1607, 1608, 1610, 1617, 1618, 1620, 1622 en 1625 over. NSR vond de locomotieven op dat moment te duur om weer over te nemen.
Railion ging ondertussen over in DB Schenker Rail en in 2016 in DB Cargo. Vanaf februari 2012 waren alle nog in dienst zijnde 1600'en in DB rood beschilderd. Dit zijn de 1604, 1611, 1614, 1615 en 1616.
Bij NSR ging de 1838 na een aanrijding in 2004 buiten dienst en werd in 2007 gesloopt. De 1605, 1610, 1622, 1825, 1826, 1841 en 1851 werden eveneens in 2010 gesloopt. De 1856 ging naar het spoorwegmuseum en werd daar als 1656 gestald. De 1840 ging als pluklok naar het spoorwegmuseum (gesloopt in 2019). In 2014 werd de 1849 gesloopt. In 2015 volgden de 1607, 1608, 1620, 1838, 1839, 1842, 1843, 1844, 1845, 1846, 1847, 1848, 1850, 1852, 1853, 1854, 1855, 1857 en 1858.
ACTS huurde in 2008 korte tijd de 1601 van Railion. Later nam ACTS de 1606, 1609, 1619 en 1621 in gebruik. Na het einde van HUSA nam RRF twee locomotieven over. De overige twee gingen in 2015 naar EETC. De 1621 ging naar Captrain.
In 2011 kocht de Bentheimer Eisenbahn de 1835 over van NSR waarbij het nummer E01 ontving.
Locon Benelux nam in 2011 de 1827 en 1834 over en vernummerde ze tot 9901 en 9902. Later dat jaar nam men ook de 1831 en 1836en 1837 over als 9904, 9905 en 9903. In 2013 volgde de 1828 als 9906. Weer later werden de 1833 (9907 als plukloc), 1830 (9908), 1829 (9909) en 1824 (9910, plukloc) nog overgenomen.
Na het faillissement van Locon, gingen de 1834 (9902), 1837 (9903), 1831 (9904), 1836 (9905), 1828 (9906), 1830 (9908) en 1829 (9909) naar RailReLease.
In 2012 nam HSL Logistik de 1832 in dienst die het in het bekende dambord motief op de baan bracht. In 2017 ging HSL failliet.
Rotterdam Rail Feeding BV (RRF) nam de ex-Husa locomotieven 1606 (4401) en 1609 (4402) in dienst.
Vanaf 2015 nam EETC de 1618 (ex-Railmotion), 1619 en 1621 in gebruik die dan eigendom zijn van Jacko Fijn Techniek. Na het beëindigen van de EETC activiteiten staan de locs terzijde.
Captrain Nederland B.V. maakt gebruik van de 1618, 1619 en 1621. De 1621 werd in Captrain kleuren (grijs/groen) uitgevoerd en de 1618 en 1619 in Raillogix uitvoering.
Railexperts nam in 2017 de 9901 (1827) van Locon over.
Rail Force One nam de locomotieven 1828-1831 en de 1837 in gebruik (eigendom RailRelease).
Strukton Rail kocht de 1824 en verbouwde deze zodat deze ook op batterijen kan rijden.
1700
Speciaal voor de reizigersdienst kocht NSR een gemoderniseerde versie van de 1600 loc en bracht deze onder in de serie 1700. De 81 locomotieven werden genummerd als NS 1701 - NS 1781.
De eerste locomotief kwam in 1991 op de baan. Aanvankelijk werden de locomotieven vooral ingezet als tractie voor de DD-AR dubbeldek treinen. Na het invoeren van de mDDM motorwagens kwamen de 1700'en vrij voor de getrokken reizigersdienst waar ze de 1600 gingen vervangen. Tussen 2011 en 1012 werden de 1769, 1770 en 1772-1781 geschikt gemaakt voor het rijden van de opnieuw in gebruik genomen DDM-1 rijtuigen. De 1735 werd in 2000 na brand afgevoerd.
In 2009 en 2010 werden de 1729, 1731, 1732, 1734, 1737, 1748, 1754, 1755, 1762, 1770, 1771, 1774, 1775 en 1779 terzijde gesteld. In 2011 volgden de 1732, 1759 en 1779. In 2015 werd de 1742 afgevoerd na brand. De 1747 werd in 2015 gesloopt na een onherstelbaar defect.
In 2016 viel ook de 1767 ten prooi aan brand en werd in 2018 gesloopt. In 2017 en 2018 werden de 1701 t/m 1711, 1713 t/m 1729, 1738, 1753, 1754, 1769, 1771, 1773, 1774, 1776 en 1777 voor sloop afgevoerd.
Zie ook: 1600/1800 Somda/Railwiki
1700 Somda/Railwiki
NS 1608, Hoofddorp 28 juli 1991 (Bron: Frans van Rooden/Wikipedia)
1600/1800
In 1978 bestelde NS 58 locomotieven in de serie NS 1600. De door Alsthom geproduceerde locomotieven waren afgeleid van de Franse SNCF BB 7200. De locomotieven werden geleverd tussen 1981 en 1983.
Gedurende de jaren 1980 werden de locomotieven tevens voorzien van een naam en wapen van een Nederlandse gemeente.
Bij de opsplitsing van NS in NSR en NS Cargo ontving NSR 21 locomotieven die genummerd werden in de NS 1800 serie. NSC ontving 37 locomotieven (NS 1601 - NS 1637) die hun 1600 serie nummer behielden. De locomotieven bij NS Cargo behielden hun geel/grijze kleur, behalve de 1637, die in de nieuwe NSC huisstijl rood werd beschilderd. In 2002 ontving NSR veertien locomotieven uit de NCS pool en wel de 1623, 1624 en 1626-1637. De 1625 was te zwaar beschadigd en ging niet naar NSR. De rode NS 1637 heeft even in het rood bij NSR gereden, maar ontving al snel weer de geel/grijze huisstijl. Alle locomotieven werden overigens vernummerd in de 1800 serie direct na de overgang naar NSR.
In 2006 had Railion (zoals NS Cargo ondertussen heette) de locomotieven 1605, 1607, 1608, 1610, 1617, 1618, 1620, 1622 en 1625 over. NSR vond de locomotieven op dat moment te duur om weer over te nemen.
Railion ging ondertussen over in DB Schenker Rail en in 2016 in DB Cargo. Vanaf februari 2012 waren alle nog in dienst zijnde 1600'en in DB rood beschilderd. Dit zijn de 1604, 1611, 1614, 1615 en 1616.
Bij NSR ging de 1838 na een aanrijding in 2004 buiten dienst en werd in 2007 gesloopt. De 1605, 1610, 1622, 1825, 1826, 1841 en 1851 werden eveneens in 2010 gesloopt. De 1856 ging naar het spoorwegmuseum en werd daar als 1656 gestald. De 1840 ging als pluklok naar het spoorwegmuseum (gesloopt in 2019). In 2014 werd de 1849 gesloopt. In 2015 volgden de 1607, 1608, 1620, 1838, 1839, 1842, 1843, 1844, 1845, 1846, 1847, 1848, 1850, 1852, 1853, 1854, 1855, 1857 en 1858.
ACTS huurde in 2008 korte tijd de 1601 van Railion. Later nam ACTS de 1606, 1609, 1619 en 1621 in gebruik. Na het einde van HUSA nam RRF twee locomotieven over. De overige twee gingen in 2015 naar EETC. De 1621 ging naar Captrain.
In 2011 kocht de Bentheimer Eisenbahn de 1835 over van NSR waarbij het nummer E01 ontving.
Locon Benelux nam in 2011 de 1827 en 1834 over en vernummerde ze tot 9901 en 9902. Later dat jaar nam men ook de 1831 en 1836en 1837 over als 9904, 9905 en 9903. In 2013 volgde de 1828 als 9906. Weer later werden de 1833 (9907 als plukloc), 1830 (9908), 1829 (9909) en 1824 (9910, plukloc) nog overgenomen.
Na het faillissement van Locon, gingen de 1834 (9902), 1837 (9903), 1831 (9904), 1836 (9905), 1828 (9906), 1830 (9908) en 1829 (9909) naar RailReLease.
In 2012 nam HSL Logistik de 1832 in dienst die het in het bekende dambord motief op de baan bracht. In 2017 ging HSL failliet.
Rotterdam Rail Feeding BV (RRF) nam de ex-Husa locomotieven 1606 (4401) en 1609 (4402) in dienst.
Vanaf 2015 nam EETC de 1618 (ex-Railmotion), 1619 en 1621 in gebruik die dan eigendom zijn van Jacko Fijn Techniek. Na het beëindigen van de EETC activiteiten staan de locs terzijde.
Captrain Nederland B.V. maakt gebruik van de 1618, 1619 en 1621. De 1621 werd in Captrain kleuren (grijs/groen) uitgevoerd en de 1618 en 1619 in Raillogix uitvoering.
Railexperts nam in 2017 de 9901 (1827) van Locon over.
Rail Force One nam de locomotieven 1828-1831 en de 1837 in gebruik (eigendom RailRelease).
Strukton Rail kocht de 1824 en verbouwde deze zodat deze ook op batterijen kan rijden.
1700
Speciaal voor de reizigersdienst kocht NSR een gemoderniseerde versie van de 1600 loc en bracht deze onder in de serie 1700. De 81 locomotieven werden genummerd als NS 1701 - NS 1781.
De eerste locomotief kwam in 1991 op de baan. Aanvankelijk werden de locomotieven vooral ingezet als tractie voor de DD-AR dubbeldek treinen. Na het invoeren van de mDDM motorwagens kwamen de 1700'en vrij voor de getrokken reizigersdienst waar ze de 1600 gingen vervangen. Tussen 2011 en 1012 werden de 1769, 1770 en 1772-1781 geschikt gemaakt voor het rijden van de opnieuw in gebruik genomen DDM-1 rijtuigen. De 1735 werd in 2000 na brand afgevoerd.
In 2009 en 2010 werden de 1729, 1731, 1732, 1734, 1737, 1748, 1754, 1755, 1762, 1770, 1771, 1774, 1775 en 1779 terzijde gesteld. In 2011 volgden de 1732, 1759 en 1779. In 2015 werd de 1742 afgevoerd na brand. De 1747 werd in 2015 gesloopt na een onherstelbaar defect.
In 2016 viel ook de 1767 ten prooi aan brand en werd in 2018 gesloopt. In 2017 en 2018 werden de 1701 t/m 1711, 1713 t/m 1729, 1738, 1753, 1754, 1769, 1771, 1773, 1774, 1776 en 1777 voor sloop afgevoerd.
Zie ook: 1600/1800 Somda/Railwiki
1700 Somda/Railwiki
NS 1608, Hoofddorp 28 juli 1991 (Bron: Frans van Rooden/Wikipedia)
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
NS 1600/1700/1800 in N spoor
De 1600/1700/1800 serie is in N spoor uitgebracht door Minitrix en Fleischmann. Beide merken hebben hier er voor gekozen om een Frans model als basis te laten dienen. Hierdoor is met name het gedeelte tussen de draaistellen niet gelijk aan de Nederlandse modellen. Gelukkig hebben we tegenwoordig 3D print om dit te verbeteren.
Fleischmann
93 004 (2004)
NS 1838 in set met drie rijtuigen
732100/732170 (normaal/sound) (2021)
NS 1601 geel/grijs met gemeente embleem
732101/732171 (normaal/sound) (2021)
DBC 1616 rood/grijs witte balk neus
732102/732172 (normaal/sound) (2022)
Rail Force One 1829, grijs
732103/732173 (normaal/sound) (2022)
NS 1848 Geel/grijs
732104/732174 (normaal/sound) (2024)
NS 1753 Geel/grijs
732105/732175 (normaal/sound) (2023)
RailAdventure 9903, grijs, Tp VI
732106/732176 (normaal/sound) (2023)
Strukton "Nicole", geel Tp VI
7362 (2001)
NS 1738
93 7362 (2004)
NS 1602
7363 (1980-1988)
NS 1601
7363 (1989)
NS 1657
6 7363 (1991)
NS 1657 (FMZ)
7364 (2000-2001)
NS Cargo 1637
931086 (2010)
Set met NS 1613
9363 (1990)
Set met NS 1657
(opmerking: verschillende bronnen spreken elkaar tegen, volgens een oude Fleischmann catalogus zou dit de 1657 moeten zijn, andere bronnen refereren aan de 1601)
83 9379 (2003)
Set met NS 1738
9387 (1990)
Set met Ns 1657
?????
Set met NS 1601
set met drie Plan W rijtuigen, onbekend is nog of deze set is uitgegeven en onder welk nummer
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Minitrix
12187 (2008)
NS 1855
16001 (2013)
Husa 1621
16002 (2013)
DB Cargo 1615
16003 (2017)
NS 1828
16009 (2021)
NS 1621 "Utrecht" Geel/Grijs met Duiventil, zonder aircokasten
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
PBN Design/Pjotr500
Ongenummerd
Fleischmann NS1657 NL-onderbouw
Ongenummerd
Minitrix 1855 NL-onderbouw
Ongenummerd
NS 1600-1800 Typhoon- en Aircokasten
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Phildie
16-50204
NS e-loc 1600-1700-1800 2x airco-unit
16-50205
NS e-loc 1832 ombouwset HSL-Logistik 1832
16-50205omb
Ombouw Fleischmann model naar HSL-Logistik 1832, aanlevering model door de klant
16-40013
Frontverlichting e-loc 1600/1700/1800 (gebouwd). Analoog en digitaal
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
KleiNSpoor
736
Transfers NS 1600 Cargo rood
738
Nummers NS 16/17/1800 (NS vignetten, UIC nummers)
748
Transfers Railion 1600-en (geel/grijs)
767
Transfers Locon 9901 en 9902 (1e uitvoering)
774
Transfers Locon 9900
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Digikeijs
Ongenummerd
Lichtset voor de NS1600 (N-spoor)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
IN2N
Etswerk in N spoor
PR-002
Fleischmann 1600 pantograaf details
PR-004
Minitrix NS 1800 schuitjes
De 1600/1700/1800 serie is in N spoor uitgebracht door Minitrix en Fleischmann. Beide merken hebben hier er voor gekozen om een Frans model als basis te laten dienen. Hierdoor is met name het gedeelte tussen de draaistellen niet gelijk aan de Nederlandse modellen. Gelukkig hebben we tegenwoordig 3D print om dit te verbeteren.
Fleischmann
93 004 (2004)
NS 1838 in set met drie rijtuigen
732100/732170 (normaal/sound) (2021)
NS 1601 geel/grijs met gemeente embleem
732101/732171 (normaal/sound) (2021)
DBC 1616 rood/grijs witte balk neus
732102/732172 (normaal/sound) (2022)
Rail Force One 1829, grijs
732103/732173 (normaal/sound) (2022)
NS 1848 Geel/grijs
732104/732174 (normaal/sound) (2024)
NS 1753 Geel/grijs
732105/732175 (normaal/sound) (2023)
RailAdventure 9903, grijs, Tp VI
732106/732176 (normaal/sound) (2023)
Strukton "Nicole", geel Tp VI
7362 (2001)
NS 1738
93 7362 (2004)
NS 1602
7363 (1980-1988)
NS 1601
7363 (1989)
NS 1657
6 7363 (1991)
NS 1657 (FMZ)
7364 (2000-2001)
NS Cargo 1637
931086 (2010)
Set met NS 1613
9363 (1990)
Set met NS 1657
(opmerking: verschillende bronnen spreken elkaar tegen, volgens een oude Fleischmann catalogus zou dit de 1657 moeten zijn, andere bronnen refereren aan de 1601)
83 9379 (2003)
Set met NS 1738
9387 (1990)
Set met Ns 1657
?????
Set met NS 1601
set met drie Plan W rijtuigen, onbekend is nog of deze set is uitgegeven en onder welk nummer
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Minitrix
12187 (2008)
NS 1855
16001 (2013)
Husa 1621
16002 (2013)
DB Cargo 1615
16003 (2017)
NS 1828
16009 (2021)
NS 1621 "Utrecht" Geel/Grijs met Duiventil, zonder aircokasten
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
PBN Design/Pjotr500
Ongenummerd
Fleischmann NS1657 NL-onderbouw
Ongenummerd
Minitrix 1855 NL-onderbouw
Ongenummerd
NS 1600-1800 Typhoon- en Aircokasten
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Phildie
16-50204
NS e-loc 1600-1700-1800 2x airco-unit
16-50205
NS e-loc 1832 ombouwset HSL-Logistik 1832
16-50205omb
Ombouw Fleischmann model naar HSL-Logistik 1832, aanlevering model door de klant
16-40013
Frontverlichting e-loc 1600/1700/1800 (gebouwd). Analoog en digitaal
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
KleiNSpoor
736
Transfers NS 1600 Cargo rood
738
Nummers NS 16/17/1800 (NS vignetten, UIC nummers)
748
Transfers Railion 1600-en (geel/grijs)
767
Transfers Locon 9901 en 9902 (1e uitvoering)
774
Transfers Locon 9900
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Digikeijs
Ongenummerd
Lichtset voor de NS1600 (N-spoor)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
IN2N
Etswerk in N spoor
PR-002
Fleischmann 1600 pantograaf details
PR-004
Minitrix NS 1800 schuitjes
Laatst gewijzigd door WilcoV op 31 okt 2024 08:52, 6 keer totaal gewijzigd.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
IN2N producten toegevoegd
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
De eerste versie van de Fleischmann 1600 zonder grijze band rond de ramen:
De Fleischmann 1637 in NS Cargo-uitvoering:
De Fleischmann NS 1738 in de uitvoering met vier NS-logo's:
De Minitrix NS 1855:
De Minitrix HUSA 1621:
De Fleischmann 1637 in NS Cargo-uitvoering:
De Fleischmann NS 1738 in de uitvoering met vier NS-logo's:
De Minitrix NS 1855:
De Minitrix HUSA 1621:
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
Ha Rick,
kan het zijn dat bij je geel/grijze Minitrix variant de draaistellen er verkeerd om opzitten? De trappetjes zitten op een andere plek op het draaistel dan bij de Husa-versie. Leuke foto’s verder!
Grt, Merijn
kan het zijn dat bij je geel/grijze Minitrix variant de draaistellen er verkeerd om opzitten? De trappetjes zitten op een andere plek op het draaistel dan bij de Husa-versie. Leuke foto’s verder!
Grt, Merijn
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
Fleischmann 2021 noviteiten toegevoegd
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
Fleischmann 2022 noviteiten toegevoegd
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
Fleischmann noviteiten 2023 toegevoegd
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
Fleischmann noviteit 2024 toegevoegd
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
Afgelopen week de Minitrix 1652 ontvangen (artikelnummer 16009). Volgens mij staan de cabinenummers er verkeerd om op? Kleinigheidje natuurlijk en met het blote oog nauwelijks te zien.
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
Set 9363 zou een 1657 met drie kalkwagens zijn volgens http://www.spur-n-datenbank.de/piccoloe ... 2-2005.pdf
De 1601 zit in een set met drie blauwe plan W waar ik heb verdere info over vind: https://winkel.treinenkelderperron8.nl/ ... 428-x.html
De 1601 zit in een set met drie blauwe plan W waar ik heb verdere info over vind: https://winkel.treinenkelderperron8.nl/ ... 428-x.html
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
9363 is gewoon de 1601 volgens Spur N datenbank de kalkwagens zijn hier niet vermeld omdat het hier om de loc gaat.
De set met 1601 en drie blauwe wagens ken ik niet qua nummer bij Fleischmann
De set met 1601 en drie blauwe wagens ken ik niet qua nummer bij Fleischmann
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
Dat de kalkwagens niet vermeld worden bij de locs snap ik, het ging erom dat de verkeerde loc is genoemd. De 1601 uit de databank kan de loc met de plan W zijn.
Re: [DATABASE] NS 1600/1700/1800 Eloc in N
niet volgens de database op SpurN
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie