digitaal bloksysteem (digitale n00b)

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebecca
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:30

digitaal bloksysteem (digitale n00b)

Bericht door Rebecca »

Hoi allen,

ter afsluiting van een turbulente periode heb ik mijzelf een digitaal setje en wat andere leukigheden cadeau gedaan :mrgreen: met de achterliggende gedachte meer tijd te besteden aan leuke dingen.

Het kriebelt weer om wat op te gaan bouwen (ik heb nog een pendelbaantje in bouwfase staan, maar daar heeft mijn aardige kat een noodlanding op gemaakt, en ik heb nog niet zoveel zin in herstelwerk..) en vanwege ruimtegebrek kom ik op een dioramatje uit.
Voor ik naar de G*mmel ski om hout te kopen, wil ik weten of wat ik in mijn dromen wil, wel mogelijk is.

Ik denk aan een tram dio'tje waarbij een stukje straat zichtbaar is en elke keer een tram binnen komt rijden, even wacht bij de halte, en weer doorgaat. Waarna er vervolgens een andere tram aan komt rijden, etc, etc. Daarvoor wil ik achter het zichtbare gedeelte een soort schaduwstation maken met behulp van blokken (zie bijvoorbeeld het schaduwstation van Marks Modeltrambaan http://www.marks-modeltrambaan.nl/Video.htm, scrol door voor een video van het schaduwstation). Dus elke keer schuift een trammetje door en sluit een andere weer aan. (ik wil dit met 2-4 trammetjes doen).

Nu weet ik dat dit mogelijk is.. met PC besturing. Maar ik wil dit eigenlijk gewoon ergens neer kunnen zetten en aanzetten zonder een pc of laptop er aan te hangen.
Op dit moment loop ik tegen mijn gebrek aan digitale ervaring aan, zoektochten leveren mij geen duidelijke antwoorden op.
Kunnen jullie deze digitale n00b helpen?

Groeten, Rebecca


城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Gebruikersavatar

TrainTech
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 apr 2011 16:04

Re: digitaal bloksysteem (digitale n00b)

Bericht door TrainTech »

Rebecca, er zijn wel digitale systemen die zonder computer kunnen automatiseren, als ik me niet vergis kan bijv. de viessmann commander dat. dat heeft voordelen, je hebt bijvoorbeeld maar 1 apparaat waar je alles op aansluit en je hebt geen computer nodig, maar het ook nadelen, zoals een veel kleiner scherm, waardoor het misschien lastiger is om een baan in te tekenen, in te stellen, en te bedienen. maar hier heb ik geen ervaring mee: misschien dat iemand anders mij kan aanvullen?


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3753
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: digitaal bloksysteem (digitale n00b)

Bericht door maarten »

En anders een 2e hands laptopje inbouwen. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: digitaal bloksysteem (digitale n00b)

Bericht door Jos »

Of de Raptor. Kun je zonder PC programmeren.

Groetjes,
Jos



twain
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 nov 2010 20:31
Locatie: Rotjeknor

Re: digitaal bloksysteem (digitale n00b)

Bericht door twain »

ook ik zou een laptop/pc inbouwen... regelmatig (bijna) gratis te krijgen...

natuurlijk weet ik niet welke ruimte je tot je beschikking hebt maar ik zou wel proberen om toch nog iets meer variatie in te bouwen een baan zonder wisselbewegingen wordt heel snel heel saai
die trams kunnen trouwens extreem kort door de bocht, wellicht hebje toch wel plek voor iets meer variatie

Dus al met al ... Hoe groot kan het geheel worden?


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: digitaal bloksysteem (digitale n00b)

Bericht door martinb »

http://www.raptor-digital.eu/raptor_nl.html#Nederlands

Raptor is wellicht een goede optie. Mijn mening: Spuuglelijk, verschrikkelijke website, maar doet wel wat het moet doen tegen een eerlijke prijs. Geen PC nodig, simpel in gebruik en als je door het design heen kunt kijken... mwoah.... zeker geen verkeerde keuze, in tegendeel denk ik zo.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebecca
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:30

Re: digitaal bloksysteem (digitale n00b)

Bericht door Rebecca »

hmm, de oplossingen zijn allemaal too much voor iets kleins wat ik in gedachten had.
Conclusie moet volgens mij zijn dat ik te veel wil :mrgreen:
Geeft niks, brainstormen is ook leuk :D


城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Plaats reactie