Hallo allemaal

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
hansbog
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 feb 2012 17:20

Hallo allemaal

Bericht door hansbog »

Beste allemaal,

Mijn naam is Hans Bogaards.

Ik ben al jaren aan het bouwen aan mijn baan die de naam "Greenheart Lines" heeft gekregen maar die nog steeds maar voor een heel klein deel een landschap heeft. En zelfs dat kleine deel is nog niet af..... Rij-technisch gezien is de baan nu voor 80% klaar. Er moet nog een tandrad traject komen waarop een stationnetje en de houtzaagmolen hun aansluiting hebben, en ik wil in het midden van een lus de aansluiting maken naar de kolenmijn en de zand- en grindhandel annex betonfabriek.

Het tijdperk en de locatie is redelijk vrij interpreteerbaar zolang er maar bergen in voor komen.
De rails en wissels zijn grotendeels van Peco. De digitale centrale is de Intellibox IR en deze wordt gestuurd door iTrain op een oude iMac G5. De bezetmelders zijn S88 compatibles en de wisseldecoders zijn voornamelijk het type Viessmann 5211. Voor de seinen heb ik 2 OC32 kaarten die ook rechtstreeks door iTrain gestuurd worden.

Heb ik een sporenplan? Euhh.... nee. Ik vind het heel moeilijk om de verhoudingen uit een tekening te vetalen naar de werkelijkheid, en het is mij teveel werk om het uit te werken in een tekenprogramma waarmee je een 3D weergave kunt tonen. En omdat ik zelfstandig ondernemer ben heb ik al niet zoveel tijd voor de hobby dus ik heb het grote algemene idee in mijn hoofd en voor de rest maak ik de fouten wel tijdens het bouwen.... ;) :lol:

Ik heb wel wat foto's op mijn website gezet: http://www.hansenmieke.com/Hans_en_Mieke/Treinbaan.html
Ik loop wel een tikkie achter maar niet zo heel veel. Ik zal een dezer dagen wel eens wat aanvullingen plaatsen.

Tot zover mijn intro.


Groeten,

Hans Bogaards


Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Hallo allemaal

Bericht door gek op stoom »

hoi Hans
welkom op het forum
ik heb net eerst even de foto's bekeken
maar dat ziet er heel goed uit

Gr andy



Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Hallo allemaal

Bericht door Bouwe »

Welkom!

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Ton1955
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 sep 2011 19:17

Re: Hallo allemaal

Bericht door Ton1955 »

Hoi Hans,

Ook namens mij welkom op het forum. Heb ook je foto,s bekeken en het ziet er inderdaad goed uit.
Ben zelf net gestart met deze mooie hobby in spoor N. Rails is besteld samen met een V60 van Fleischmann. En wel digitaal voorbereid. Tafel ben ik ook aan het maken. Alleen heb ik niet zo veel ruimte.


Groetjes,
Ton...
---------------------------------------------
1 x Ecos 50200 centrale. 5 x Digirails DR4018 schakel decoder. 6 x Fleischmann lok DCC. 2 x Lenz LK200.
Diesel, BR200 DB, BR100 DB + DR, BR60 DB + DR en BR23 van de DB.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hallo allemaal

Bericht door Jos »

Welkom Hans.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1405
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Hallo allemaal

Bericht door richard7877 »

hallo hans


welkom hier op het forum
ik heb gelijk even je foto's bekeken en dat ziet er veel belovend uit
ik hoop dat je hier ook het een en ander aan foto's wil laten zien!!

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4927
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Hallo allemaal

Bericht door martindomburg »

Welkom Hans :)


Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2011 12:03

Re: Hallo allemaal

Bericht door Daniël »

Welkom op het N-spoorforum! :)

Groetjes,
Daniël


Trambaan Schwarzburg (fictieve stad in Zwarte Woud).
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7701
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hallo allemaal

Bericht door Krab »

Welkom op het N - forum Hans .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Hallo allemaal

Bericht door Doolemeister »

Beste Hans,

Welkom op het forum.
Je hebt een mooie baanlengte zeg!

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: Hallo allemaal

Bericht door Spoor 9 mm »

Hoi Hans,

Welkom!



Onderwerp starter
hansbog
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 feb 2012 17:20

Re: Hallo allemaal

Bericht door hansbog »

Hallo Arjan,

De baan is bedacht met lange stukken door fraai landschap, afgewisseld met een stad, een stoomdepot en hier en daar een klein stukje industrie om te kunnen rangeren en zo. Dat landschap komt aan de beurt zodra de techniek kompleet en betrouwbaar is.

Ik moet met name nog puzzelen op de aanleg van een paar meter tandradspoor. Ik ben nog niet helemaal uit het exacte traject dat het moet gaan volgen. Zodra dat ligt (en goed rijdt ;) ) komt daar een Zwitsers Wallis-achtig landschap overheen. Dus wel steile hellingen maar met veel bomen en veel water.
Ik heb ook een stapel smd led's op de kop getikt (rood, groen, geel en warm wit) dus ik kan nu ook serieus gaan prutsen met seinen, perronverlichting en zo meer. Ik heb nog een Viessmann bouwpakket van een lichtsein liggen dus daar kan ik mooi de kunst vanaf kijken. Van lantaarnpalen heb ik al voorbeelden gezien (hallo Johan!) dus dat zal ook geen probleem zijn.

Ik kan niet wachten. Euhh... ik kan dus letterlijk niet wachten want dan schiet het niet op.... :D

Groeten,

Hans Bogaards


Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Hallo allemaal

Bericht door Marcel »

Welkom Hans,ook ik heb jouw foto's bekeken,dat ziet er i.d.d. zeer goed en veelbelovend uit.
En wat een mooie grote ruimte heb je daar,zonder schuin dak zodat je overal goed bij kan komen,dat is bij mij wel anders.
Overigens een mooi baan ontwerp met mooie lange trajecten met alle ingredienten zoals bergdorp,industrie,loc depot e.d..
Mooi ruim opgezet,ik ben benieuwd naar de vorderingen,hierbij mijn complimenten.



jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Hallo allemaal

Bericht door jeepney »

Welkom Hans

Henk


Plaats reactie