Talstadt
Re: geen baanplan
Tja, bijna
ik heb bijna alle dagen ...
Zaterdag, bijna
zondag, bijna
maandag, bijna
dinsdag, bijna
woensdag, bijna
donderdag, bijna
vrijdag, bijna
.....
mvg
Freddy
ik heb bijna alle dagen ...
Zaterdag, bijna
zondag, bijna
maandag, bijna
dinsdag, bijna
woensdag, bijna
donderdag, bijna
vrijdag, bijna
.....
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: geen baanplan
geduld geduld... het is maar een hobby... zegt de persoon die absoluut geen geduld heeft......
Re: Talstadt
Hehe,pfff eindelijk,het heeft even geduurd maar hier is dan mijn baanplan Talstadt.
Zo zal het er ongeveer uit moeten gaan zien,bij deze een korte uitleg:
Gestippelde kleurlijnen = tunnel traject
Oranje = dubbelsporige hoofdbaan
Groen = enkelsporige lokaalbaan met schaduw opstelspoor in berg links
Blauw = tandrad pendelbaan,wordt niet aangesloten op hoofdbaan maar stopt wel op hoofdstation (Talstadt)
en het bergstation.
Grijs = industriespoor en pendelspoor voor zand/kolen stort,deze word aangesloten op de lokaalbaan
Geel = stationssporen
Rood = goederen doorrij en omkoppelspoor
Bruin = laadplaats voor zand/kolen pendeltrein met overlaad installatie Flm.9482
Station Talstadt ligt op 7cm hoogte,Talstadt zelf op '0' ,de stad ligt tussen hoger gelegen sporen in vandaar de naam.
Het loc depot en industrie ligt ook op 7cm.
Aan de rechterkant ligt een schaduwstation voor de hoofdbaan op '0'.
De tandradbaan gaat vanaf Station Talstadt naar het 50cm hooggelegen bergdorp waar ook een klein kasteel ligt als toeristen trekpleister.
De tandrad loc krijgt een eigen loc depot rechts naast station Talstadt bij de grijze sporen.
De lokaalbaan gaat vanaf station Talstadt het dal in en zal beneden onderaan de berg stoppen bij een opstapplaats,daarvandaan weer naar station Talstadt.
Onderin de berg ligt een schaduw stationnetje voor de lokaalbaan,zodat ik hier met 2 treinen wisselen.
De zand/kolen pendelbaan gaat vanaf de stort en overslag naar de laadplaats (bruine stuk spoor met installatie Flm.9482) waar de kippers worden geladen door de wagons erboven en weer terug naar de stortplaats waar deze weer worden gelost met kipinstallatie Flm.9481
De stations gebouwen krijg ik in 3D niet zichtbaar ondanks de hoogte instellingen,jammer dan.
Overigens ben ik nog niet tevreden met de planning van de loc loods,daar zullen nog wel wat wijzigingen in worden gemaakt.
Zo zal het er ongeveer uit moeten gaan zien,bij deze een korte uitleg:
Gestippelde kleurlijnen = tunnel traject
Oranje = dubbelsporige hoofdbaan
Groen = enkelsporige lokaalbaan met schaduw opstelspoor in berg links
Blauw = tandrad pendelbaan,wordt niet aangesloten op hoofdbaan maar stopt wel op hoofdstation (Talstadt)
en het bergstation.
Grijs = industriespoor en pendelspoor voor zand/kolen stort,deze word aangesloten op de lokaalbaan
Geel = stationssporen
Rood = goederen doorrij en omkoppelspoor
Bruin = laadplaats voor zand/kolen pendeltrein met overlaad installatie Flm.9482
Station Talstadt ligt op 7cm hoogte,Talstadt zelf op '0' ,de stad ligt tussen hoger gelegen sporen in vandaar de naam.
Het loc depot en industrie ligt ook op 7cm.
Aan de rechterkant ligt een schaduwstation voor de hoofdbaan op '0'.
De tandradbaan gaat vanaf Station Talstadt naar het 50cm hooggelegen bergdorp waar ook een klein kasteel ligt als toeristen trekpleister.
De tandrad loc krijgt een eigen loc depot rechts naast station Talstadt bij de grijze sporen.
De lokaalbaan gaat vanaf station Talstadt het dal in en zal beneden onderaan de berg stoppen bij een opstapplaats,daarvandaan weer naar station Talstadt.
Onderin de berg ligt een schaduw stationnetje voor de lokaalbaan,zodat ik hier met 2 treinen wisselen.
De zand/kolen pendelbaan gaat vanaf de stort en overslag naar de laadplaats (bruine stuk spoor met installatie Flm.9482) waar de kippers worden geladen door de wagons erboven en weer terug naar de stortplaats waar deze weer worden gelost met kipinstallatie Flm.9481
De stations gebouwen krijg ik in 3D niet zichtbaar ondanks de hoogte instellingen,jammer dan.
Overigens ben ik nog niet tevreden met de planning van de loc loods,daar zullen nog wel wat wijzigingen in worden gemaakt.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Re: geen baanplan
Bij de eerste korte blik, ook hier idd een wow,
Maar kun je wel rondom de tafel lopen? of staat hij op wieltjes, zodat je hem naar voren kunt trekken?
indien nee, hoelang zijn dan jouw armen?
Want als dit idd vast tegen 1 of 2 wanden komt te staan, zul je op zijn minst mangaten moeten plannen, zodat je overal bij kunt komen.
mvg
Freddy
Maar kun je wel rondom de tafel lopen? of staat hij op wieltjes, zodat je hem naar voren kunt trekken?
indien nee, hoelang zijn dan jouw armen?
Want als dit idd vast tegen 1 of 2 wanden komt te staan, zul je op zijn minst mangaten moeten plannen, zodat je overal bij kunt komen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Talstadt
Dank je,alleen de rechterzijde komt onder een schuin dak,het schaduwstation daar blijft bereikbaar via de onderkant,tevens maak ik dat uitneembaar,zolang het schaduwstation daar niet klaar is komt er op die plaats een uitneembaar doorrijspoor.
Dan kan ik op mijn gemak het schaduwstation bouwen en als het klaar is gewoon omwisselen met het tijdelijke doorrijspoor,en kan ik als er storingen zijn in het schaduwstation de twee delen gewoon weer tijdelijk omwisselen zo kunnen de treinen altijd blijven rijden.
De achterzijde blijft ook bereikbaar,deze grenst momenteel aan de leefruimte van mijn oudste zoon (open wand) die binnenkort het huis uit gaat,nu staan daar wat meubels waardoor ik er nu nog doorheen moet wurmen maar als hij weg is,is deze ruimte helemaal open en dus goed bereikbaar.
De linkerkant grenst aan het looppad naar de leefruimte van mijn zoon.
De enige moeilijk bereikbare plaats is dus onder het schuine dak aan de rechterzijde.
Dan kan ik op mijn gemak het schaduwstation bouwen en als het klaar is gewoon omwisselen met het tijdelijke doorrijspoor,en kan ik als er storingen zijn in het schaduwstation de twee delen gewoon weer tijdelijk omwisselen zo kunnen de treinen altijd blijven rijden.
De achterzijde blijft ook bereikbaar,deze grenst momenteel aan de leefruimte van mijn oudste zoon (open wand) die binnenkort het huis uit gaat,nu staan daar wat meubels waardoor ik er nu nog doorheen moet wurmen maar als hij weg is,is deze ruimte helemaal open en dus goed bereikbaar.
De linkerkant grenst aan het looppad naar de leefruimte van mijn zoon.
De enige moeilijk bereikbare plaats is dus onder het schuine dak aan de rechterzijde.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Re: Talstadt
Misschien kun je toerit naar de draaischijf dubbelsporig maken. Dan kun je er tussenin de bevoorrading voor zand en water uitbeelden, een van die twee sporen kun je van een slakkenkuil voorzien en langs een van die twee sporen kun je een bekolingsinstallatie of zoiets kwijt. Dat geeft je wat meer speelmogelijkheden en je kunt wat meer details uitbeelden waardoor het geheel nog levendiger wordt.
Groeten,
Hans Bogaards
Groeten,
Hans Bogaards
Re: Talstadt
Je hebt helemaal gelijk Hans,het is zeker ook het plan om dergelijke installaties te gaan plaatsen.
Zoals ik al eerder aangaf is het plan van het industrie gedeelte nog niet naar mijn zin en zullen er zeker nog aanpassingen aan worden gedaan.
Mijn prioriteit ligt nu bij het verder leggen van de hoofd rijbaan en het installeren van bezetmelders en en het testen met koploper.
De interface/bezetmelders en wisseldecoder zijn besteld en ga ik eerst op een testbaan uitproberen.
Zoals ik al eerder aangaf is het plan van het industrie gedeelte nog niet naar mijn zin en zullen er zeker nog aanpassingen aan worden gedaan.
Mijn prioriteit ligt nu bij het verder leggen van de hoofd rijbaan en het installeren van bezetmelders en en het testen met koploper.
De interface/bezetmelders en wisseldecoder zijn besteld en ga ik eerst op een testbaan uitproberen.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Re: Talstadt
Intussen wat kleine aanpassingen gedaan aan de onderbouw voor verbreding.
Ik heb wel spijt dat ik de houtdelen gelijmd heb,is wel stevig maar niet handig voor dergelijke aanpassingen,dat word dus weer slopen.
Ik heb wel spijt dat ik de houtdelen gelijmd heb,is wel stevig maar niet handig voor dergelijke aanpassingen,dat word dus weer slopen.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894