Ga ik even over doordenken. Vermoed echter dat ik dan domweg de hele onderkant van de rail voordat ik ga zagen / knippen / vijlen moet vertinnen. Ik heb de maten van code 40 rail niet allemaal bij de hand, maar voor je idee: de voet is 0,8 mm breed. dat is dus niet zo veel
Als ik m'n best doe en ECHT op IEDERE soldering let dan is het eigenlijk wel in een keer goed te doen, zonder al te veel soldeer. Alleen zoals gezegd, die mentaliteit van "lekker goed vastplakken" uit de electronicareparatie tijd zit er nog te veel in
Op zich is een van de toepasbare truccen om zodra je klaar bent met solderen de stift van de soldering weg te schuiven en dan capilair overtollige tin mee te nemen. Echter dit werkt enkel indien er niet te veel soldeer aanwezig is. Anders loopt het met het weghalen van de stift weer terug (geeft WEL aan dat de soldering goed is

)
De soldeer waar ik met werk is ook al maar 0,5 dik dus zoveel dunner kan ik ook alweer niet gaan.
Wat ik verder al bedacht had is om nadat het wissel klaar is (d.w.z. mechanisch volledig in elkaar zit) e.a. na te lopen met desoldeerdraad en daarmee de overtollige soldeer weghalen.
Echter de beste oplossing is me gewoon een tweede soldeermethodiek aan te leren, namelijk "schoon werk" en deze me eigen te maken naar de methode "electronica reparatie werk"
FYI de rails die
deze meneer gebruikt is dus ook code 40. Het kan dus wel. Alleen maakt hij er fiNescale (of mogelijk nog erger) van en hou ik het maar bij N-schaal. Op mijn rails kunnen de standaard N-schaal "pizza-cutters" ook rijden. En dat gaat bij hem niet lukken. Wel qua rail hoogte, maar niet qua flensgroefbreedte