Advies gevraagd: Hobbytrain H4000

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Raider
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2012 18:51

Advies gevraagd: Hobbytrain H4000

Bericht door Raider »

Beste spoorcollega's,

Ik heb vorig jaar in November een Hobbytrain H4000 BR18 gekocht via Ebay van een Duitse modelbouwwinkel (moba24.de). Omdat deze loc wel DCC ready is maar geen NEM-stekker heb ik besloten om dit te laten doen. Ik heb deze toen binnengedaan bij een modelbouwwinkel in Antwerpen(Verschooten) om deze te digitaliseren. Nu heb ik hem gisteren terug gaan halen. Resultaat is dat hij nog steeds analoog is omdat er een slechte stroomopname is en ze hem daarom niet hebben gedigitaliseerd. Probleem is dus dat ik deze loc niet zelf heb getest omdat ik toen geen analoge trafo had. Dus ik weet niet of er een fout bij de winkel is gebeurd of dat er iets mis was met deze loc. Wat zijn mijn opties? Kan ik deze omruilen of weet er iemand een adres die deze loc ineens ineens goed kan laten lopen en digitaliseren?



Spar
Berichten: 142
Lid geworden op: 09 jan 2010 17:29
Locatie: Rotterdam

Re: Advies gevraagd: Hobbytrain H4000

Bericht door Spar »

Hallo Raider,

Het lijk me sterk dat de lok analoog slechte contact maakt, het kan zijn dat de lok wijnig heeft gereden of anders te veel olie een oorzaak is.
Was de lok nieuw of gebruikt?

Als ik begrijp woon je rond Antwerpen dus lastig om even langs te gaan.
Misschien is er een ander op het forumdie in de buurt woond. Ik woon in Rotterdam.
Ik kom zelf we eens in Antwerpen maar dit is niet vaak.

Als er soldeer punten zijn aangebracht dan moet het niet al te moeilijk zijn on het zelf te doen.
Hobbytrain gebruik vaal kleine klipjes voor analoog door te verbinden, als je deze weghaald en de draadjes op de juiste kunten zet moet het lukken.

Is er misschien een club in de buurd waar je woon?

Succes John


Digitrax DCS 200
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB

dentheo
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Advies gevraagd: Hobbytrain H4000

Bericht door dentheo »

Wanneer ik op Internet lees in digitaliseringstips zijn er drie constanten:
1) de bevestiging van de motor in de tender is niet zoals in de beschrijving
2) ontstoorkondensatoren moeten eruit.
3) zonder bijkomende draad geen controle op het voorste licht .

Lok is voorbereid met afneembare strips, zoals draaistelloks...

Ik woon wel dichterbij, maar soldeer niet graag aan andermans spullen....daarvoor ben ik net iets te onhandig



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

Onderwerp starter
Raider
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2012 18:51

Re: Advies gevraagd: Hobbytrain H4000

Bericht door Raider »

De loc is nieuw gekocht. Ik wil gerust zelf proberen om er een decoder op te solderen (ook al heb ik dat nog nooit gedaan) maar ik heb altijd gelezen dat als een loc analoog niet goed rijd, digitaliseren nutteloos is. Iemand tips om die loc analoog goed rijdend te krijgen (even ter info: ik heb nog nooit een loc uit elkaar gedaan behalve om een decoder in te pluggen)?



dentheo
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Advies gevraagd: Hobbytrain H4000

Bericht door dentheo »

Raider schreef: ik heb altijd gelezen dat als een loc analoog niet goed rijd, digitaliseren nutteloos is.
100% akkoord, indien niet goed rijdend analoog, NIET digitaliseren....
Dus iemand zoeken in de buurt die nog analoog rijdt .



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd
Plaats reactie