Spookmelding bij opstarten systeem

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 431
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Spookmelding bij opstarten systeem

Bericht door Ronald1 »

Ik heb een probleem.

Als ik de Intellibox en daaropvolgend WinDigiPet opstart heb ik soms een bezetmelding die er niet hoort te zijn. Dit onafhankelijk van het aantal treinen die er werkelijk op de baan staan (0 of 10 maakt niet uit). De melder die bezet is lijkt volledig willekeurig / random.

Als ik opstart zonder de spookmelding dan is het systeem daarna ook Ok. Verder is het systeem stabiel ik heb geen flikkerende meldingen oid.
Uit/aanzetten van WinDigiPet heeft ook geen invloed. Het lijkt puur met het opstarten van de IB van doen te zijn.

Opmerkelijk is ook dat toen de baan kleiner was ik hier geen last van had (toen 1 booster en 80 melders). Ik werk nu met 3 boosters en 208 melders.

Ik heb al kabels verlegd etc maar ik krijg het vooralsnog niet weg.

Als ik bij het opstarten een spookmelding krijg, dan start ik doorgaans de IB nog eens op en dan is het meestal goed of anders bij de derde opstart.

Mijn systeem bestaat uit PC met Windigipet – USB LocoNet Interface Rosoft – Loconet – Intellibox – Viessmann 5233 en S88SD16n bezetmelders. (de 5233 decoders zijn met S88LN via loconet met systeem verbonden, dus ik heb geen lange s88 kabels).

Dit is iets wat je natuurlijk niet wilt maar ik kan niet vinden waar het aan ligt, dus ik hoop dat jullie suggesties hebben waar ik moet zoeken.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

Spar
Berichten: 142
Lid geworden op: 09 jan 2010 17:29
Locatie: Rotterdam

Re: Spookmelding bij opstarten systeem

Bericht door Spar »

Hallo Ronald,

Ik zou de vraag bij Rosoft neerleggen.

John


Digitrax DCS 200
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 431
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Spookmelding bij opstarten systeem

Bericht door Ronald1 »

Even voor de volledigheid

Mijn "probleem" lijkt opgelost en te wijten aan interferentie van LocoNet kabels met TV/radio/internet kabels.

Ik heb de LocoNet kabel verlegd en het is nu Ok.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Plaats reactie