Bouwupdate:
Pfoei wat een stof in dit draadje! Zo ook op de modules!

Ze hebben bijna een maand in de kast gestaan na Houten Digitaal in december vorig jaar. Feestdagen, familieverplichtingen en het rijdend maken van m'n andere baan, vergde al mijn aandacht.
Nu, met RAIL in aantocht hebben we weer een testweekend achter de rug. Alles werkte probleemloos op mijn modules, afgezien van 1 sein wat niet ingeregeld bleek. Dit verhelpen we a.s. donderdag bij het opbouwen op RAIL.
Afgelopen weekend bij H@NS op de snuffelbeurs een aantal seinen ingeslagen, waaronder voor mij enkele dwergseintjes en deze zijn nu geplaatst. Ook heb ik me wat verdiept in het seinwezen verder en er zijn ook de nodige bordjes voor 'langs de lijn' gefabriceerd. Het geeft het geheel een 'affere look' zeg maar... Nou ja, oordeel zelf;
De te nauwe tussenruimte tussen het hoofdspoor en rangeerspoor richting station Domburg maakt dat het dwergseintje ri Kiel-Hafen links van de rangeerlijn ligt...
De uitrit ri Kiel-Hafen en de hoofdlijn heeft nu ook weer een werkend dwergseintje gekregen...
Het Uitrijsein op de hoofdbaan is nog niet in gebruik in onze blokverdeling, dus is dit sein 'afgekruist' naar het 1:1 voorbeeld.
In aanloop naar de inrijseinen met voorsein staan nu aankondigingsborden. De 3 banders staan op de andere module (als de verf droog is)
Ondertussen heeft alle stilstand in ontwikkeling ervoor gezorgd dat het onkruid weeldig tiert rond de Wieldraaierij...
Dit wordt later het slechts zichtbare spoor van de Werkstatt, aangezien het ingeklemd wordt tussen de Wieldraaierij en de hoofdwerkplaatsloods. Dus een mooie plek om met wheateren te oefenen en er een groezelig, weinig gebruikt spoortje van te maken.
Het spoortje loopt dood tegen het gebouw. Daar moet dus een stootjuk-balk-iets tegenaan komen. Die heb ik niet zomaar liggen en moest ik dus zelf maken...
Een oude FLM-startset wagon die ik al als donor aan het gebruiken ben, wordt voor dit doel ontdaan van 2 buffers. Ook het trapje ging eraf. Dit is een mooi opstapje voor machinisten en rangeerders als ze iets parkeren op dit spoor. Nabij het stootjuk komt dus dat trapje te staan.
Buffers met superlijm op een lucifer geplakt...
De lucifer met acrylverf roodgeverfd en direct daarna met zwarte olieverf in terpentine verdund geweatherd. Hier moet hij nog drogen...
De stootbalk gemonteerd aan het gebouw. Ook van Balsahout wat planken en plaatwerk in de hoek gegooid. Links nabij de muur van de Wieldraaierij staat het opstapje/voormalige wagon-trapje.
Verder is de ruimte tussen spoor en muur opgevuld met houtlijm en daarop allerhande donkere grasstrooisels (kleine beetjes per keer) grind, gravel en ballast door elkaar. Zo onstaat er een soort van groezelig paadje-wat-er-eigenlijk-niet-hoort-te-zijn-maar-er-wel-ligt...
Totaaloverzicht. Ben benieuwd hoe het eruitziet als straks de muur droog is. Dan ga ik hem met wit poederen...
Ook op de andere module werden wat werkzaamheden verricht. Voornamelijk herstelwerkzaamheden en het plaatsen van de 2 dwergseintjes.
Het bos voor de tankplaat was na Houten digitaal gedecimeerd tot 2 bomen...

Gelukkig heb ik een voorraad, dus daaruit zijn weer nieuwe bomen gehaald.
Ook is er door de club een perspex randje aangebracht langs de voorzijde van de baan, daardoor wordt e.e.a. beter beschermd. Wel is het lastiger foto's maken.
Het 'nieuwe' bos door de perspex heen gefotografeerd...
Het nieuwe bos gezien v.a. de tankplaat kijkende ri het publiek...
Vandaag ben ik vooral bezig met proefpassen van dakelementen op de Werkstatt als ook het huishouden dus wellicht later vandaag nog een update!
Groetjes,
Hoontje