HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Rtoonen
Berichten: 322
Lid geworden op: 30 jun 2013 19:43
Locatie: Vlissingen

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Rtoonen »

Wouw, wat een indrukwekkend ding. Prachtig.

Groet,
Rob


Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000

robvanwijngaarden
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 dec 2021 22:17
Locatie: Amsterdam

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door robvanwijngaarden »

Deze wissel zou van mij ingelijst mogen worden.

Groet, andere Rob


Nederland periode 6. z21start, itrain. Mijn baan: Doetinchem.
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Momfer »

Mooi stukje vakmanschap :)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 687
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Paul_DMV »

Het is even stil geweest, ivm verhuizing. Nu had ik eerst een zolder van ca 9m bij 3, maar die moest ik wel delen als logeerkamer, en er zaten veel opstakels in zoals een wastafel, deur openingen etc wat een beetje onhandig was. In het nieuwe huis is er een aparte logeerkamer, aparte werk + hobby kamer met 2 bureau's, 1 voor werk en 1 voor treintjes verbouwen en een heuze trein zolderkamer van ca 4,5x4,5m onder de dakkapel, dus niet echt last van een schuin dak, wel een trapgat dat er vanaf gaat, maar hier wil ik mogelijk een stukje met de baan overheen wat je evt weg kan halen. In deze mooie lichte kamer zou ik dan toch een leuk baantje weer moeten kunnen bouwen. Gelukkig was ik nog niet heel ver en had ik alles in modules gemaakt, dus tot dusver nog niks hoeven slopen, maar er zal wel wat moeten worden aangepast omdat ik wat minder lange rechte stukken heb in een vierkant van 4x4.

Eerst ben ik even een tijdje bezig geweest met de muur van de dakkapel af te timmeren, want de dakkapel stond 6 cm naar binnen, en dat is onhandig om treinvitrines tegen aan te hangen, dus die 6cm heb ik opgevuld met balkjes, gipsplaten en daarna afgesmeerd, meteen ook wat extra wcd's aangelegd aan de grond en eentje boven in voor verlichting, want dat zat er ook nog niet. De PV omvormer zat ook vreselijk in de weg dus die heb ik ook omgehangen zodat die in het hoekje onder de baan hangt.

Eerst maar eens de vitrines opgehangen, waterpas rondom met de laser. Natuurlijk meteen achter de gipsplaat een extra balkje gemaakt thv de ophang schroeven van de vitrines, anders zit je weer met gipsplaat pluggen te rommelen.

Hier de lange kant waar ik de muur heb afgetimmerd, de lengte boven de trap komt precies uit, het andere deel is 110-90-110+80, dat kwam zo uit in het vorige huis op 310cm, maar ik denk dat ik die 90 midden vitrine ga vervangen voor 2x 110 zodat ik 4x 110 aaneengesloten gekoppelde vitrines heb. De 90cm midden module kan dan weer naar beneden tussen de 2x 135

Afbeelding

Je ziet hier naast nog een hoop rommel ook twee enorme klimspiralen op de kant liggen die ik van iemand heb kunnen overnemen, scheelt weer een hoop bouwtijd als ze in de baan passen.

Aan de andere kant van de dakkapel past precies de 150cm vitrine, dit wandje ga ik nog wel zinkblauw schilderen net als de rest.

Afbeelding

In de werk/hobby kamer heb ik ook nog twee lange vitrines van 135+135. Misschien dat hier dan de 90cm midden vitrine weer tussen komt.

Afbeelding

De eerste paar treintjes alsvast uitgepakt.

Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

Raymond
Berichten: 1939
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Raymond »

Hallo Paul,
Dat is een mooie ruimte, kun je weer lekker gaan bouwen👍🏻
Die vitrinekasten zijn ook erg mooi!
Succes!

Groet,
Raymond



FidOo
Berichten: 5670
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door FidOo »

Aan vitrines geen gebrek zo. Veel plezier in jullie nieuwe huis en succes met de baan.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2263
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door traiNiac »

Heel fraai Paul, daar kun je heel wat materieel in kwijt


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Bjor »

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en met je fraaie treinkamer. Daar gaan ongetwijfeld weer fraaie dingen worden gebouwd.
Je vitrines zijn ook erg fraai.

Veel plezier!


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1535
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Hans »

Hallo Paul,

Wat een heerlijke ruimte.
Veel succes met de nieuwe baan.
Zie ik daar nou een airco?

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 687
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Paul_DMV »

klopt hans, goed gezien.

We hebben meteen 4 airco's geïnstalleerd in ons nieuwe huis, woonkamer, slaapkamer, logeerkamer en werk/hobby kamer, alles op het zuiden. Treinzolder niet, dit was al duur zat, maar daar zit ik toch niet als het heel mooi weer is. Vooral in de woonkamer zijn we echt superblij mee als het ook te heet is om buiten te zitten. De 15 zonnepanelen zorgen voor 3x meer energie dan de airco gebruikt dus het is duurzaam, als ze aan staan lever ik meer terug dan dat ze uit staan, want dan schijn de zon ;-). En als we in de winter weer super hoge gasprijzen hebben, dan maak ik eerst even mijn stroom saldo op met verwarmen met de airco.

nu weer over treintjes. Mijn vorige baan in aanbouw moet wel even terug naar de tekentafel voor wat aanpassingen, de ruimte is minder lang, maar wel vierkant dus wat dingen anders, minder lengte, maar ik zie ook wel weer de voordelen daarvan. Hier wat eerste ideetjes, het station komt redelijk overeen met wat het was, maar de aanliggende wisselstraat met opstelsporen komt meer in een bocht, gek genoeg kunnen hierdoor de echte kopsporen in het (doorlopende)kopstation wat langer worden. Het is uiteraard nog geen final design. De keerlus met museumbaan blijft zoals het is, alleen wordt 90 graden gedraaid, en dat krijg ik in het programma niet meer voor elkaar, dus daar moet je dan maar even door heen kijken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Dré
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2020 10:57

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Dré »

Hoi Paul,
Lekker bezig, ziet er al indrukwekkend uit _o_ .
Nou ook nog een baantje om die mooie Rhätische Bahn treintjes te laten rijden :D .


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 687
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: HZM - Hollandse Zolder Modulebaan van Paul

Bericht door Paul_DMV »

ja die RHB baan is nog wel een dingetje, wellicht iets modulairs wat om de kerstboom kan ofzo. De wens is er nog wel, en dan wordt het een volledige winterbaan met heel veel sneeuw.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Plaats reactie