Pagina 18 van 29

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 09 apr 2013 07:40
door ouwerling
Wat een lengte.
Wat gaat die sleep trekken?
Heb je ook een helix?
Gaat ie dat trekken?
Is alleen al een vermogen aan wagonnetjes :-)

Mooi.

Groet

Jos

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 09 apr 2013 09:57
door Hookies
Lekkere sleep zo!

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 09 apr 2013 11:52
door Hoontje
:o


:mrgreen:

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 09 apr 2013 13:49
door Rik
Jos schreef:Ik dacht dat ik het al aardig kon vullen, maar dat valt best tegen. Nog niet eens 1 spoor vol :(
Spoor 31 is dan ook het langste spoor dat we hebben hè ;)

Gr

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 10 apr 2013 21:41
door jeepney
ouwerling schreef:Wat een lengte.
Wat gaat die sleep trekken?
Heb je ook een helix?
Gaat ie dat trekken?
Ik tel meer dan 50 wagonnetjes, dat zal op het vlakke wel lukken, en bij een helling van 2-3% net wel of net niet, ligt er vnl aan hoe soepel de wagonnetjes lopen.

Ik kijk uit naar een filmpje waar zo'n sleep op ooghoogte langs komt.

Henk

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 11 apr 2013 11:46
door Doolemeister
Hoi Jos,

Wat ben je lekker bezig!
Schitterend om zo'n groot project te zien.

Groet,

Arjan

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 13 apr 2013 22:29
door Bouwe
Mijn complimenten Jos!

mvg Bouwe

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 28 apr 2013 19:31
door marco
Geweldig jos wat je weer laat zien.
Nog werk zat zie ik haha :D

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 29 apr 2013 21:48
door Krab
Is er nog geen vervolg we willen foto's zien Jos . :mrgreen:


mvg Sjaak

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 29 apr 2013 22:09
door Jos
Ligt even op een laag pitje Sjaak, ben nu met een baanplan voor de nieuwe tuinbaan bezig :D

Groetjes,
Jos

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 30 apr 2013 07:55
door Maurits71
leuk Roosenbosch in LGB

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 30 apr 2013 11:40
door Jos
Dan moet ik nog even een stukje grond aanschaffen denk ik :lol:

Groetjes,
Jos

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 30 apr 2013 12:07
door The Railroader
Industriespoortje naar de moestuin? :mrgreen: Ben benieuwd naar het sporenplan.

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 30 apr 2013 21:04
door Jos
Dat kan Fred, het is nog niet definitief, maar dit is de laatste versie van het plan:

Afbeelding

Groetjes,
Jos

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 22 mei 2013 15:42
door Krab
Hoi Jos ,
door het slechte weer is er nog vooruit gang bij de binnen baan :mrgreen:
Door de regen zul je niet veel kunnen doen buiten . :(




mvg Sjaak

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 22 mei 2013 20:52
door Jos
Hoi Sjaak,

Helaas niet. Heb nog teveel andere binnenklusjes :D

Groetjes,
Jos

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 22 mei 2013 21:49
door P Bender
Jos schreef:Dat kan Fred, het is nog niet definitief, maar dit is de laatste versie van het plan:

Afbeelding

Groetjes,
Jos
Jos,

Kijk er nog eens naar en zie wat er gebeurd / waar je uitkomt wanneer je de wissels in de rijrichting in rechtstand berijdt. Strikt genomen geldt dat ook voor wissels die aftakkend met de punt mee berijdt

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 22 mei 2013 23:23
door Jos
Paul, fijn dat je meedenkt, maar ik snap niet wat je bedoelt :oops:

Groetjes,
Jos

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 23 mei 2013 18:15
door Zolderspoor
Hallo Jos.

Wat wordt bedoeld is dat het (niet alleen in ons land) gebruikelijk is dat wissels bij voorkeur in de rechtuit stand worden bereden. Zeker als in het station sprake is van doorgaande treinen. Alhoewel….ik weet in Oostenrijk tenminste 3 plekken waar buiten het stationsgebied het aftakkende spoor het doorgaande spoor is. Toegegeven, er wordt ter plekke niet echt hard gereden, maar toch.
Als er niet kan worden ontkomen om voor stoppende treinen over aftakkend wissel te rijden, geeft men er de voorkeur aan bij binnenkomst rechtuit en pas bij vertrek over aftakkend wissel te rijden. Dan is de snelheid over het algemeen lager en krijgt de wissel niet zulke klappen.

Als je jouw plan toch nog eens op de schop neemt, kijk dan ook gelijk eens naar de ruimte die je nodig hebt voor perrons. En kan de zijlijn voor het visuele effect niet met twee wisseltjes worden aangesloten op het andere net? Desnoods alleen met niet-bedienbare handwissels.

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 23 mei 2013 21:42
door Jos
Hallo Rob,

Ok, ik snap het. Dit is een smalspoorbaan tijdperk III-IV. Daar komt dit vaker voor.
Het losse zijlijntje is een pendelbaan voor de railbus, deze ligt hoger dan de rest.
Er komen 2 perrons, 1 boven de 5 sporen, de andere tussen spoor 2 en 3. Past prima ;)

Groetjes,
Jos

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 26 mei 2013 14:00
door Krab
Hoi Jos ,
vandaag was het weer droog dus je bent verder gegaan met de buitenbaan ??
Als ik jou was nam ik dinsdag vrij dan is er weer een droge dag met zon voorspeld :mrgreen:



mvg Sjaak

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 26 mei 2013 20:06
door spoor65
En het kijken naar die tuinbaan, is ondanks dat het een andere schaal is, natuurlijk ook erg leuk.
voor hen die ook mee willen kijken naar Jos zijn vorderingen:

http://nordkappe.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=626

Mooi bezig Jos,

je vorige tuinbaan, vond ik al een erg leuk project, dit gaat dus ook vast weer een toppertje worden.

mvg

Freddy

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 29 jan 2014 22:31
door Jos
Zo, even het stof van dit draadje afhalen :D
Na de zomer met de tuinbaan bezig te zijn geweest heb ik de afgelopen weekends weer aan Roosenbosch gewerkt.
Meters rail gelegd, vele draadjes gesoldeerd, een hoop servo's gemonteerd en servodecoders geprogrammeerd. Inmiddels zijn 76 wissels geprogrammeerd. Ook wat er nu ligt in Koploper ingevoerd en de nodige testritten uitgevoerd.

Maar goed, tijd voor wat foto's. Het emplacement van Roosendaal ligt er nu.
Van links naar rechts:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit een ander perspectief:

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog de rest van de draadjes, bezetmelders en servo's + decoders voordat ik aan de helix en het schaduwstation kan beginnen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Groetjes,
Jos

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 29 jan 2014 22:41
door Richie
Respect.... :o

Re: Roosenbosch

Geplaatst: 30 jan 2014 01:14
door Ad_M
Ik hoop dat kwijlen is toegestaan ?
ff mijn scherm schoonmaken :mrgreen:

Fijn weer een post van je te mogen ontvangen Jos

Mvg,
Ad