Dat hoeft niet zo te zijn, alles wat we onder de baan erbij hebben geschroefd had niet gehoeven of hadden we ook gekozen als we analoog reden. Dradenboel hou je toch, vanaf het moment dat je wissels elektrisch wil schakelen (zelfs dat hoeft niet, je kan prima digitaal rijden met handbediende wissels). Mijn dochter van 7 kan prima overweg met de mobile station, mijn pa van 73 ook. Natuurlijk moet je even door een leermoment heen, maar dat is bij andere zaken (zoals aansluiten van rails en wissels en het maken van scenery) ook. De ervaring is dat het niet lastiger te bedienen is dan de afstandsbediening van de TV.janiegein schreef:Ik rij en zal nooit verder komen dan analoog, want als ik de bouw van de diverse banen zie die digitaal rijden en dan alle toestanden die daarvoor nodig zijn onder de banen geschroefd zie dan wordt ik eerlijk gezegd dusdanig ontmoedigd
Het argument van ouder materieel vind ik daarentegen wel hout snijden, zelfs als de kosten van een decoder op zich wel mee valt. Als techniek je tegenstaat is zelf digitaliseren van je wat oudere locs geen goed plan en laten doen kost inderdaad het nodige.
Het is persoonlijk maar het leverde ons echter wel veel plezier meer op en (gek genoeg misschien) juist veel minder techniek onder de treintafel.
Bart