Hallo N-fans,
Dank voor jullie leuke reacties en tips. Der bouw van Strümpfelbach ligt helaas een beetje stil. En voor mij is het ook nog geen kerstvakantie, dus de vorderingen blijven uit. Ik heb nog steeds geen water gekocht en de methode van Jeroen past bij mij niet zo goed denk ik. Het is echt een slootje van zeg een halve centimeter breed.
Dat vordert dus niet. Wel ben ik begonnen met een monnikenwerkje, namelijk het maken van de reling voor het viaduct. Daarvoor gebruik ik Weinert paaltjes, maar er moet om de 12 mm. een paaltje worden geplaatst, dus dat gaat wel even duren bij een viaduct van een kleine meter lang
Erger nog, eerst moet een deel van de paaltjes voorzien worden van telefoondraadhouders. In werkelijkheid waren die tot in epoche 3 ook op de reling aanwezig en als ik het niet doe, dan eindigen die telefoonpalen zo abrubt
Hoe ik het doe, kun je zien aan de foto's:
Verder ben ik nog enkele dagen in Zuid-Duitsland geweest en wat gelegenheid gevonden om treintjes te kijken, onder meer in het Höllental en op de Schwäbische Alb. Daar werd juist een stoomrit georganiseerd (doen ze daar blijkbaar elke Adventszaterdag) met een zware goederentreinlok (Baureihe 58) en met mijn favoriete loktype, de Württembergse T3. Ik viel dus met mijn neus in de boter, al was het zeer slecht weer en had ik zelf geen gelegenheid om mee te rijden. Maar wel een paar mooie foto's kunnen maken van de vertrekkende loks. Hierbij een van de foto's: