Kleinerbach

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

Afgelopen weekend in de weer geweest met het gipsverband ..niet omdat mijn been of arm was gebroken ;) maar om het landschap vorm te geven.
Er zijn 18 rollen van 3 meter verbruikt (breedte 6cm) en het landschap ziet er nu wat winters uit.

Afbeelding

Afbeelding

Het is nu goed uitgehard en ben vandaag een dagje vrij (onze trouwdag 22Jaar) en ben begonnen aan de bouw van het nieuwe station.

Had al wat bebouwing zondag voor de frul geplaatst om te kijken hoe het zou staan maar dat viel tegen snel het licht uit en deur dicht een dag gewacht en kreeg al een ander beeld ervan ,denk niet te veel gebouwen maar meer groen en dat zeker aan de linkerhelft van de baan.
Dit weekend maar weer verder bouwen aan het station.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2213
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Kleinerbach

Bericht door traiNiac »

Ziet er veelbelovend uit Gerhard


Gebruikersavatar

william
Berichten: 1204
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Kleinerbach

Bericht door william »

Hallo Gerhard,

Dat witte klopt toch (is toch goed)? Het is tenslotte, al zou je het niet zeggen, winter :mrgreen:
En van harte gefeliciteerd met jullie 'bronzen' huwelijk.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Kleinerbach

Bericht door epocheales denken »

Gefeliciteerd Gerhard, we kunnen elkaar een handje geven. Mijn vrouw en ik zijn vandaag op Valentijnsdag 27 jaar getrouwd. 🥳
Mooi werk trouwens, jouw nieuwe landschap!

Groetjes Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Kleinerbach

Bericht door leon1965 »

Gefeliciteeerd, op deze dag lijkt het me verstandig niet met de hobby bezig te zijn ( 35 jaar ervaring / getrouwd) ;-)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

@Harry: dank je ,het ziet er een beetje rommelig uit maar het gaat helemaal bedekt worden :)

@William: Aja winter hoe zag dat er ook al weer uit! :lol: nou dan ben ik snel klaar een paar skiërs erop en ik kan afronden ;) :lol: Dank je wel voor de Felicitatie :Thumb

@Hans: Dank je wel voor de felicitatie ,Jij (jullie) ook van harte Gefeliciteerd :D ,we zijn net terug van een etentje we kregen er zelf vuurwerk bij (serretjes Fontijn) en nu even uitbuiken :D
Het landschap dat wordt nog weer wat ,ben van plan om weer wat nieuwe(re) materialen die op de markt zijn sinds vorige keer te gaan gebruiken/proberen het is toch het liefste wat ik doe.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

leon1965 schreef: 14 feb 2024 19:36 Gefeliciteeerd, op deze dag lijkt het me verstandig niet met de hobby bezig te zijn ( 35 jaar ervaring / getrouwd) ;-)
Dank je Leon! ,Nou de hobby is geen probleem hier hoor ,verplicht stilzitten is hier niet bij ,mijn vrouw en ik hebben gezamenlijke interesses en doen bijna alles samen ,Modelspoor is mijn hobby die ze ook zeer waardeert (in tegenstelling tot mij Ex ...11 jaar zonder modelbouw :( ) en zo mij de ruimte geeft hiervoor, ben een geluksvogel wat dat betreft ;)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Kleinerbach

Bericht door leon1965 »

Prachtig !!! Geniet ervan !!!! ik ben ook gezegend wat dat betreft !!!



Raymond
Berichten: 1914
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Kleinerbach

Bericht door Raymond »

Lekker bezig Gerhard!👍🏻
Ene natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!🥳🥳🥳
Hier nog zo'n geluksvogel, mijn vriendin vind het ook allemaal leuk, zij doet zelf de LGB baan in de tuin, die maakt van alles🙂
Op zolder waar mijn banen staan komt ze alleen maar kijken😁

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Kleinerbach

Bericht door Schachbrett »

Ziet er inspirerend uit Gerard. :Thumb
Mooi en veel werk zie ik. :mrgreen:


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7387
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Kleinerbach

Bericht door Krab »

Gerhard schreef: 14 feb 2024 16:35 Afgelopen weekend in de weer geweest met het gipsverband ..niet omdat mijn been of arm was gebroken ;) maar om het landschap vorm te geven.
Er zijn 18 rollen van 3 meter verbruikt (breedte 6cm) en het landschap ziet er nu wat winters uit.

Afbeelding

Afbeelding

Het is nu goed uitgehard en ben vandaag een dagje vrij (onze trouwdag 22Jaar) en ben begonnen aan de bouw van het nieuwe station.

Had al wat bebouwing zondag voor de frul geplaatst om te kijken hoe het zou staan maar dat viel tegen snel het licht uit en deur dicht een dag gewacht en kreeg al een ander beeld ervan ,denk niet te veel gebouwen maar meer groen en dat zeker aan de linkerhelft van de baan.
Dit weekend maar weer verder bouwen aan het station.
Ziet er goed uit Gerard ,ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met groen er op en niet een enkel boompje erop maar een heel bos :mrgreen:

Ja ik ben in de gelukkige omstandigheid van 48 jaar getrouwd te zijn en ook een vrouw die de hobby een warm hart toedraagt ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

Mooi om te lezen dat we veel steun krijgen van onze partners :Thumb .

Het weer zit mee deze winter zodat de grondwerkers hun werk kunnen doen en de fundering van het station er al ligt , aan de muren wordt ook hard gewerkt.
Op dit moment heeft zojuist de 2297 een stam rijtuigen neer gezet waar hij nu voorbij rijd om terug te gaan naar het Depot, maar wat voor een Loc. komt er voor deze stam?....weten jullie het?.....ze zullen nog een paar dagen daar blijven staan en dan komt de type loc. die ik al een in het echt van binnen heb mogen bekijken in de werkplaats, waarna hij een nieuw (Rood) kleurtje ging krijgen dat was ongeveer 11 jaar geleden als ik goed heb onthouden ,helaas zijn de foto's die toen gemaakt zijn verloren gegaan erg jammer :cry:

De foto:
Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7387
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Kleinerbach

Bericht door Krab »

Dat ken dan enkel maar een 216 of de rode 2200 zijn denk ik Gerard ;)

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Kleinerbach

Bericht door Schachbrett »

Blijven mooie rijtuigen die Plan E's


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7387
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Kleinerbach

Bericht door Krab »

Ben nog steeds benieuwd naar welke rode de loc Gerard. :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

:lol: Sjaak , het is idd een 1200 maar geen rode ,maar gewoon de geel/grijze van Piko en heb een sounddecoder laten plaatsen ,durf het zelf niet meer om te doen heb nu al wat moeite om de bouwdozen te bouwen (concentratie/vermoeidheid)

Met mijn eerste echte "goede" camera naar Zwolle gereden waar je toen nog gewoon overal lopen kon, samen met mijn vader er naar toe om te kijken en een mooie foto gemaakt.
Afbeelding

Dat was eigenlijk de enige foto uit die tijd.
Later nog enkele gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Toen wij nog HO hadden kocht mijn vader de 1200 van Lima bij de Hema , heb ik later met de rest ingeruild voor een N-spoor begin
set (1998) , had in 1992 al een begin set gekocht van Minitrix met de 1100 en de rijtuigen die ik nog steeds heb.
Later kocht ik op Eurospoor (2007) mijn eerste 1200 (Analoog) bij H@ns :D dat was mijn eerste kennismaking met Freebit.
Afbeelding

De blauwe 1200 heb ik later weer verkocht vanwege het digitale tijdperk (Nog steeds spijt), rijtuigen zijn gebleven.
Jaren hebben de rijtuigen in de doosjes gebivakkeerd en pas te voor schijn kwamen nadat ik de 2200 kocht maar vond niet echt een mooi setje zo.
Dus vanaf volgende week ben ik weer blij met een mooie 1200 set. :)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

jw82
Berichten: 293
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Kleinerbach

Bericht door jw82 »

Mooi vooruitzicht @Gerhard! :)
Gerhard schreef: 18 feb 2024 11:56 Met mijn eerste echte "goede" camera naar Zwolle gereden waar je toen nog gewoon overal lopen kon, samen met mijn vader er naar toe om te kijken en een mooie foto gemaakt.
Afbeelding

Dat was eigenlijk de enige foto uit die tijd.
Tof! En welke tijd (jaartal) hoort bij deze foto? Even geïnteresseerd vanwege de combinatie met de goederenwagen die hier ook in de vitrine staat...net als een 1200. 8-)


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

@ Jan-Willem: De foto is begin jaren 80 genomen ('81/'82) exacte jaartal moet ik even na kijken weet niet precies waar hij nu ligt, als het goed is staat het er achterop.


En dan was het zover vandaag ...hij is gearriveerd , jammer genoeg heb ik nog niet veel tijd gehad om hem echt te programmeren de eerste poging is mislukt krijg hem niet aan het rijden :cry: , wel een foto alvast gemaakt.
zodra ik meer tijd heb ga ik het weer proberen.

Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1914
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Kleinerbach

Bericht door Raymond »

Mooie aanwinst Gerhard!
Veel plezier ermee!

Leuk verhaal over dat jullie ook H0 hadden!
Wij hadden ook Lima H0 (blauwe 1200) maar ook Juef, daar is alles mee begonnen!
Wij.. mijn Vader, mijn 2 broers en ik zaten vaak op zondag op zolder met de baan te spelen, ik lag dan vaak op me buik want dan zag het er echter uit😄

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

Dank je Raymond,

Het is bij ons begonnen met mijn vader dat was ongeveer in 1960 ,als klein ventje kon ik niet naar zolder we hadden een losse houten trap wat gevaarlijk was en af en toe tilde mijn vader mij op om op zolder te komen.
Er was toen al een grote tafel met een baan en enkele huisjes ,en 3 locomotieven 1 van Fleischmann zo'n klein rood lokje en een begin set en 2 JOUEF locomotieven een BB 9200 en een SNCF Stoomloc die ik nog steeds heb en ook nog goed rijd!, en die ik nooit zal wegdoen een mooi aandenken aan mijn vader die overleed in 1983
Soms haalde hij een paar rails op en enkele wagons mee naar beneden waar ik mee mocht "rijden"
Later in 1976 toen ik 12 was en we verhuisden hadden we daar ook een mooie zolder met een goede trap en vanaf toen begon het pas echt voor mij.
Vele banen gebouwd en afgebroken en nu ik dit jaar 60 word is het wel tijd om eens een baan te bouwen die blijft :lol:

Maar goed bewegende beelden zijn ook mooi! ,het geluid is niet echt hard maar vind het voldoende.
https://youtu.be/yJYwHQrNr8I?si=EV0yvVDf8Et8VwsN


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1914
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Kleinerbach

Bericht door Raymond »

Mooi om te lezen!
Ik heb ook een loc als aandenken aan mijn Vader, een blauwe 1200 van Lima al is dat niet de orginele van toen....deze heb ik later opnieuw gekocht op de beurs in Houten.

Leuk filmpje!👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

Heel rustig gaat het verder , mja onverwacht niet gepland eigenlijk maar voor September als we vakantie hebben, plots toch na een berichtje met een nieuw nestje onze nieuwe pup (Golden Retriever ) opgehaald en dat heeft ook veel aandacht nodig :D
Maar zo nu en dan even tijd om verder aan de bouwdozen te werken, het oude Station van "Osterburken" af op nabewerking na doordat het niet echt een prettige bouwdoos was besloten om mijn andere modernere Station van mijn vorige baan "Tal der Eichhörnchen" ook te gebruiken en er naast te plaatsen, ook de oude voetgangersbrug heb ik weer gebruikt alles word nog na bewerkt.

Sinds gisteren een nieuwe Loc binnengekregen de 1616 uitvoering DB en hier al onderweg door het Station met de HUPAC.

Afbeelding

Nu weer verder bouwen aan Miltenberg :)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Kleinerbach

Bericht door leon1965 »

Heel veel plezier met de puppy golden retriever....mogen we ook een foto van de nieuwe aanwinst?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 439
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Kleinerbach

Bericht door Gerhard »

Jazeker Leon!

Haar naam is Jessy en zoals je ziet is ze geconcentreerd aan het TV kijken ...politie serie...ze wil een echte speurhond worden :lol:
Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Kleinerbach

Bericht door leon1965 »

Wat een schatje!!!


Plaats reactie