Verschillende decoders

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Dreday
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2023 14:30

Verschillende decoders

Bericht door Dreday »

Ik heb een Brandende vraag,
ik heb inmiddels al een aantal N lokjes omgebouwd naar digitaal.
Hier heb ik esu voor gebruikt en dat bevalt best zo ver.
Maar nu ben ik in contact gekomen met doehler & haass
En kom ik tot de conclusie dat je met deze decoder zo traag kan kruipen wat echt super mooi is.
Ik krijg dat met de esu decoders niet voor elkaar. Het rijd wel mooi maar niet zo kruipend als doehler & haass.
Mijn vraag is dat ook of dit bekend is of is er iemand die mij
Iets meer kan vertellen.

Mvg dreday



piksov
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Verschillende decoders

Bericht door piksov »

Hi dreday,

welkom op het forum !

Ik doe al een flink aantal jaren digitaal, ben ook begonnen met esu decoders, ik denk versie 1 ... en die hadden alzheimer:
zo gauw er ook maar een kleine stroomonderbreking was stopte de lok en ging weer langzaam optrekken naar de snelheid die hij voor de onderbreking had.

Heel irritant. Dus alle esu decoders (alle 1 of 2 ...) verkocht ... Of esu dat tegenwoordig nog steeds heeft weet ik niet , ik koop ze niet meer.
Het rijgedrag (mooi rustig) was wel goed, ik weet niet meer of het kruipen op lage snelheid ook goed was, te lang geleden.

Alles omgezet naar TRAN decoders, die hadden dat alzheimer gedrag niet.

Ook nog een paar zimo's geprobeerd, maar die hebben enorm veel instellingen (voor mij te veel)

En toen kwam ik D&H tegen

Tot nu toe zijn dat in mijn ogen de beste decoders .. relatief simpel in te stellen en goed rijgedrag.

Dus ja ... ik ben wel fan van D&H decoders...

Ik heb een jaar geleden al mijn oude decoders verkocht en rij nu alleen maar met D&H decoders (op een paar uitzonderingen na, dat zijn dan vaak soundsloks waar ze al in zaten)

groet,
Guus



piksov
Berichten: 1437