Ervaring wissel aandrijving voor Peco wissels

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
caveman2
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2022 17:01

Ervaring wissel aandrijving voor Peco wissels

Bericht door caveman2 »

Goedendag,

Het bouwen van de baan ligt helaas door drukke werkzaamheden volledig stil. Ik heb nu zelfs een beetje spijt van mijn overstap van minitrix rails naar pech code 55 flex omdat ik nu echt niks even tijdelijk kan neerleggen.

Maar goed, daar kom ik ook wel weer overheen ;-)

Vraag, wat is de beste/handigste/eenvoudigste/betaalbare optie voor wisselaandrijving voor Peco wissels?

Ik ben begonnen met een servo, verenstaal, hoek profiel en een Arduino Uno voor de aansturing, maar daar gaat best wel wat werk en finetuning inzitten om dat goed te krijgen.

Alvast bedankt!!

Kees



59erke
Berichten: 158
Lid geworden op: 14 jan 2021 11:59
Locatie: Oost Vlaanderen - Belgie

Re: Ervaring wissel aandrijving voor Peco wissels

Bericht door 59erke »

Ik werk al jaren met de servo's van Cobalt IP https://www.dccconcepts.com/manual/owne ... nt-motors/ in combinatie met Peco en Fleischmann wissels. Schakelen gebeurt bij mij via een simpele drukknop maar kan volgens mij ook digitaal.

Kan gewoon supersnel onder de baan worden geplaatst en aangesloten zonder gedoe met houdertjes, verenstaal en dergelijke. Nog geen seconde spijt gehad van deze motortjes (zijn wel niet superstil maar dat stoort me niet)


Belgisch N Spoor - Thuisbaan La Gleize TPIV - Collector reeks 59 NMBS

Grtjs Koen

Ipio
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Ervaring wissel aandrijving voor Peco wissels

Bericht door Ipio »

MTB MP1 ook een goede wisselomzetter met extra aansluiting voor de polarisatie van het puntstuk.


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Plaats reactie