BB 63000 SNCF

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Fransderee
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 jan 2018 23:45

BB 63000 SNCF

Bericht door Fransderee »

Ik heb 2x de BB63000 diesel van SNCF van ROCO. Op mijn baan rij ik veel met diesels in periode 3-4 , dus dat past wel denk ik
Maar mijn vraag is eigenlijk hoe werden deze machines in werkelijkheid gebruikt. Alleen voor goederen vervoer of ook personen vervoer?



Onderwerp starter
Fransderee
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 jan 2018 23:45

Re: BB 63000 SNCF

Bericht door Fransderee »

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het nu zo opgelost omdat ik locs nodig had voor mijn rijtuigen van de sncf


Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1222
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: BB 63000 SNCF

Bericht door CC72000 »

in het echt hebben deze Loks een topsnelheid van 80km/u. Ze worden vooral gebruikt voor goederentreinen, rangeerwerk, maar ook voor (lokale) personentreinen. Google maar eens op BB63000 SNCF en tussen de foto's zie je ook wel eens een reizigers trein.
http://reseau3gg.centerblog.net/rub-vol ... 00--2.html


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Onderwerp starter
Fransderee
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 jan 2018 23:45

Re: BB 63000 SNCF

Bericht door Fransderee »

Dank je , dus zo gek is het niet wat ik doe☺️☺️
Of een alternatief om deze peronen treien te trekken? Liefst dieseltractie


Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: BB 63000 SNCF

Bericht door leon1965 »




roba
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:53

Re: BB 63000 SNCF

Bericht door roba »

Die 67000 familie van REE is nog niet leverbaar, maar er is op de 2e hands markt genoeg:
BB67300 en BB67400 van Minitrix
BB66000 van Piko geleverd vanaf 2008; Piko heeft voor 2024 na een lange pauze een heruitgave aangekondigd,
A1AA1A68000 en 68500 van Mabar; de fabrikant is nu waarschijnlijk definitief failliet.

Die 67001 van Lima uit de jaren 60 was er natuurlijk ook nog, maar grof gedetailleerd en trekkracht en stroomafname zijn wat minder.

Voor jouw rijtuigen die in de jaren 80 uit de dienst zijn genomen is het klassieke kleuren schema "Bleu Diesel" het meest logische, dat wil zeggen een combinatie van donkerblauw met middelblauw/lichtblauw. Het middelblauw verbleekte onder de Franse zon nogal snel zodat alles tussen middel en lichtblauw voorkwam.

En voor series die waren geleverd met aluminium sierstrips zijn die bij onderhoudsbeurten vanaf eind jaren 70 verwijderd en vervangen door alleen witte verf.


Groetjes,
Rob


Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: BB 63000 SNCF

Bericht door leon1965 »

de BB6600 van Piko is al leverbaar in Frankrijk


Plaats reactie