Wat kan er achter de Piko DRG E16 EN DRG E18?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
erwin1z
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Wat kan er achter de Piko DRG E16 EN DRG E18?

Bericht door erwin1z »

Een vraag, welke personen rijtuigen kunnen achter deze twee e-locs uit tijdperk II?
Graag hoor ik de suggesties en van welk merk de personen rijtuigen zijn.
Piko DRG E16
Afbeelding
Piko DRG E18

Afbeelding

Alvast bedankt.
Mvg
Erwin


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Wat kan er achter de Piko DRG E16 EN DRG E18?

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Beide locomotieven zijn voor het personenvervoer bedoeld. Dus je kunt van "100 deuren" wagons tot wagons uit 1937 er achter zetten. Deze zijn nog leverbaar, maar je moet er wel opletten dat het wagons uit de DRG tijd zijn, dus geen Deutsche Reichsbahn of Deutsche Bundesbahn van voor de periode met het schild DB. Fleischmann 6260006 , Piko 40623 en voor de rest wat er tweede hands beschikbaar is. Periode I en periode II zijn tegenwoordig een "vies" woord bij de leveranciers, heb daar wel eens bij Fleischmann naar gevraagd en dan krijg je als antwoord dat er geen vraag naar is. De ironie wil dat als een van die grappenmakers een model uit periode II op de markt zet deze als EERSTE af fabriek zijn UITVERKOCHT, hoezo geen vraag naar? Er zijn hier op het forum heel veel hobbyisten die een periode II baan hebben of gaan bouwen. Dus je gaat veel tripjes maken naar Houten, Zutphen, Rijswijk...


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Onderwerp starter
erwin1z
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: Wat kan er achter de Piko DRG E16 EN DRG E18?

Bericht door erwin1z »

Beste Joop,

Dankjewel wel voor je antwoord.
Ga eens op zoek naar de set van Fleischmann, en maar weer eens naar Houten afreizen.
Zelf heb ik al wel wat personen rijtuigen van minitrix uit tijdperk II, maar vind het wel leuk als er verschillende samenstellingen langs rijden.

Het is de laatste jaren helaas wel erg mager wat ze uitbrengen, niet alleen wat betreft de personen rijtuigen, maar ook bij goederen wagons is er erg weinig.
Brawa heeft een aantal goederen wagons uitgebracht van de DRG, helaas zijn deze erg moeilijk te vinden.

Het zoeken naar wagons is ook voor mij een deel van de hobby.
Met vriendelijke groeten
Erwin


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Wat kan er achter de Piko DRG E16 EN DRG E18?

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Wat de DRG tijd betreft met goederen vervoer is dat er eigenlijk maar vijf type wagons permanent verkrijgbaar zouden moeten zijn. Het gaat dan om de gesloten goederenwagon G10 (relatief een plat dak, Fleischmann, Minitrix, Brawa) en de G20 (hoog dak, Minitrix, Arnold). De andere drie typen zijn bakwagens voor kolen, dit zijn de typen A1 (O, Arnold, Fleischmann en Minitrix), A6 (O en On, Fleischmann en Minitrix) en A10 (Om en Omm, Fleischmann). Ik heb mijn site nog niet bijgewerkt sinds ik op een ander systeem werk, daar heb ik een paar pagina's over goederenwagons. Wellicht help dat.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Onderwerp starter
erwin1z
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: Wat kan er achter de Piko DRG E16 EN DRG E18?

Bericht door erwin1z »

Beste Joop,
Dankjewel voor je informatie.
Ik ga zeker een keer kijken op je website.
Fabrikanten blijven moeilijk te begrijpen met wat ze uitbrengen , en wat mij betreft zouden ze vaker nieuwe modellen mogen uitbrengen in Tijdperk I en II.

Mvg
Erwin


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 884
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Wat kan er achter de Piko DRG E16 EN DRG E18?

Bericht door Mack »

E18 kan toch ook een blauwe enzian achter ?

Mack


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Wat kan er achter de Piko DRG E16 EN DRG E18?

Bericht door Sandopie »

Mack schreef: 02 apr 2024 23:57 E18 kan toch ook een blauwe enzian achter ?

Mack
Niet in Tijdperk II. De Blaue Enzian's eerste rit was in 1951.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Plaats reactie