goede treinen winkel

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Mack
Berichten: 884
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

goede treinen winkel

Bericht door Mack »

weten jullie goede treinen winkel in Nederland online als hans er mee stopt ?


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: goede treinen winkel

Bericht door FidOo »

Domburg Train Support. Ken Martin al jaren en is een topgozer.
Crazytrains (al weet ik niet of hij nog treinen verkoopt, of dat het alleen nog de micromotor spullen zijn).


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: goede treinen winkel

Bericht door thevandijks »

Ik ga vaak naar Kuijpers Hobbyhuis in Utrecht, mooie winkel en prima service.
Maar het blijft jammer dat Hans stopt, daar kocht ik veel op de beurs in Houten.
Groet Hans



u43hvs
Berichten: 600
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: goede treinen winkel

Bericht door u43hvs »

Ik geloof niet dat we in Nederland een winkel hebben met het zelfde aanbod op gebied van n spoor


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5095
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: goede treinen winkel

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Een goed alternatief voor de n-spoorstore hangt helemaal af van wat je er koopt. Zo heb ik voor auto's, scooters en fietsers van KATO nog geen alternatief gevonden. De spullen van Woodland zijn wel op meerdere plekken in het land verkrijgbaar.

Daarnaast heeft iedere winkel z'n kracht en zwakte.

Zo is de kracht van wentink hier in Arnhem het grote assortiment nieuw N( minder als de n-spoorstore maar meer als gemiddeld in mijn beleving) en veel laag geprijst 2e hands N en de bereikbaarheid( vooral met trein en bus). De min punten zijn bestellen en de webshop.

Ik wil dit jaar in ieder geval diverse winkels die ik nog niet ken of waar ik jaren niet ben geweest af gaan om te kijken of het wat voor me is. De laatste jaren ben maar bij 3 winkels regelmatig geweest.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2343
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: goede treinen winkel

Bericht door H@Ns »

Hallo,

We zijn nog niet weg en er ligt nog genoeg N-Spoor 😉

En wie weet …

Groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

CGdeBrabander
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: goede treinen winkel

Bericht door CGdeBrabander »

Modeltreinexpress in Vlaardingen
Meyer & Blessing Rotterdam
Houtloos / wapstad. Den haag


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2211
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: goede treinen winkel

Bericht door traiNiac »

H@Ns schreef: 19 apr 2024 17:00 Hallo,

We zijn nog niet weg en er ligt nog genoeg N-Spoor 😉

En wie weet …

Groet, Hans
Een cliffhanger 👍



u43hvs
Berichten: 600
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: goede treinen winkel

Bericht door u43hvs »

"En wie weet"!!!@@?????


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: goede treinen winkel

Bericht door epocheales denken »

Voor mij is Grootendorst in Woerden al jaren een heel prettige en laagdrempelige winkel. Afspraken worden altijd nagekomen en als er iets is met een lok wordt dit goed opgelost.
Gewoon een heel gezellige winkel met sinds een tijdje ook occasions en boeken.
Kom er graag. Geen groot N assortiment, maar bestellen gaat vrij snel, meestal binnen een week.
Ook een goed werkende webshop en de bestelling wordt degelijk verpakt opgestuurd.

Hans.


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5095
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: goede treinen winkel

Bericht door neudalhausenstadbahn »

CGdeBrabander schreef: 19 apr 2024 17:45 Modeltreinexpress in Vlaardingen
Meyer & Blessing Rotterdam
Houtloos / wapstad. Den haag
Modeltreinexpress ben ik jaren terug 1x geweest en dat was om 2 redenen de laatste keer. De toegankelijkheid was nogal slecht, te veel traptredes en de rolstoel van konden we eigenlijk nergens kwijt maar je kon er ook niet mee de winkel door en het personeel kwam nogal onvriendelijk over en we voelden ons er totaal niet welkom. Ik heb geen idee hoe het daar nu is maar dit zijn de hoofd redenen waarom ik daar niet ben terug gegaan.

Meyer&Blessing kom ik om de paar jaar. Een tijdje ging ik specifiek voor maquette bouw spul van Schulcz daarheen maar sinds dat verdween ben ik er nog maar een enkele keer geweest. Voor mij is dat een van de winkels waar ik voor woodland spul wil gaan kijken wat wentink niet heeft( die heeft wel wat maar niet alles wat ik zoek).

Houtloos / wapstad ik ben beide nog niet geweest maar bij eentje wel al een paar keer met de tram langs gereden en die staan op het "te doen" lijstje om dit jaar eens te gaan kijken.

Grootendorst ben ik een paar jaar terug 1x geweest en ik vond toen het assortiment erg mager. Als ik het zo lees ook in het verleden op forums, handig voor als je in buurt woont , maar voor mij niet de moeite om de trein voor uit te stappen.

In Puth achter Geleen zit een klein winkeltje. Een vriend van mij die in de buurt woont komt en besteld daar regelmatig. Ik ben er 1x keer geweest en ja ik vond het een nuttige modelspoor buurtwinkel maar geen reisdoel voor mij om vanuit Arnhem heen te gaan.

En ja ik zoek vooral ook winkels die naast de minder gangbare/onder gewaardeerde merken ook "meuk" verkopen voor aantrekkelijke prijzen. En wat voor de een een goede winkel is hoeft het voor de ander niet te zijn, dat hangt vooral af van wat je zoekt en waar je je geld aan uit wil geven.

Dit jaar wil ik in ieder geval eens naar one2zmodelshop in Hegelsom( bij station Horst-Sevenum). Daar ga ik dan vooral heen voor spoor 0 spul en Metcalfe bouwpakketten.

Andere winkels waar ik dit jaar een kijkje wil nemen zijn de winkels in Amersfoort, Apeldoorn(Bentink, groen tip van Jeroen laatst), Franeker, Voorhout en Wierden.

@H@ns het is heel fijn dat jullie nog niet weg zijn( al zijn de voor mij interessante artikelen dat grotendeels al wel) en als een overname als nog zou komen is dat natuurlijk alleen maar toe te juichen ;) . Wij als n-spoor gemeenschap in Nederland zullen ons toch moeten voorbereiden op een toekomst zonder n-spoorstore( en mogelijk andere winkels want er gaan vast meer mensen met pensioen :idea: :? ) en daarbij op zoek naar alternatieven. Aangezien ook lang niet iedere winkel een volledige website heeft is het zeer nuttig dat met elkaar te bespreken ;) .

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: goede treinen winkel

Bericht door OBBinN »

neudalhausenstadbahn schreef: 19 apr 2024 16:35
Daarnaast heeft iedere winkel z'n kracht en zwakte.
_o_

Iedere winkel is voor iedereen anders. In Heerhugowaard heb je Huider, mooie grote zaak met (te) weinig inhoud. Ze hebben erg veel ruimte binnen (pluspunt!) waar meer uit te halen valt naar mijn idee. Zowel kopen in de winkel als via de webshop geen problemen voorgehad.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: goede treinen winkel

Bericht door thevandijks »

epocheales denken schreef: 19 apr 2024 22:50 Voor mij is Grootendorst in Woerden al jaren een heel prettige en laagdrempelige winkel. Afspraken worden altijd nagekomen en als er iets is met een lok wordt dit goed opgelost.
Gewoon een heel gezellige winkel met sinds een tijdje ook occasions en boeken.
Kom er graag. Geen groot N assortiment, maar bestellen gaat vrij snel, meestal binnen een week.
Ook een goed werkende webshop en de bestelling wordt degelijk verpakt opgestuurd.

Hans.
Ja in mijn werkend bestaan als ik in Woerden moest zijn bezocht ik Johan altijd, ook wel eens wat dingen gekocht. Aardige man en mooie winkel!
Groet Hans



thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: goede treinen winkel

Bericht door thevandijks »

neudalhausenstadbahn schreef: 20 apr 2024 00:44
CGdeBrabander schreef: 19 apr 2024 17:45 Modeltreinexpress in Vlaardingen
Meyer & Blessing Rotterdam
Houtloos / wapstad. Den haag
Modeltreinexpress ben ik jaren terug 1x geweest en dat was om 2 redenen de laatste keer. De toegankelijkheid was nogal slecht, te veel traptredes en de rolstoel van konden we eigenlijk nergens kwijt maar je kon er ook niet mee de winkel door en het personeel kwam nogal onvriendelijk over en we voelden ons er totaal niet welkom. Ik heb geen idee hoe het daar nu is maar dit zijn de hoofd redenen waarom ik daar niet ben terug gegaan.




Groetjes Michiel
Ook zonder rolstoel zijn de verkopers in deze winkel niet vriendelijk, zal wel een karakter trekje zijn. Paar keer geweest en ze stonden vroeger ook op de beurs in Houten. Ik was wel verwonderd door de enorme voorraad in de winkel in Vlaardingen, ben je op zoek naar iets wat al een poosje niet verkrijgbaar is moet je in deze winkel zijn.

Groet Hans


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4484
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: goede treinen winkel

Bericht door spoor65 »

En natuurlijk zijn er ook over de grens nog best wel modelspoorwinkels te vinden.

Nu heeft niet elke dan een goede webshop,
Die het wel hebben, ja dan komt er meestal iets hogere verzendkosten bij.

Maar er zijn er ook, die toch ook daarin het goed doen.

Hünerbein in Aken, b.v. en dicht over de grens, dus ook vanuit Nederland goed bereikbaar, en een uitgebreide webshop,
alleen op N gebied staan er ruim 7000 artikelen online.
verzendkosten naar Nederland en België zijn gewoon heel netjes met een bedrag van €9,60

Zo zijn er, net over de landgrens, wel meer adressen te vinden, b.v. Munster en Osnabrück, met pakweg een uurtje rijden vanaf de grens.
Ook goed met het openbaar vervoer te komen. Munster heeft zelfs meerdere modelbouw winkels, waaronder Wiemo en Modellbahnen-Licht,
Henry Schirrmeister (tweedehands aan en verkoop winkel in modelspoor)

en ja, Hans zegt: wie weet ... Laten we hopen dat er nog een kans blijft, dat iemand opstaat om verder te gaan, al zou het mss in wat afgeslankte vorm zijn, want ik kan mij goed voorstellen, dat zo`n super toko in zijn geheel over te nemen, wel een erg grote investering zou hebben gevraagd.
Hans en Ineke hebben het tenslotte ook op moeten bouwen van de grond af aan.

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: goede treinen winkel

Bericht door Bjor »

neudalhausenstadbahn schreef: 20 apr 2024 00:44 Houtloos / wapstad ik ben beide nog niet geweest
De Wapstad (in Rijswijk) is medio 2017 gesloten. Er is in Den Haag alleen nog de Houtloods.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Bas71
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2024 15:09

Re: goede treinen winkel

Bericht door Bas71 »

Modeltreinmarkt barendrecht
Zeker op de modelspoorparty ongeveer 1x per maand zie website
Redelijk wat oud n spoor


Rotterdam-Oost
1975-1980
Z21 start+wifi
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5095
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: goede treinen winkel

Bericht door neudalhausenstadbahn »

spoor65 schreef: 20 apr 2024 13:49 Hünerbein in Aken, b.v. en dicht over de grens, dus ook vanuit Nederland goed bereikbaar, en een uitgebreide webshop,
alleen op N gebied staan er ruim 7000 artikelen online.
verzendkosten naar Nederland en België zijn gewoon heel netjes met een bedrag van €9,60
Laten we het voor de duidelijkheid gewoon op Aachen houden zoals de plaats echt heet, tenslotte ligt Aken in de buurt van Dessau.

Los daarvan wil ik ook graag eens naar Aachen en dan ook weer eens bij Hünerbein kijken of het voor mij wat is. Dat kan officieel met de trein met de ov-chipkaart en alle NS abonnementen. Alleen rijd die RE18 tussen Heerlen en Aachen de laatste maanden vaker niet als wel dus tot die weer betrouwbaar rijd neem ik het risico niet om daarheen te gaan.

Even vergeten gister dat de winkel in Franeker ook dicht is |:( Daar kwam ik pas achter toen ik met m'n ouders al in Franeker liep vanmiddag. We deden daar even een ongeplande tussenstop opweg naar Brouwdok in Harlingen.

Menzels-lokschuppen in Düsseldorf is een winkel met een groot assortiment spullen in alle schalen en van meuk tot nieuw spul met alles er op en aan en ook spullen van minder bekende merken. Zo heb ik er in het verleden ook auto's van diverse Japanse merken gekocht.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Mack
Berichten: 884
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: goede treinen winkel

Bericht door Mack »

laten we hopen Hans een doorstart maak

Mack


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

WouterDeBanaan
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 jul 2023 15:55

Re: goede treinen winkel

Bericht door WouterDeBanaan »

neudalhausenstadbahn schreef: 20 apr 2024 23:03
Laten we het voor de duidelijkheid gewoon op Aachen houden zoals de plaats echt heet, tenslotte ligt Aken in de buurt van Dessau.
Aken is gewoon de correcte Nederlandse benaming. Denk niet dat iemand hier zich zal vergissen...


----> Mijn store met printplaatjes
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4484
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: goede treinen winkel

Bericht door spoor65 »

Aken, zoals ik het omschreef is, in het Nederlands, idd gewoon correct.

Michiel, ik snap jouw beweegredenering , maar klik op jouw Link naar Aken, bij Dessau, ga vervolgens schuiven naar Maastricht en Heerlen, dan zie je net over de grens liggen: Aken.

En als we het dan over duidelijkheid hebben, dan zie ik onder jouw naam staan, dat je in "Arnheim" woont 7(8)7


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: goede treinen winkel

Bericht door thevandijks »

In ieder geval is er in Aken een heel mooie treinenwinkel, aan de Markt :-)

Groet Hans



Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: goede treinen winkel

Bericht door Rick »

neudalhausenstadbahn schreef: 20 apr 2024 23:03Even vergeten gister dat de winkel in Franeker ook dicht is |:( Daar kwam ik pas achter toen ik met m'n ouders al in Franeker liep vanmiddag. We deden daar even een ongeplande tussenstop opweg naar Brouwdok in Harlingen.
Frjentsjer en Harns dan.
neudalhausenstadbahn schreef: 20 apr 2024 00:44
CGdeBrabander schreef: 19 apr 2024 17:45 Modeltreinexpress in Vlaardingen
Meyer & Blessing Rotterdam
Houtloos / wapstad. Den haag
Modeltreinexpress ben ik jaren terug 1x geweest en dat was om 2 redenen de laatste keer. De toegankelijkheid was nogal slecht, te veel traptredes en de rolstoel van konden we eigenlijk nergens kwijt maar je kon er ook niet mee de winkel door en het personeel kwam nogal onvriendelijk over en we voelden ons er totaal niet welkom. Ik heb geen idee hoe het daar nu is maar dit zijn de hoofd redenen waarom ik daar niet ben terug gegaan.
Online, waar om gevraagd werd, heb je daar geen last van. Naast de N-Spoorstore bestel ik meestal bij Modeltrein Express en DM-Toys, laatstgenoemde heeft veel leuke scenery voor op de baan.



Valéry
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: goede treinen winkel

Bericht door Valéry »

Niet te vergeten Kramm in Hilden, te voet binnen tien minuten bereikbaar vanaf station Hilden of Hilden Süd (even ver) aan S-Bahnlinie S1 (richting Solingen), goed gesorteerd ook voor schaal 1:160.
Groet van
Laatst gewijzigd door Valéry op 21 apr 2024 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: goede treinen winkel

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Toch wel vreemd dat er veel winkels sluiten. Nog los van geen opvolger. De samenleving vergrijst in ramp tempo, hadden ze 50 jaar geleden ook al kunnen voorzien..... Je zou dus denken dat er een enorme groep is die wat wil gaan doen met die vrije tijd. Ook bij clubs is het flink zeuren. Geen nieuwe aanwas en een snel vergrijzend bestand. Ook geen nieuwe aanwas in het "grijze domein". Wat ik wel bemerk is dat veel mensen geen geld willen uitgeven voor de hobby. Niet alleen bij treinen, maar ook bij andere hobby's. De vraag dringt zich dan op wat al die mensen overdag doen. Nu is het wel zo dat als je iets wil hebben, maakt niet uit wat, dat je vroeger met een uurtje klaar was en tegenwoordig moet je niet raar staan te kijken dat je er minimaal drie dagen over doet. En het dan raar vinden dat het publiek online gaat shoppen. Zo maar een observatie en eigen ondervinding. De detail handel is failliet, geen gehoor geven aan de vier P's (commerciële economie), maar wel de hoofdprijs vragen.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Plaats reactie