Rails combinatie

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Knootje
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jan 2020 20:24

Rails combinatie

Bericht door Knootje »

Voor het zichtbare traject gebruik ik peco 55 maar voor het bochtwerk uit het zicht wil ik een ander merk gebruiken.
Welk merk werkt het beste met code 55 samen?


Kees Duivis
Gebruikersavatar

Jannesvdijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jul 2020 23:48
Locatie: Zwolle

Re: Rails combinatie

Bericht door Jannesvdijk »

Fleischmann of minitrix is prima te doen, wel even opletten met de overgang dat je die iets afvlakt
Ivm dat je 55 naar 80 gaat


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4484
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Rails combinatie

Bericht door spoor65 »

Waarom niet gewoon doorgaan met peco code 55?

een flex rail peco 55 kost je bij H@ns, €6,64 heb je 91cm rail voor

een minitrix flex kost je €5,70 maar heb je echter maar 73cm rail voor.
wil je met vaste boog rail gaan werken, ben je met minitrix R2 er 6 nodig voor 180gr, die je dan al €13.38 gaat kosten.

Ik zou zeggen, ga door met peco code 55, geen geknoei met overgangen van railsoorten.

mijn persoonlijke 2 centjes

mvg Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rails combinatie

Bericht door OBBinN »

Wat Freddy al aangeeft, denk dat er meer moeite en tijd gaat zitten in het aanpassen van de overgangen dan dat je alles met 1 soort legt. Werkt makkelijker en sneller en je kan ook niet ergens fouten maken.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Rails combinatie

Bericht door Rick »

spoor65 schreef: 21 apr 2024 13:54 een flex rail peco 55 kost je bij H@ns, €6,64 heb je 91cm rail voor

een minitrix flex kost je €5,70 maar heb je echter maar 73cm rail voor.
De Roco/Fleischmann flex kost daarentegen maar 4,18 euro. Uit betrouwbare bron heb ik trouwens dat het geen probleem is beide soorten te combineren: ;)
spoor65 schreef: 19 jul 2012 21:11 Code 80 kun je gebruiken samen met minitrix, dat zal zeker geen probleem zijn,
daar uiteindelijk minitrix ook een code 80 rail is kwa afmetingen.

Wil je toch graag code 55 gebruiken op zichtbare plekker, ook niet z`n groot probleem,
ook die koppeling met minitrix is te maken, waar het dat je een heel klein beetje de rails moet bijslijpen/schuren,
opdat de overgang van de rails geen springplankje word voor de treinen.

er zijn, als je hier de zoekfunctie gebruikt met als term peco, zeker wel meer draadjes te vinden hier,
waarin deze dingen besproken zijn.

mvg

Freddy
Ik zou het gewoon combineren, tweedehands zijn losse railstukken voor de bogen nog goedkoper te vinden en dat legt sneller dan flex. Als er interesse is heb ik nog wat Roco/Fleischmann bogen liggen ter overname, R3 als ik het goed heb.


Gebruikersavatar

BramvanLeeuwen
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 nov 2018 23:20
Locatie: Haarlem

Re: Rails combinatie

Bericht door BramvanLeeuwen »

Ikzelf heb nog vele meters Peco-flexrail liggen code 55. Ook vele korte stukjes, met aangesoldeerd draad. Voor een goedkope oplossing is dat ideaal. Als je vertelt wat je nodig hebt (hoeveel meter) kan ik wel eens kijken wat we kunnen doen. Als het uit het zicht ligt kun je dat spul prima gebruiken. Stuur maar een privé bericht al je intersse hebt. Ik heb overigens ook nog vele meters minitrix flexrail. Dat combineert net de peco railverbinders prima met Peco code 55. Alleen bij de overgang even oppassen geloof ik vanwege het kleine hoogteverschil van het bielsgedeelte.
Maar het makkelijkst is natuurlijk gewoon met nieuwe lange Peco-flexrail.
(ik heb ca. 12 peco code 55 liggen op volle lengte, 4 peco 80, en vele kortere stukjes code 55)


met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Plaats reactie